Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

«ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ»!

22/05/2012

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
«Η αριστερά έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη συσσώρευση του χρέους στη χώρα μας, επειδή με τις (συνδικαλιστικές) διεκδικήσεις της για αυξήσεις μισθών ανάγκασε τις κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) σε σύναψη δανείων για να ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις αυτές»!
 
Ο ανεκδιήγητος αυτός ισχυρισμός είναι ένα μόνο δείγμα της παραπολιτικής τερατολογίας που έχει θέσει σε κυκλοφορία το αστικό σύστημα της νεοφιλελεύθερης συναίνεσης για να λασπολογήσει την αριστερά και ειδικότερα το ΣΥΡΙΖΑ για προφανέστατους λόγους.
Η παταγώδης εκλογική κατάρρευση του εγχώριου δικομματισμού σε μια τόσο κρίσιμη στιγμή για την απρόσκοπτη λειτουργία της ελληνοευρωπαϊκής τραπεζοκρατικής φάμπρικας τάραξε τόσο πολύ το πολιτικό προσωπικό της, ώστε το έσπρωξε να αποβάλει και τα τελευταία ίχνη του όποιου πολιτικού καθωσπρεπισμού για να εμφανιστεί δίχως προσχήματα έτσι όπως ανέκαθεν ήταν: εκπρόσωποι του άγριου παρασιτικού κεφαλαίου, των διαπλεκόμενων μιζαδόρων, έμποροι του ψεύδους και εκβιαστές λαών. (Η κα Μέρκελ μας παραγγέλνει δια τηλεφώνου δημοψήφισμα, ο δε πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, Μάρτιν Σουλτς, μας απειλεί –συντροφικά βεβαίως- πως «οι Ευρωπαίοι εταίροι δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια». Τόση δημοκρατία πια, πώς να την αντέξει κανείς!)
Χρησιμοποιώντας ξετσίπωτα τις τηλεοπτικές μηχανές, που απλόχερα το σύστημα τούς παρέχει, οι εκπρόσωποι του «ευρωπαϊκού προσανατολισμού της χώρας» έχουν επιδοθεί σε μια λυσσασμένη επίθεση εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, επειδή, έτσι όπως το φέραν οι καιροί (αντικειμενικοί και υποκειμενικοί παράγοντες), αυτή την ιστορική στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις και τις ελπίδες της κοινωνίας για την ανατροπή του καθεστώτος της τραπεζικής δικτατορίας. Μιας χρηματιστικής δικτατορίας βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι επιχειρεί να καταστήσει συνταγματικό κείμενο όλων των χωρών της Ευρώπης τους κανόνες συναλλαγών της ΕΚΤ και των μεγάλων τραπεζών του κόσμου με τους πελάτες τους.
 
Κοινωνίες ολόκληρες υποβιβάζονται στην υποστάθμη του «πελάτη» που «χρωστάει» υπέρογκα ποσά στους δανειστές-τοκογλύφους και που για να τα αποπληρώσει οφείλει να υποστεί –αυτός και τα παιδιά του- τα πάνδεινα (ολική καθίζηση εργασιακών όρων, διάλυση κοινωνικών δομών, ολοκληρωτική υπαγωγή της ζωής του στη δικαιοδοσία της αγοράς, κατάλυση κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, εξάλειψη δημοκρατικών θεσμών, γιγάντωση (παρα)κρατικών μηχανισμών καταστολής).
 
Ορθώθηκε, λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ, με τη δύναμη που του έδωσε ο λαός, ενάντια σε αυτή την κατάσταση και οι ταξικοί μας αντίπαλοι αναποδογυρίζουν τον κόσμο  –τον κόσμο, εννοείται, που έφτιαξαν κατ’ εικόνα και ομοίωσή τους- προφητεύοντας τέλος φριχτό. Με κυρίαρχα διλήμματα «τάξη (ευρωπαϊκή) ή χάος» «ευρώ ή δραχμή» «υπόσχονται» στο λαό βιβλικές καταστροφές και άπατη άβυσσο σε περίπτωση που αναδείξει «λάθος» κυβέρνηση.
 
 
Απέναντι στα επιχειρήματα της διεθνούς χρηματοπιστωτικής μαφίας πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να επισημανθούν τα εξής:
 
1ο Το πρωταρχικό και ουσιώδες ζήτημα δεν έγκειται στο αν ο προσανατολισμός της Ελλάδας είναι φιλοευρωπαϊκός ή όχι, αλλά στο αν η Ευρώπη, δηλαδή ο οικονομικός – πολιτικός μηχανισμός της Ε.Ε., έτσι όπως είναι δομημένη και όπως λειτουργεί, έχει ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Εάν φυσικά υποθέσουμε -και νομίζω πως είναι εύλογο- ότι η έννοια Ευρώπη δεν εστιάζεται –ή, τουλάχιστον, δεν πρέπει να εστιάζεται και να εξαντλείται- στην κυριαρχία των τραπεζικών πράξεων επί των κοινωνιών, αλλά, αντιθέτως, βασίζεται στην ελεύθερη λειτουργία των ευρωπαϊκών κοινωνιών, στο δημοκρατικό αυτοπροσδιορισμό τους και στη δίκαιη κατανομή του παραγόμενου πλούτου.
Πριν λοιπόν τεθεί το ερώτημα: «ποιος είναι ο προσανατολισμός της Ελλάδας» (πιο συγκεκριμένα: πώς βλέπει ο ΣΥΡΙΖΑ αυτόν τον προσανατολισμό), πρέπει να μας απαντήσουν στο θεμελιώδες: ποιος είναι ο δρόμος όπου η Ευρώπη σήμερα βαδίζει.
 
