Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Είμαι γνήσιο γαϊδούρι, άνθρωπος δεν έχω γίνει

24/02/2012

Άρθρο του Χριστόφορου Παλαμίδη

 
Ο βουλευτής κ. Ροντούλης από το βήμα της ελληνικής βουλής αποκάλεσε συναδέλφους του γομάρια.
Γομάρι όπως είναι γνωστό είναι το γαϊδούρι, από το αρχαίο γόμος που σημαίνει φόρτωμα και η λέξη χαρακτηρίζει σύμφωνα με την ανθρώπινη αντίληψη τον άξεστο, τον αγενή και αναίσθητο, που δεν έχει φιλότιμο. Υπάρχει και η έκφραση «γαϊδουρινό φιλότιμο» σε αντιδιαστολή με το «ανθρώπινο φιλότιμο» που υποτίθεται ότι είναι ανθρώπινο προνόμιο.
 
Όταν του ζητήθηκαν εξηγήσεις στις ειδήσεις των οκτώ από την κ. Τρέμη είπε ότι «είμαι χωριάτης και έτσι μιλάμε στο χωριό μου» επαναλαμβάνοντας τους χαρακτηρισμούς προς τους υπουργούς ότι είναι «ψεύτες, απατεώνες και γομάρια».
Ο κύριος βουλευτής αφού είναι χωριατόπαιδο και ξέρει από γομάρια δεν θα έπρεπε να είναι τόσο άδικος με τα συμπαθή τετράποδα μπλέκοντάς τα στις ανθρώπινες διαμάχες.
 
Θα είδε φαντάζομαι όταν ήταν παιδί πώς ξυλοφόρτωναν κάποιοι συγχωριανοί του «τα αφιλότιμα γαϊδούρια» που φορτωμένα πάνω από τα όρια τους αρνούνταν να προχωρήσουν.
 
Θα γνωρίζει επίσης για τα αδέσποτα γαϊδούρια που τα εγκατέλειπαν τα αφεντικά τους όταν κουτσαίνονταν ή γερνούσαν και ήταν ανίκανα για δουλειά. Ούτε καν μια ευθανασία δεν τα προσέφεραν σαν ελάχιστη ανταμοιβή για το ότι μια ζωή δούλευαν γι’ αυτούς για λίγο φαγητό. Προτιμούσαν την εύκολη λύση, να τα πετάξουν στο δρόμο για να πεθάνουν το χειμώνα από το κρύο ή να αφήσουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο χτυπημένα από αυτοκίνητο, παίρνοντας ίσως μαζί τους και κάποιον συνάνθρωπό μας.
Επίσης ο κ. βουλευτής σαν καλός Χριστιανός γνωρίζει ότι το γαϊδούρι αποτελούσε το μεταφορικό μέσο του Ιησού Χριστού, σύμβολο της ταπεινότητας, και επί πώλου όνου πραγματοποίησε τη θριαμβική είσοδό του στα Ιεροσόλυμα, σε αντίθεση με κάποιους άλλους που χρησιμοποιούν προκλητικά τα πολυτελή αυτοκίνητα που απέκτησαν με τη βουλευτική τους ιδιότητα.
Ας ακούσουμε όμως και τη γνώμη που έχει το γαϊδούρι για τον άνθρωπο όπως εκφράζεται από τον Κώστα Χατζή.
 
