Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Μάνα …γένσαμε…!

17/11/2011

Άρθρο του Κώστα Πασχάλη

 
Ο νεαρός πατέρας μιλώντας στο τηλέφωνο, με την χαρακτηριστική ντοπιολαλιά του, ανακοινώνει περιχαρής στην Μάνα του (με κεφαλαίο γράμμα η μάνα) την είδηση της γέννησης του παιδιού του.
Θυμήθηκα το περιστατικό αυτό, αμέσως μετά την ανακοίνωση της νέας κυβέρνησης, που ώθησε ικανό αριθμό συμπολιτών μας, να φωνάξουν και αυτοί με τη σειρά τους: «γένσαμε, γένσαμε…».

Από τη μία στιγμή στην άλλη γίναμε αυτόπτες μάρτυρες ενός επώδυνου τοκετού, που υπήρξε το αποτέλεσμα της «ανοίκειας» συνεύρεσης μεταξύ (πρωτίστως) των δύο κυρίαρχων πολιτικών δυνάμεων της χώρας.
Αυτών που αποφάσισαν να «αμαρτήσουν» για να σώσουν (όχι το παιδί τους, αλλά) την πολλαπλώς εκτεθειμένη «τιμή» της πατρίδας και ίσως και τη δική τους, που βαναυσότατα έχει τρωθεί εδώ και καιρό.

Οι πολίτες αυτής της χώρας, που «τυπικά» έχουν και το νόμιμο δικαίωμα να καθορίζουν με τη ψήφο τους το μέλλον το δικό τους και της χώρας τους, κατά «σύμπτωση» δεν ερωτήθηκαν. Περιορίστηκαν στο να παρακολουθούν εκόντες, άκοντες, ένα δακρύβρεκτο σήριαλ πολλών επεισοδίων, με προβλεπόμενο σενάριο, όπου:
Δύο γόνοι αντίπαλων πολιτικών φατριών, που τους χωρίζει «απύθμενο» μίσος, αναγκάζονται μπροστά στην άσχημη τροπή που έχει πάρει η ζωή τους, να ξεπεράσουν όλα εκείνα που τους χωρίζουν και να ενώσουν την τύχη τους για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δύσκολων καιρών.

Το ενδιαφέρον βεβαίως σ’ αυτή τη σύμπραξη, που εκ των πραγμάτων φέρει και το σασπένς της σεναριακής ανατροπής, εστιάζεται στο ότι η συμφωνία καθορίζει πως τα δυο συμβαλλόμενα μέρη όταν και εφόσον αποκαταστήσουν την τρωθείσα τιμή της Πατρίδας θα ξαναστήσουν τις παρατάξεις τους σε θέση μάχης για να μπορέσουν να κρατήσουν ζωντανό το «εθνικό αφήγημα». Αυτό ακριβώς το «αφήγημα» που κανοναρχεί (καταδυναστεύοντας) το δημόσιο βίο της χώρας εδώ και πολλά πολλά χρόνια.
Στο μεταξύ και καθόσον το «σήριαλ» βρίσκεται, μόλις, στα πρώτα του επεισόδια, η κυρίαρχη εντύπωση είναι πως αδυνατεί να διεκδικήσει υψηλή τηλεθέαση. Παρά τη μεγάλη διαφήμιση και παρά τις υψηλές προσδοκίες των εμπνευστών του, δείχνει να υστερεί σε πολλά επιμέρους επίπεδα. Λείπει η δράση και η πλοκή, οι κύριοι χαρακτήρες δείχνουν αδούλευτοι και εκτός ρόλου, ενώ η ανάπτυξη της σεναριακής ιδέας παραμένει κοινότοπη, για να προσελκύσει και το υποτυπώδες έστω ενδιαφέρον.
Παρ’ όλα αυτά, από ότι φαίνεται θα ολοκληρώσει τον κύκλο των επεισοδίων του, καθώς το κόστος παραγωγής του είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Αν δεν υπάρξουν κάποιες «έκτακτες» (πλην αναμενόμενες) σεναριακές επιπλοκές που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον, το βάρος της εξέλιξης θα μετατοπιστεί προς το τέλος. Ένα τέλος που θεωρητικά τουλάχιστον θα αποτελέσει την απαρχή ενός νέου σήριαλ, εξίσου κοινότοπου βέβαια, πλην ικανού (λόγω του εθισμού των θεατών) να φέρει ξανά την υψηλή τηλεθέαση.

