Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Συνέντευξη από το συγγραφέα Δημόκριτο Τσουκάπα

09/06/2012

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 
  1. Πρώτα θέλω να γνωρίσω καλύτερα τον άνθρωπο Δημόκριτο Τσουκάπα και μετά να μιλήσουμε για τον συγγραφέα!

Γεννήθηκα στα Σέρρας αρχές της δεκαετίας του 50. Πριν καν τελειώσω το δημοτικό, μια μετάθεση του πατέρα μου, με... ξερίζωσε από την γειτονιά μου, τους φίλους μου, τα ποτάμια μου, τον σκύλο μου και μ' έκλεισε σ' ένα διαμέρισμα της λεωφόρου Βασ. Όλγας. Δυο χρόνια "άγριας" παιδικής κατάθλιψης μ' έριξαν σε μια πιο άγρια εφηβία, όσο να ενσωματωθώ στο νέο περιβάλλον, στη νέα πόλη μου, στην πόλη που ανδρώθηκα, που ερωτεύτηκα, που έκανα οικογένεια και παιδιά, στην πόλη που λάτρεψα και θα λατρεύω για πάντα. Όμως η πρώτη αγάπη, κι η παντοτινή θα 'ναι η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ στα Σέρρας. Σπούδασα "Οικονομικά' στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία έχω τρεις υπέροχες κόρες και ζω μόνιμα στην Περαία 20 χιλιόμετρα έξω από την Θεσσαλονίκη, όσο το βλέμμα μου να μπορεί ανά πάσα στιγμή, να αγκαλιάζει ολόκληρη τη νύφη του Θερμαϊκού.

 

  1. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε και με ποια αφορμή;

Ξεκίνησα να γράφω πριν περίπου δέκα χρόνια. Αφορμή μου έδωσαν οι κόρες μου όταν και πήγαμε να δούμε μια παράσταση της Αντιγόνης. Η ερώτηση "ποια ήταν η Αντιγόνη μπαμπά", μ' έβγαλε έξω απ' τα ρούχα μου! "Μα δεν γνωρίζετε την Αντιγόνη; Πόσος καιρός πέρασε που κάνατε "Αντιγόνη" στο σχολειό; Για να 'ρθει... πληρωμένη η απάντηση: "Έτσι που διδασκόμαστε τις Αντιγόνες στο σχολειό, πώς να θυμόμαστε κάτι απ' αυτές!!!" Αυτό ήταν! Τρελαμένος ανέκαθεν με την Ελληνική μυθολογία, με τις τραγωδίες, με τον Αριστοφάνη και με το θέατρο, το  ´βαλα σκοπό. Όχι να μπω στα σχολειά, αλλά να εκφράσω με τον δικό μου τρόπο ποια ήταν η Αντιγόνη, η Εκάβη, ο Αγαμέμνων, η Ηλέκτρα...ο Ορέστης.. Με έναν τρόπο, που και να μαθαίνει κανείς τους ήρωες των τραγωδιών, και να διασκεδάζει ταυτόχρονα. Κι έτσι έκατσα κι έγραψα το πρώτο μου βιβλίο. "Οιδιπόδεια Συμ...πλέγματα" (Εκδόσεις Μαλλιάρη), που περιλαμβάνει ενοποιημένες επτά αρχαίες τραγωδίες. Από τον Οιδίποδα μέχρι τους "Επτά επί Θήβας" σ' ένα ενιαίο μυθιστόρημα. Όχι όμως με τον τρόπο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, παρά χρησιμοποιώντας σαν Δούρειο Ίππο την σάτιρα, να βάζω τον αναγνώστη στην καρδιά της τραγωδίας με γέλιο κι ύστερα, "πού σε πονά, πού σε βαραίνει" με ένα πιο δραματικό τρόπο να του αποκαλύπτω το νόημα του αρχαίου ποιητή. Έτσι λοιπόν σ' όλη τη διάρκεια του βιβλίου, η σάτιρα εναλλάσσεται με το δράμα με τέτοιο τρόπο που η αρχαία Ελληνική δραματουργία να γίνεται αντιληπτή τελείως κατανοητά κι ευχάριστα. Η μέθοδος πέτυχε, το αποτέλεσμα ήταν άκρως ενθαρρυντικό κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει πριν λίγο καιρό το δεύτερο βιβλίο μου με τίτλο: "Της Τροίας το... Κάγκελο"(Εκδόσεις Δίαυλος) που περιλαμβάνει άλλες δέκα τρεις Τραγωδίες με επίκεντρο τον Τρωικό Πόλεμο. Ακολουθεί βέβαια και το τελευταίο μέρος της τριλογίας που γράφεται τώρα κι έχει επίκεντρο την Αργοναυτική Εκστρατεία.

