Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Ο Πίθος των Δαναΐδων και τα έργα ΕΣΠΑ στο Ν.Σερρών

07/06/2012

Άρθρο της Διαμάντως Φραγγεδάκη

 
Όσοι ψάχνουν που πήγαν τα δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ που εισέπραξε η Ελλάδα από τα κοινοτικά ταμεία ή από τα δάνεια που καλούμαστε σήμερα να αποπληρώσουμε μπορούν να μελετήσουν τον κατάλογο των 8.397 έργων που απεντάσσονται απότο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων(ΠΔΕ) είτε επειδή ουδέποτε ξεκίνησαν, είτε επειδή έμειναν στη μέση.

Μέχρι να τα ανακαλύψουν στοΥπουργείο Ανάπτυξης, που έχει την αρμοδιότητα καθώς αρκετά συγχρηματοδοτούνται από κονδύλια της Ε.Ε., είχαν προλάβει να απορροφήσουν 10 δισεκατομμύρια ευρώ!

Το τραγικό της υπόθεσης είναι πωςενώ ο συνολικός προϋπολογισμός τωνσυγκεκριμένων έργων ανέρχοντανσε περίπου 17 δισ. ευρώ, το ελληνικόδημόσιο δαπάνησε 10 δισ., αλλά ουδέποτε ολοκληρώθηκαν.Ακόμα πιο δυσάρεστα συμπεράσματα προκύπτουναν μελετήσει κάποιος τον τεράστιοκατάλογο που φέρει την υπογραφήτου υφυπουργού Θάνου Μωραϊτη,ο όποιος ορθώς ανέλαβε τον εξορθολογισμό του προγραμματος. Οιγραφειοκράτες των Βρυξελλών είχανεγκρίνει δεκάδες ανούσιες πρωτοβουλίες, αλλά σίγουρα δε θα μπορούσαννα υπογράψουν τη χρηματοδότησητοπικών πανηγυριών (ναι, εντάσσονταν στο ΠΔΕ!), γηπέδων ποδοσφαίρου 5Χ5, κλειστών κολυμβητηρίων σεπόλεις των 1.500 κατοίκων, έργα «πολιτιστικής εμψύχωσης» και εμφανώςσκανδαλώδεις επιδοτήσεις ΜΚΟ.

Στο μακρύ όμως κατάλογο που δημοσίευσε η Περιφέρεια με αρκετά εργαπου αφορούν το νομό Σερρών(όπουόμως μια προσεχτική ανάγνωσηερμηνεία)δείχνει πως αρκετοί απ΄αυτάπου φαίνονται ν΄ απεντάσσονται ,έχουν ήδη ολοκληρωθεί ,με πιο χρακτηριστικά τα έργα στο ΤΕΙ Σερρών,την Ηράκλεια κ.α.Εν τούτοις περιλαμβάνονται και έργατεχνολογίας, μεταξύ των οποίων ηεγκατάσταση ευρυζωνικών δικτύωνσε δήμους ανά την Ελλάδα για ταχείαπρόσβαση στο Διαδίκτυο και την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών προςτους πολίτες (τα δίκτυα εγκαταστάθηκαν και πληρώθηκαν, αλλά ουδέποτελειτούργησαν).

Οι τίτλοι κάποιων άλλων έργων εξηγούν και το λόγο πουματαιώθηκαν: «Πολιτιστική εμψύχωσημε θέμα Παιδί και Πόλη Νέων», «Κέντρο Αναβίωσης Εθίμων, Δρώμενωνκαι Παραδοσιακών Παιχνιδιών κλπ. Το εύρος του πελατειακού κράτους και των χαριστικών χρηματοδοτήσεων (με100% κρατική χρηματοδότηση γιατίουδέποτε θα εγκρίνονταν ένταξη π.χ.στο ΕΣΠΑ) προκύπτει ανάγλυφο από τον κατάλογο.Τουλάχιστον μάθαμε που βρίσκονται περίπου δέκα δισεκατομμύρια από τα εκατοντάδες που πετάχθηκαν στον πίθο των Δαναϊδωναπό την πολιτική μας τάξη για λίγους ψήφους.
Διαμάντω Φραγγεδάκη 

Διαμάντω Φραγγεδάκη

Πληροφορίες άρθρου:

2447 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

14/10/2013 | Χαρτογραφείται το διεθνές πολιτισμικό έγκλημα της αρχαιοκαπηλίας

24/09/2013 | Οι Γερμανοί “καλοβλέπουν” την αξιοποίηση της γεωθερμίας στην Ηράκλεια Σερρών

05/12/2012 | Περί γενόσημων

14/11/2012 | Τιμητική εκδήλωση για το Σερραίο σκηνοθέτη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

12/09/2012 | Χρήστος Σαμαράς: Οδοιπορικό ζωής στα Τζουμέρκα

12/07/2012 | "Φταίμε όλοι για την κρίση"!