Στο μεταξύ και μέχρι τότε, ένα άλλο «δράμα» πολύ πιο αληθινό και ανθρώπινο, γι’ αυτό και απρόβλεπτο, με πρωταγωνιστές τους χιλιάδες των πολιτών που σηκώνουν το αβάστακτο βάρος της δεινής καθημερινότητάς τους, θα «παίζεται» παράλληλα, «απειλώντας» να μεταφέρει τα δρώμενα από την οθόνη στους δρόμους και στις πλατείες. «Δράμα» με συνεχείς ανατροπές και συγκρούσεις, έξω και μακριά από το κοινοβουλευτικό «θερμοκήπιο», έξω και μακριά από τις συνήθεις και δοκιμασμένες «συνταγές» του παρελθόντος.

Κώστας Πασχάλης

Πληροφορίες άρθρου:

2324 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

19/03/2014 | Το αίνιγμα της σκιάς

26/12/2013 | Να σταθούμε αλληλέγγυοι στην δοκιμασία της ΚΡΙ ΚΡΙ

05/12/2013 | Από το Ρακί στο Ούζο

19/11/2013 | «Μεγάλα λόγια που φωνάξαμε στους δρόμους μικρές αλήθειες που αποσιωπήσαμε στον εαυτό μας…»

02/10/2013 | «Μεγάλα λόγια που φωνάξαμε στους δρόμους μικρές αλήθειες που αποσιωπήσαμε στον εαυτό μας…»

30/07/2013 | Θέλετε να ζήσετε το δικό σας camel trophy, ελάτε στην πόλη των Σερρών

22/04/2013 | Μια νέα εποχή των άκρων; Ιστορικοί στοχασμοί για τα πολιτικά της τρέχουσας κρίσης

07/08/2012 | Κόκκινο χαλί, πορφυροί πεζόδρομοι και μαύρα χάλια

18/07/2012 | Ο κύβος ερρίφθη. Η δημοτική Αγορά παραδίνεται στη λήθη

17/05/2012 | «…Και τότε κατάλαβες γιατί οι απελπισμένοι γίνονται οι πιο καλοί επαναστάτες…»

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1905 | 

Επισκέφθηκε για δεύτερη φορά τις Σέρρες ο Επιθεωρητής των ελληνικών σχολείων της Μακεδονίας, καθηγητής Δημήτριος Σάρος. Η τελευταία του επίσκεψη έγινε στις 1 έως 3 Μαρτίου 1906.

1913 | 

Κυκλοφόρησε η πρώτη μετά την απελευθέρωση από τον Οθωμανικό ζυγό σερραϊκή εφημερίδα «ΣΕΡΡΑΙ» που ήταν «εβδομαδιαία, πολιτική, κοινωνιολογική, φιλολογική, δικαστική και των ειδήσεων» με διευθυντή το δικηγόρο Δ.Σ. Παπαντωνίου και διαχειριστή τον Β.Σ. Παπαντωνίου. Είχε τέσσερις σελίδες, σε σχήμα 37Χ45 και με τιμή φύλλου πέντε λεπτά. Η εφημερίδα έβγαινε κάθε Κυριακή.

1923 | 

Επανιδρύθηκε στην πόλη η Ομάδα Προσκόπων Σερρών από τον τότε υπηρετούντα στο 19ο Σύνταγμα Πεζικού Ανθυπολοχαγό Γεώργιο Βλάχο προερχόμενο από την 9η Ομάδα Ναυτοπροσκόπων Αθηνών. Ο ίδιος ανέλαβε την αρχηγεία της Ομάδας με υπαρχηγό τον Αλέξανδρο Σάββα και το σύνολο αποτέλεσαν μαθητές του εδρεύοντος στις Σέρρες Αγροτικού Ορφανοτροφείου Αρρένων. Η πρώτη προσκοπική ομάδα στην πόλη των Σερρών ιδρύθηκε το 1915 αλλά λόγο των γεγονότων που ακολούθησαν ( Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος και Βουλγαρική κατοχή) δεν πρόλαβε να αναπτυχθεί και να δραστηριοποιηθεί και σύντομα διαλύθηκε.