 

  1. Κάνοντας μια πρόχειρη αποτίμηση του έργου σας, αν σας έλεγα να διαλέξετε αυτό το βιβλίο που σας αντιπροσωπεύει περισσότερο την παρούσα στιγμή ποιο θα μου λέγατε; Μπορείτε να μου πείτε γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο και όχι κάποιο άλλο; 

Πέρα από τα δύο βιβλία που προανέφερα, έχω γράψει αρκετά θεατρικά, ένα βιβλίο για μικρά παιδιά κι ένα τελείως ιδιαίτερο βιβλίο που στην ουσία, δεν είναι βιβλίο παρά ένα τετράδιο εκθέσεων ενός μικρού παιδιού. Ενός συμμαθητή μου που έφυγε από τη ζωή μικρός κι ένα τετραδιάκι του με εκθεσούλες βρέθηκε (δεν ξέρω πώς) μέσα σε παλιά δικά μου σχολικά ενθυμήματα. Νιώθοντας την υποχρέωση να φέρω στο φως ό,τι απέμεινε αναγνώσιμο από κείνο το τετραδιάκι, έφερα άθελά μου στο φως παιδικές μου μνήμες που σκιαγραφούν μια ολόκληρη εποχή. Την μετεμφυλιακή Ελλάδα του 50 που σπαρασσόταν από ανέχεια και δυστυχία. Ειδομένο όμως πάντα μέσα από την αθώα και ταυτόχρονα, σπαρταριστή ματιά εκείνου του αξέχαστου φίλου. Ο τίτλος του είναι: "Σαράντα εκθέσεις κι ένα Γράμμα" και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ζήτη. Αυτό λοιπόν το μικρό μου βιβλίο μ' αντιπροσωπεύει περισσότερο την παρούσα στιγμή καθώς η αποδοχή του κόσμου είναι τόσο έντονη και συναισθηματικά φορτισμένη που λειτουργεί καταλυτικά σ' όλο συγγραφικό μου έργο.

 

  1. Θεσσαλονίκη και Σέρρες… Ποια τα συναισθήματα που σας δημιουργούν αυτές οι πόλεις;

Παλιά για να πας από τα Σέρρας στην Θεσσαλονίκη ήθελες τρεις με τέσσερις ώρες. Ξέρεις, πάνω από το Λαχανά με τα...γκαζοζέν πράσινα λεωφορεία της γραμμής με υποχρεωτική ενδιάμεση στάση, όσο να φας καμιά σούπα μπας και στανιάρεις απ' το ξερατό του ταξιδιού. Τώρα, τσουπ, σε τρία τέταρτα είσαι στα πάτρια εδάφη. Ε, λοιπόν, κάθε φορά που κάνω αυτό το ταξίδι, είναι πάντα, ένα ταξίδι ΜΝΗΜΗΣ. Ένα ταξίδι μνήμης ανάμεσα σε δυο λατρεμένες πόλεις.

 

  1. Γιατί επιλέξατε να εκδώσετε τα βιβλία σας σε έναν εκδοτικό οίκο της Θεσσαλονίκης και όχι σε έναν της Αθήνας;  Πιστεύετε πως η προώθηση ενός βιβλίου μπορεί να είναι αποτελεσματικότερη αν εκδοθεί στην πρωτεύουσα;

Έχω εκδώσει βιβλία σε εκδοτικούς οίκους και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Δεν βρίσκω για την ώρα, διαφορά ως προς την ευκαιρία προώθησης κάποιου βιβλίου. Νομίζω πως αν το βιβλίο είναι καλό θα το βρουν όπου και να το εκδώσεις. Βέβαια, άλλο το... μάρκετινκ προώθησης από μεγάλα ονόματα οπότε, αν μπεις σε κείνα τα κυκλώματα, αξίζει δεν αξίζει το έργο σου... θα 'ναι "πρώτη μούρη στο καβούρι" σε κάθε πάγκο και προθήκη. Εκεί όμως πάμε στην ποιότητα του αναγνωστικού κοινού κι όχι με στην ποιότητα του έργου.