2ο   Σε ό,τι αφορά το δίλημμα «ευρώ ή δραχμή». Ακόμη και αν εκκινήσουμε από τη θέση της αποδοχής του ευρώ, υπάρχει το εξής σημαντικό θέμα: Μέχρι ποιου σημείου μπορεί να υποχωρεί κανείς (κοινωνικά και πολιτικά) προκειμένου να μη διαταράξει τη σχέση του με το ευρώ. Υπάρχει κάποια κόκκινη γραμμή και εάν ναι, πού βρίσκεται αυτή;
Ακούμε τους προφήτες της συντέλειας του κόσμου να μας περιγράφουν τι μας περιμένει σε περίπτωση που εγκαταλείψουμε το ευρώ. Κανένας τους όμως δεν μπαίνει στον κόπο να μας εξηγήσει πώς και γιατί, ύστερα από δέκα χρόνια τρελού έρωτα της χώρας μας με το «ισχυρό νόμισμα», φτάσαμε σε αυτή την κατάντια. (Σημειωτέον: όχι όλοι μας, διότι υπάρχουν και κάποιοι που εξασφάλισαν περιουσίες και πλούτη απρόσιτα για τους κοινούς θνητούς. Όπως μας το ’λεγε και ο Γ. Παπανδρέου, ότι «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες»!)
Για να το θέσουμε ωμά: θα εξακολουθούμε να «αγαπάμε» και να υπερασπιζόμαστε το ευρώ ακόμα και αν χρειαστεί γι’ αυτό  να μετατραπεί η Ελλάδα σε κοινωνικό νεκροταφείο;
 
Ο ΣΥΡΙΖΑ καλείται να περιγράψει στο λαό αυτό το όριο ειλικρινά και με σαφήνεια. Διότι η όποια (επί πλέον) θυσία εκ μέρους του λαού νοηματοδοτείται ως τέτοια μόνον όταν γίνεται αποδεκτή με ιστορική επίγνωση από τον ίδιο το λαό, όταν ορίζεται από τον άμεσα ενδιαφερόμενο ως οδυνηρή πράξη του σήμερα για την απελευθέρωση του αύριο. Διαφορετικά, αν δηλαδή συντελείται εν κρυπτώ από τις ιθύνουσες πολιτικές ελίτ (εν ονόματι της κοινωνίας … εις βάρος της κοινωνίας), όπως συνέβη επί συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ, τότε δεν πρόκειται για θυσία αλλά για σφαγή.
 
ΥΓ   Το επιτελείο της Ν.Δ. ανακήρυξε χτες ως βασικό αντίπαλο της «ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς» παράταξης (ΝΔ) το ΣΥΡΙΖΑ και θέλει ντιμπέιτ Σαμαρά – Τσίπρα.
Λίγες μέρες πριν δήλωνε ότι θα στήριζε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ!
Αυτή είναι η πολιτική ηθική και ο λόγος «τιμής» των διαχειριστών του πάλαι ποτέ ακλόνητου δικομματισμού: «Οι βιαστές αυτοπροτείνονται ως προστάτες του θύματος και οι ληστές ως φύλακες του ταμείου που κατάκλεψαν», όπως σημειώνει ο Στέλιος Ελληνιάδης στο «Δρόμο της Αριστεράς» (19-5-12). Σαπίλα και μπόχα!
 

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

1906 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1383 | 

Η πόλη των Σερρών καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς υπό τον Μπεηλέρμπεη Τιμουρτάς εβδομήντα χρόνια πριν από την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Η πρώτη κατάληψη της πόλης από τους Τούρκους είχε πραγματοποιηθεί στα 1375 ή 1373 όπως αναφέρει ο ιστορικός Ευάγγελος Στράτης.

1924 | 

Ο Πρόεδρος της κοινότητας Νιγρίτης Γεώργιος Κανδύλας προκηρύσσει μειοδοτική δημοπρασία για την ανάληψη του ηλεκτροφωτισμού της κωμόπολης και την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων δια μία 10 ετία.

1926 | 

Στην αίθουσα του κινηματοθέατρο «Πάνθεον» οι Σερραίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη «Μεγάλη μουσική συναυλία δοθισομένη υπέρ του ορφανοτροφείου Σερρών τη διοργανώσει κ. Μακρίδου & τη ευγενή συμπράξει της Μανδολινάτας «Απόλλων», που σημειώνει μεγάλη επιτυχία».

1945 | 

Άρχισε η απεργία των εργατών των λιγνιτωρυχείων Σερρών του Παπαντωνίου και Περδικάρη. Τα αιτήματα των απεργών είναι: η αύξηση του μισθού τους κατά 100%, η δωρεάν ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη, η παροχή φορμών και παπουτσιών καθώς και παροχή τροφίμων από την ΟΥΝΡΑ.

1965 | 

Αναβάλλεται ο ποδοσφαιρικός αγώνας ανάμεσα στον «Πανσερραϊκό» και την πρωταθλήτρια της Βουλγαρίας «Λέφσκυ» λόγω «μη εγκαίρου αφίξεως της αδείας δια την βουλγαρική ομάδα εις την εν Σόφια Ελληνικήν Πρεσβείαν».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
346076 προβολές από 1/9 έως 19/9
473553 προβολές τον προηγ. μήνα
456506 προβολές τον Ιούλιο