1928 | 

Πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών τα εγκαίνια του τηλεφωνικού κέντρου και δικτύου της πόλης.

1928 | 

Ο καινούργιος κινηματογράφος «Ρέμβη», τον οποίο διηύθυνε ο επιχειρηματίας Σαμ. Καμπυλή, πρόβαλε την ταινία «Ο λόγος της τιμής ενός κακούργου». Η «Ρέμβη» που, όπως διαφημίζονταν, βρίσκονταν στην περιοχή της «Νέας Αγοράς», και πιο συγκεκριμένα στο Εσκί Τζαμί, λειτούργησε κατά χρονικά διαστήματα άλλοτε με δύο ονόματα και άλλοτε σε δύο αίθουσες προβάλλοντας ταυτόχρονα δύο ταινίες, από τις οποίες ο θεατής μπορούσε να επιλέξει αυτήν της αρεσκείας του. Την ίδια ημέρα στους κινηματογράφους «Ορφέα» προβάλλονταν η ταινία «Το τέλος του Μόπντε Κάρλο», στο «Πάνθεον» «Ο βασιλιάς της ζούγκλας» και στα «Διονύσια» «Η χορεύτρια του Τσάρου».

1933 | 

Πραγματοποιήθηκε μεγάλη χοροεσπερίδα του Ισραηλιτικού Συλλόγου ΕΡΛΖ, στο ζαχαροπλαστείο Κ. Χριστοδούλου.

1937 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Φτωχό πλουσιοκόριτσο» με την Σίρλεϋ Τεμπλ.

1956 | 

(Κυριακή) Πέθανε χτυπημένος από την επάρατη νόσο πρωταθλητής στίβου Θανάσης Μπεκιάρης, στις 12 το μεσημέρι, στο σπίτι του, στην οδό Εφόρων 23, σε ηλικία 50 χρόνων. Ο θάνατός του, κατά το γιατρό Σ. Τσότσαλα που τον πιστοποίησε, προερχόταν «εκ καρκίνου του στομάχου τ.σ. καχεξία».

1963 | 

Ο αρχηγός της Ε.Ρ.Ε. Κωνσταντίνος Καραμανλής αυτοεξορίστηκε στο Παρίσι. Την αρχηγία του κόμματος ανέλαβε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος.

1967 | 

Από την αθηναϊκή εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ»: «…ο Ηρακλής και ο Πανσερραϊκός. Δεν κάμπτουνται εύκολα στο γήπεδό τους. Εκεί θα στηριχθούν για να πάρουν τους απαραίτητους βαθμούς ώστε να μη βρεθούν σε δύσκολη θέσι την ώρα της κρίσεως».

1980 | 

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 70 χρόνων από την ίδρυση του ιστορικού ομίλου «Ορφέα» τιμήθηκαν Σερραίοι που διέπρεψαν πανελληνίως στις τέχνες και το πολιτισμό. Συγκεκριμένα τιμήθηκαν οι: Πέτρος Πέννας (Ιστορία), Σάκης Νάσιουτζικ (φιλοσοφία), Νίκος Αστρεινίδης (μουσική), Γιάννης Πατράκογλου (ζωγραφική) και Κώστας Τσέλιος (γελοιογραφία).

1988 | 

(Παρασκευή) Δόθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Στέλλα Βιολάντη» του Γ. Ξενόπουλου από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.

1994 | 

Ξεκίνησε το τριήμερο Αναπτυξιακό Συνέδριο του Νομού Σερρών στην αίθουσα του κινηματοθεάτρου «Αστεριών» υπό την αιγίδα της Νομαρχίας (προσωρινός Νομάρχης Χρήστος Σαλαλές). Οι εργασίες του συνεδρίου κράτησαν μέχρι τις 11 του μηνός και πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των τοπικών παραγωγικών, κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων. Το συνέδριο τελούσε υπό την αιγίδα των υπουργείων Εσωτερικών και Μακεδονίας - Θράκης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
107819 προβολές από 1/12 έως 9/12
388046 προβολές τον προηγ. μήνα
338337 προβολές τον Οκτώβριο