19/06/2012 | Στις Σέρρες η μεγαλύτερη διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ

18/06/2012 | Η εικόνα του δικομματισμού και της τεχνητής πόλωσης κυριάρχησε και στο Ν.Σερρών

29/05/2012 | To ΠΑΣΟΚ που “σάπισε” έφυγε στο ΣΥΡΙΖΑ

24/05/2012 | ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ: Οργανωτική ανασυγκρότηση του κόμματος, εν όψει εκλογών και συνεδρίου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1911 | 

Σε ανταπόκρισή της ελληνικής εφημερίδας της Κωνσταντινουπόλεως «Πολιτική Επιθεώρισης», από τη Θεσσαλονίκη έγραφε: «Εν τω διαμερίσματι Σερρών παρά το χωρίον Οσμάν καμήλα ( Πρόκειται για την Κάτω καμήλα) εφονεύθη κατ' αυτάς υπό δολοφόνων Τούρκων ο Γρηγόριος Γκογκολάκης αδελφός του εν Σέρραις προ της ανακηρύξεως του Συντάγματος δολοφονηθέντος αρχηγού συμμορίας, Μητρούση. Το πτώμα φέρει φρικώδη τραύματα διά πελέκεως, η δε κεφαλή αποχωρισθείσα του σώματος διά του αυτού φονικού οργάνου δεν ανευρέθη».

1924 | 

Στο «Κινηματοθέατρον Πάνθεον» δόθηκε η «Μεγάλη πανηγυρική και Τιμητική των ηθοποιών Ελένης Δράκου και Ν. Μωραΐτη με το καταπλικτικόν έργον του δαιμονίου Ίψεν, «Οι Βρυκόλακες» εις πράξεις 3 και με ηθοποιούς τους: Ελένη Δράκου, Ν. Μωραϊτη, Στ. Μαχαιρίδη, Γ. Μαλαπέτσα και Ασπ. Πολίτου». Ακολούθησε το δεύτερο μέρος της παράστασης με «Το κοκαλάκι της νυχτερίδας», στη διάρκεια του οποίου «Η φιλαρμονική του «Ορφέως» θα παιανίζει διάφορα εκλεκτά τεμάχια».

1925 | 

Έκανε πανηγυρική έναρξη «διά πρώτην φοράν εν Σέρραις και μόνον διά 10 παραστάσεις» το «Μέγα Ιπποδρόμιον Ολύμπια» με τρεις παραστάσεις την ημέρα, που άρχιζαν από τις 3 το απόγευμα. Επρόκειτο για ένα τσίρκο της εποχής, στο πρόγραμμα του οποίου παίρνανε μέρος η χορεύτρια Όλγα, η σχοινοβάτης Ρόζα και οι γελωτοποιοί Άλμπερτ & Λόλα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ακόμη: «Διοδία Τιμάνς (μουσικός κωμικός), Μ. Μιλονόβοτς (ανωτέρας σχολής), Μιστ. Λούντβικ (Κοδζέσκ), Άλεξ & Αράνκα (βήματα των δύο). Διοδία Πιπάνο (ακροβάτης), Άλεξ Ντρέχσα Ρ & Ορδόβ (τζόκεϊ διά δύο), Καπετάν Εντμόντο (παρουσιάζει τας αρκούδας), Ιοβάν Νόβατσεκ-Διευθυντής (παρουσιάζει τους ίππους), Ρόζα & Ντίνερ (τραπέζιον διά δύο)».

1926 | 

Δόθηκε συναυλία του «Ορφέα» με τη συμμετοχή της Μαντολινάτας Ουζούνη.

1931 | 

Ήρθε για δύο ημέρες (29-30) στα «Διονύσια» «ο τουρκικός εθνικός θίασος της Άγκυρας» που έπαιζε το δραματικό έργο «Τας Παρτσάσε» δηλ. «Ένα κομμάτι πέτρα».

1967 | 

Απεχώρησε ο Νομάρχης Σερρών Δημοσθένης Ιασονίδης που είχε διοριστεί στη θέση αυτή από 23 Νοεμβρίου 1965 και στη θέση του ήλθε νέος Νομάρχης ο Παναγιώτης Μάτσος και παρέμεινε έως 22 Μαΐου 1967.

1968 | 

Πέθανε ο Χρήστος Χρηστίδης του Νικολάου. Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1890. Το 1910 γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, απ' όπου αποφοίτησε το 1914. Εγκαταστάθηκε στις Σέρρες το 1916 και άσκησε το επάγγελμα του γιατρού μέχρι το 1955. Υπηρέτησε ως ιατρός στο Δημοτικό Ορφανοτροφείο Θηλέων και Αρρένων και Διευθυντής της παθολογικής κλινικής του Νοσοκομείου Σερρών επί 25 χρόνια. Διετέλεσε πάρεδρος του Δήμου, δημοτικός σύμβουλος, αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, επί 15 χρόνια πρόεδρος του ιατρικού Συλλόγου Σερρών, μέλος του γενικού Συμβουλίου του πανελληνίου ιατρικού Συλλόγου και 30 χρόνια πρόεδρος του «Ορφέα».

1971 | 

Πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Στάδιο Σερρών αγώνας καλαθοσφαίρισης μεταξύ των ομάδων της Χ Μεραρχίας και της Περιφερειακής Εφορείας Σερρών (Προσκόπων). Νικήτρια ανεδείχθη η ομάδα της Χ Μεραρχίας, κατόπιν συναρπαστικού αγώνα, με σκορ 44 - 29. Τον αγώνα παρακολούθησαν περί τους 1.000 φιλάθλους.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
190755 προβολές από 1/3 έως 28/3
267497 προβολές τον προηγ. μήνα
327097 προβολές τον Ιανουάριο