Ο Γαϊδαράκος
Κλαίει ο γερο-γαϊδαράκος με παράπονο πολύ
γιατί άνθρωπο τον είπαν κι είν’ μεγάλη προσβολή.
Στα βαθιά τα γηρατειά του, άνθρωπο να τον επούνε;
πώς τη λεν’ τέτοια κουβέντα δίχως να τον λυπηθούνε;
Κλαίει ο γερο-γαϊδαράκος, με παράπονο πολύ
λέει μεσ’ τ’ αναφιλητά του με σπαρακτική φωνή.
Άνθρωπος εγώ δεν είμαι και μπορώ να τ’ αποδείξω.
Αντικλείδια εγώ δε φτιάχνω δε μπορώ να διαρρήξω,
τα παιδιά μου δεν τα δέρνω, δε μισώ, δεν κοροϊδεύω
δε μετέχω σε απάτες, δε σκοτώνω, δε ληστεύω.
Εγώ δεν κάνω ατιμίες ούτε σαμποτάζ και φόνους
στυγερές δολοφονίες, δεν προδίδω εγώ τους νόμους.
Όλ’ αυτά να τα σκεφτείτε γιατί λάθος έχει γίνει
είμαι γνήσιο γαϊδούρι, άνθρωπος δεν έχω γίνει.
 
Χριστόφορος Παλαμίδης  συν/χος κτηνίατρος, με βαθειά εκτίμηση προς τα γομάρια και τα υποζύγια γενικώς.
Σημ. Αξίζει να απολαύσετε το τραγούδι από το μεγάλο Κώστα Χατζή γράφοντας στο google: Κώστας Χατζής ο γαϊδαράκος.

Χριστόφορος Παλαμίδης

Πληροφορίες άρθρου:

2978 προβολές

Αρέσει σε 17 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

29/11/2017 | Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

10/05/2017 | Το θέατρο στους μαθητές

29/06/2016 | Ανάσα αισιοδοξίας

24/02/2016 | Πολιτική αυτοκτονία

02/10/2015 | Ποιός έκλεισε τις τράπεζες, γιατί επέβαλαν τα capital controls και πότε θα γίνει η άρση τους

10/12/2014 | Δημοκράτες και φασίστες

28/11/2014 | Με το αέριο ζεστάθηκε το κοκαλάκι μας

17/12/2013 | Η αλήθεια για το φρέσκο γάλα

25/11/2013 | Παγκόσμια ημέρα δημόσιας τουαλέτας

08/03/2013 | Τα καρπουζάκια της Νάξου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1907 | 

Στο χωριό Κιούπ-κιόϊ (Πρώτη), καζά Ζίχνης, φονεύθηκε από Έλληνες ένας Οθωμανός.

1925 | 

Στην αίθουσα του κινηματογράφου «Πάνθεον» δόθηκαν «Δύο καταπληκτικαί μυστηριώδεις παραστάσεις» στη διάρκεια των οποίων «Το ζεύγος Καρύδη -Οι μάγοι της ανατολής- κατέπληξαν το κοινόν, διά πρωτοφανών μυστηριωδών φαινομένων και αποκρύφων επιστημών».

1930 | 

Εκλέχθηκε μητροπολίτης στην χηρεύουσα Μητρόπολη Σιδηροκάστρου ο επίσκοπος Απαμείας ο Βασίλειος Μαγκριώτης (1870 - 1968).Στη μητρόπολη παρέμεινε μέχρι το Δεκέμβριο 1966 «καταλείποντας μνήμη σώφρονος ποδηγέτη του χριστεπώνυμου πληρώματος της μητρόπολης Σιδηροκάστρου»

1932 | 

Ξεκίνησαν στο «Πάνθεον», στα διαλείμματα των ταινιών, τα ακροβατικά νούμερα από το θίασο Νικολαΐδη-Μάριου, με 12 συνολικά καλλιτέχνες.

1936 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Κλεοπάτρα» του Σεσίλ ντε Μιλ

1950 | 

«Ο ανεξάρτητος βουλευτής Σερρών κ. Α. Μπουκουβάλας δια δηλώσεώς του, κατατεθείσης εις την Βουλήν, προσχωρεί εις το Ενωτικόν Κόμμα του κ. Π. Κανελλοπούλου».

1993 | 

(Σάββατο) Δόθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Το φάντασμα του κ. Ραμόν Νοβάρο» του Π. Μάταση από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
225 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
86581 προβολές από 1/12 έως 18/12
169060 προβολές τον προηγ. μήνα
123650 προβολές τον Οκτώβριο