 

  1. Ποιο είναι αυτό που σας κάνει να αγανακτείτε την συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ποιο αυτό που σας δίνει δύναμη και αισιοδοξία;

Εκείνο που με αγανακτεί σήμερα είναι που ένα μεγάλο μέρος του αναγνωστικού κοινού δεν αντιλαμβάνεται πώς είναι δυνατόν ένας συγγραφέας να εκδίδει τρία με τέσσερα χοντρά βιβλία σ' ένα χρόνο! Τι μπορεί να συμβαίνει! Πέντε χρόνια με πήρε να ... χύσω τα μυαλά μου, να διαβάσω, να σκεφτώ να ξαγρυπνήσω, για να εκδώσω δυο βιβλία. Και θα με πάρει άλλο τόσο κι ίσως περισσότερο, για άλλα δύο. Εκείνο που με γεμίζει δύναμη κι αισιοδοξία είναι η ανταπόκριση του κόσμου. Που σαν διαβάσει το βιβλίο μου θα νιώσει πως δεν του πουλάω παπαριές, γραμμένες στο γόνατο. Δεν γράφω για να βγάλω λεφτά. Γράφω γιατί το γουστάρω, γιατί θέλω να βγάλω από μέσα μου μύρια όσα που ν' αξίζει τον κόπο να τα μοιραστώ μ' έναν συνάνθρωπό μου. Και να γουστάρει κι εκείνος...

 

  1. Γέλιο, χιούμορ, σάτιρα, σαρκασμός, πλάκα, αυτοσαρκασμός…

Όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά συνθέτουν τη δική μου ψυχολογία, τον δικό μου κόσμο. Δεν μπορώ τον αγέλαστο άνθρωπο. Δεν μπορώ τον δυσκοίλιο, τον πολλά βαρύ, τον ανέραστο. Άνθρωπος που δεν έχει χιούμορ, είναι άνθρωπος ανέραστος, άκαμπτος, μονολιθικός, εσωστρεφής. Μπορεί να κάνω λάθος. Μα έτσι νιώθω. Πάντα ήμουν ο "καραγκιόζης" της τάξης. Μπορεί να 'τρωγα καμιά σφαλιάρα παραπάνω, μπορεί να μην ήμουν ο πιο καλός ο μαθητής. Μα εμένα ζητούσαν πιο πολύ στις εκδρομές, εμένα αγαπούσαν περισσότερο οι δάσκαλοι...

 

  1. Πιστεύετε πως ένα βιβλίο μπορεί να πουλήσει πολύ περισσότερο εξαιτίας ενός εντυπωσιακού εξωφύλλου ή ενός λίαν αβανταδόρικου τίτλου;

Το πιστεύω απόλυτα! Πολλές φορές "την πάτησα" από ένα ωραίο εξώφυλλο ή, ακόμα περισσότερο, από έναν αβανταδόρικο τίτλο. Θα μπορούσα, αν γινόταν, να ανέφερα δεκάδες τίτλους. Θα τολμήσω να αναφέρω έναν, έτσι για παράδειγμα, μιας και πρόκειται για ξένον συγγραφέα που δεν έχει ανάγκη τη δική μου κριτική. "Ουράνια Προφητεία"!(!!!) ο τίτλος. Πουλάει και θα πουλάει για χρόνια. Δε διαβάζεται πάνω από 50 σελίδες... όσο και να το θέλει κανείς.

 

  1. Οι άνδρες συγγραφείς έχουμε διαφορετικό κοινό από τις γυναίκες συγγραφείς ή μήπως άνδρες και γυναίκες μοιραζόμαστε το ίδιο κοινό;

Τελείως διαφορετικό κοινό! Οι άντρες συγγραφείς απευθύνονται συνήθως σε άντρες, που αν και λιγότεροι, είναι πιο απαιτητικοί και πιο ψαγμένοι. Οι περισσότερες γυναίκες συγγραφείς, απευθύνονται σε γυναίκες που αρκούνται στο να φαντασιώνονται μέσα από ένα... σύγχρονο "Άρλεκιν" ξαπλωμένες σε κάποια παραλία. Γι' αυτό και οι προθήκες των βιβλιοπωλείων είναι γεμάτες από τέτοιου είδους... πετυχημένες αναγνωστικές συνταγές. Κακιούλες θα μου πεις, αλλά έτσι αντιλαμβάνομαι εγώ το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα.

