Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

“Ο κουρέας της Σεβίλλης”

09/11/2011

Άρθρο του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

 
Η σπουδαία νίκη της αγάπης
Η όπερα διαδραματίζεται στα μέσα του 18ου αιώνα στη Σεβίλλη και περιγράφει το πώς κατάφερε ένα ερωτευμένο ζευγάρι να ενωθεί, χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του Φίγκαρο, του κουρέα της Σεβίλλης.
“Ο κουρέας της Σεβίλλης” συναρπάζει με τις υπέροχες μελωδίες του, τη σπιρτάδα και την ευφυή σκιαγράφηση των χαρακτήρων των πρωταγωνιστών του και θεωρείται ακόμη και σήμερα μια από τις πιο αγαπημένες όπερες του κοινού.

Με την Συμφωνική Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Στουτγάρδης και τη χορωδία της Όπερας της Κολονίας, Μουσική Διεύθυνση Γκαμπριέλε Φέρο
Λιμπρέτο Τσεζάρε Στερμπίνι
Η παράσταση είναι του 1988

Ο Τζοακίνο Ροσσίνι
Ο Κουρέας της Σεβίλλης είναι ένα αξιοθαύμαστο έργο κεφιού, σπιρτάδας, αλλά και μουσικού αυτοσχεδιασμού. Ο Ροσσίνι ολοκλήρωσε τη σύνθεση της όπερας σε χρόνο-ρεκόρ: μέσα σε μόλις 24 ημέρες, χρόνο ρεκόρ, ακόμη και για τα δεδομένα εκείνης της εποχής.
Ο ίδιος συνθέτης είχε γράψει την Ιταλιάνα στο Αλγέρι μέσα σε 18 ημέρες και τη Σταχτοπούτα μέσα σε ένα μήνα. Όταν, μάλιστα, για τη Σεμίραμι του δόθηκε το χρονικό περιθώριο των 40 ημερών, το θεώρησε μεγάλη πολυτέλεια και την ολοκλήρωσε σε 33 ημέρες. Αναφέρεται χαρακτηριστικά, πως όταν ο Ντονιτσέττι πληροφορήθηκε το διάστημα που χρειάστηκε ο Ροσσίνι για τον Κουρέα σχολίασε: Δεν εκπλήσσομαι. Πάντα συνέθετε αργά.

Ο Ροσσίνι έγραψε τον Κουρέα μετά από παραγγελία του θεάτρου Αρζεντίνα της Ρώμης, σε ηλικία 24 χρόνων. Το έργο παρουσιάστηκε, για πρώτη φορά, στις 20 Φεβρουαρίου του 1816. Η πρεμιέρα του είχε παταγώδη αποτυχία. Το γεγονός αυτό δεν οφειλόταν στη μουσική του γραφή, αλλά στο ότι είχαν κατακλύσει το θέατρο οπαδοί ενός άλλου συνθέτη, του Τζοβάνι Παϊζιέλο, ο οποίος το 1782 είχε συνθέσει μια όπερα με τον ίδιο τίτλο και πάνω στο ίδιο θέμα.

Την επομένη της πρεμιέρας, όμως, το ίδιο κοινό δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να κατακλύσει και πάλι το θέατρο και να αποθεώσει το συνθέτη. Από εκείνη τη βραδιά, ο Κουρέας τοποθετείται στο πάνθεον των πλέον δημοφιλών λυρικών έργων.
Είναι μια όπερα πλημμυρισμένη από ωραίες μελωδίες και άριες. Ακόμη και όσοι δεν έχουν σχέση με την όπερα, έχουν σιγοτραγουδήσει, τουλάχιστον, τη μουσική εισαγωγή του έργου και την καβατίνα του Φίγκαρο.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Κουρέας της Σεβίλης, είναι ένα πασίγνωστο έργο όπερας χάρη στην εκπληκτική (κι από πλευρά δυσκολίας) άρια “Largo al Factotum”. Έχει χιλιογυριστεί στον κινηματογράφο, αποτελεί αγαπημένο μουσικό θέμα σε ταινίες κινουμένων σχεδίων και σίγουρα όλοι όσοι τραγουδάνε την ώρα του μπάνιου την έχουν τραγουδήσει τουλάχιστον δυο φορές (έστω κι αν επαναλάμβαναν μετ’ ενθουσιασμού μόνο το “Φίγκαρο, Φίγκαρο, Φίιιγκαροοο” !).

Η συγκεκριμένη άρια θεωρείται δύσκολο εγχείρημα εξαιτίας του μέτρου των 6/8 και του presto tempo που την χαρακτηρίζουν. Σε ό,τι αφορά το θέμα της μας συστήνει το Φίγκαρο, δια στόματος Φίγκαρο και δια ….αυτο-αξιολογήσεως Φίγκαρο! Πρόκειται για έναν κουρέα που κάνει από όλες τις δουλειές και καταπιάνεται με ό,τι περνά από το χέρι του.
Ας μην ξεχνάμε πως οι μπαρμπέρηδες της εποχής ήταν πολλά πράγματα, ασχολούνταν από κολόνιες κι αρώματα μέχρι βδέλλες και γιατροσόφια! Πέραν αυτού, στα κουρεία διακινούνταν όλα τα κοσμικά, πολιτικά και παντός άλλου τύπο κουτσομπολιά της πόλης. Εξομολογήσεις, συμβουλές κι απλές “κοινοποιήσεις” έδιναν κι έπαιρναν, κι η καρέκλα του μπαρμπέρη είχε φτάσει να είναι ο πρόδρομος του ….φροϋδικού ντιβανιού!

Και να μην ξεχνάμε και το τελευταίο: ο πλήρης τίτλος του έργου του Τζ.Ροσσίνι είναι “l barbiere di Siviglia, ossia L’inutile precauzione“ που σημαίνει : “Ο κουρέας της Σεβίλλης ή ένας άχρηστος πρακτικός”! Όλα αυτά βρίσκονται συμπυκνωμένα στο όμορφο αυτό κωμικό κομμάτι του Ροσσίνι, γραμμένο το 1816.

Το λιμπρέτο γράφτηκε από τον Τσέζαρε Στερμπίνι, πάνω στην ομώνυμη κωμωδία του Μπωμαρσαί. Παριστάνοντας άλλοτε το φτωχό φοιτητή κι άλλοτε το δάσκαλο πιάνου, ο κόμης Αλμαβίβα πολιορκεί ερωτικά και προσπαθεί να σαγηνέψει με την προσωπικότητά του κι όχι τα πλούτη του την όμορφη Ροζίνα, η οποία είναι κλεισμένη στο σπίτι του κηδεμόνα της Μπάρτολο, που θέλει επίσης να την παντρευτεί. Έπειτα από πολλά εμπόδια και κωμικές καταστάσεις, ο κόμης και η κοπέλα καταφέρνουν να επικυρώσουν το γάμο τους. Τίποτε όμως δεν θα γινόταν χωρίς τη βοήθεια του ευρηματικού και πολυπράγμονος Φίγκαρο! Και ο κακός της υπόθεσης -γιατί πάντα υπάρχει κι ένας κακός- ο αντίζηλος του κόντε, ο πολύς Μπάρτολο, που όμως θα μείνει μπουκάλα!

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πληροφορίες άρθρου:

1617 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/03/2017 | Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

15/11/2016 | Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά

01/03/2016 | Γυναικεία Δημιουργία 2016

04/02/2016 | Αφιέρωμα στον Σερραίο συγγραφέα και καθηγητή Κυριάκο Παπακυριάκου

01/02/2016 | Βραδιά όπερας

05/01/2016 | ΛΕΥΚΕΣ ΝΥΧΤΕΣ (WHITE NIGHTS)

09/11/2015 | Ένα βότσαλο στη λίμνη

21/10/2015 | Ο Κώστας Κρομμύδας στις Σέρρες για την παρουσίαση του καινούριου του βιβλίου. Μη με Λησμόνει.

02/10/2015 | Ποια Ελένη;

17/09/2015 | Ψηφίδες ψυχολογίας: 4ος κύκλος περιόδου 2015-2016

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1907 | 

Σε έκθεσή του ο Μητροπολίτης Μελενίκου Αιμηλιανός Δάγγουλας ανέφερε σχετικά με τις βιαιότητες του Βουλγαρικού κομιτάτου τον μήνα Δεκέμβριο 1907: «εγένετο καταδίωξις των ποιμένων Νάκη Κώστα Γιώτη και Στεργίου Κώστα Γιώτη εκ του ορθοδόξου χωρίου Ράμνας υπό 10μελούς βουλγαρικής συμμορίας και αρπαγή πεντήκοντα αιγών αυτών».

1924 | 

Μία πρωτόγνωρη ληστεία σημειώθηκε έξω από το χωριό Στρυμονικό, στον παλιό δρόμο Σερρών - Θεσσαλονίκης (65.5 χλμ.) και συγκλόνισε ολόκληρη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να γίνει πρωτοσέλιδο στις περισσότερες εφημερίδες της εποχής. Τέσσερις ληστές σταμάτησαν πομπή από πέντε αυτοκίνητα και λήστεψαν τους επιβαίνοντες. Τη ληστεία διέπραξε ο λήσταρχος Ψάλτης ή Τζατζάς με βοηθούς του τον τριανταοκτάχρονο σαρακατσάνο Δημ. Μπορλή, τον πενηνταπεντάχρονο Σπ. Γκάτσιο ή Γιαννούλη από την Λοζάνη και τον Βασ. Μπούτο ή Μπότσαρο, που αμέσως μετά τη ληστεία, πρόλαβαν να περάσουν τα σύνορα και μπήκαν στο έδαφος της Σερβίας όμως εκεί συνελήφθησαν από τη Σερβική χωροφυλακή. Εκτός από τον Β. Μπούτο που κατόρθωσε να δραπετεύσει οι υπόλοιποι μεταφέρθηκαν σιδεροδέσμιοι στη Θεσσαλονίκη και κλείστηκαν στο διαβόητο κάτεργο της εποχής, τις φυλακές του Γεντί-Κουλέ.

1928 | 

Έκλεισε ο ποδοσφαιρικός κύκλος της χρονιάς με τη συνάντηση των ομάδων Ηρακλέους και Μικτής Πανσερραϊκού - Απόλλωνος, που βρήκε νικήτρια την ομάδα της Μικτής με 2 -1.

1932 | 

(Κυριακή) Στις 11 π.μ., δόθηκε συναυλία της ορχήστρας του Ωδείου της Δράμας, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μπλενώβ.

1932 | 

Στο «Κρόνιον» προβάλλονταν η γαλλική «άδουσα και ομιλούσα» ταινία «Ο τραγουδιστής της Σεβίλης».

1935 | 

Άρχισε τις παραστάσεις του στο «Πάνθεον» ο «Οπερατικός θίασος» Μ. Καντιώτη - Μπέζου - Δώρας Βος. Οι παραστάσεις τελείωσαν στις 17 του μηνός.

1946 | 

Δόθηκε χοροεσπερίδα, στην αίθουσα του συσσιτίου της Φιλόπτωχης Αδελφότητας «Εμμέλεια», του ενταύθα εδρεύοντος αγγλικού στρατιωτικού τάγματος.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
125465 προβολές από 1/12 έως 11/12
388046 προβολές τον προηγ. μήνα
338337 προβολές τον Οκτώβριο