 

  1. Την ιστορία την γράφουν οι παρέες;

Έχω την ίδια παρέα από τα μαθητικά μου χρόνια! Κάθε Παρασκευή βγαίνουμε μόνοι μας κα θα βγαίνουμε μέχρι να πεθάνουμε. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ψυχοθεραπεία από την παιδική παρέα. Χώρια που ο άντρας παραμένει για πάντα παιδί. Αλίμονο σε κάποια γυναίκα που θα άκουγε τα ιδιαίτερα μιας Παρασκευιάτικης εξόδου! "Μεγάλο σχολείο η ανδρική παρέα".

 

  1. Σας ενδιαφέρει η άποψη που έχουν οι άλλοι συγγραφείς για το έργο σας; Πως αντιδράτε σε μια καλοπροαίρετη κακή κριτική και σε μια κακοπροαίρετη κακή κριτική; 

Αυτό που μ' ενδιαφέρει πρώτιστα είναι η άποψη αυτών που θα με διαβάσουν. Σίγουρα τον καθέναν τον ενδιαφέρει και η άποψη κάποιου άλλου που 'χει το ίδιο ψώνιο με σένα. Όμως επειδή το είδος γραφής που ο καθένας προτιμάει είναι τελείως προσωπική υπόθεση, δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση αυτά που, κατά καιρούς, ξεφουρνίζεις ν' αρέσουν, ντε και καλά, σ' όλους. Οπότε, και τα καλά και τα κακά, δεκτά. Κι ας είναι και κακοπροαίρετα.

 

  1. Πείτε δυο λόγια προς τους Θεσσαλονικείς αναγνώστες σας!

Στους Θεσσαλονικείς πρωτοπαρουσίασα πριν πέντε χρόνια το πρώτο μου βιβλίο. Αυτοί το αγκάλιασαν, αυτοί αγκάλιασαν κι εμένα με κείνο το αλησμόνητο... "Γράφε... γράφε, τα λες καλά". Οπότε τι να πω; Εξάλλου, μιλάμε και την ίδια γλώσσα. "Τι με λες, και τι σε λέω" και τέτοια... Λατρεμένο κοινό.

 

  1. Αφού σας ευχαριστήσω, θα ήθελα να κλείσετε τη κουβέντα μας απευθυνόμενος προς τους συμπατριώτες σας τους Σερραίους μια και η συνέντευξή σας θα δημοσιευθεί και στο www.aposerres.gr .  

Να απευθυνθώ σε ποιούς; Στο αίμα μου, στο κύτταρό μου, στους φίλους, στους συγγενείς; Τα ράμματα που με ενώνουν μ' αυτούς τους ανθρώπους έχουν γίνει κρέας. Γίνεται να κόψεις το κρέας σου και ν' αποχωριστείς κάτι που είναι σώμα σου; Και να σου πω και κάτι που συζητούσα με τον φίλο Διογένη Δασκάλου, που μου έκανε την τιμή να παρουσιάσει πριν λίγο καιρό τα βιβλία μου στον "Ορφέα"; Εμείς οι Σερραίοι έχουμε ένα τελείως ιδιαίτερο χιούμορ, που όσο και να το ψάξεις δεν θα το 'βρεις σ' ολόκληρη την Ελλάδα. Έτσι, βε, γιατί γουστάρουμε...

 

Σας ευχαριστώ!

 

 


Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

2384 προβολές

Αρέσει σε 3 άτομα

Σχετικά άρθρα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

Σχετικά άρθρα

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

13/10/2012 | Μάρα Θρασυβουλίδου

05/08/2012 | Ελένη Ανθοπούλου Κουτσίδου

14/06/2012 | Συνέντευξη από τη συγγραφέα Μαρία Μαυρίδου Καλούδη

25/05/2012 | Συνέντευξη από τη συγγραφέα Άννα Γαλανού

19/03/2012 | Χρειαζόμαστε επιτακτικά μία “Κάθετη Έξοδο”...

26/01/2011 | Σχολικές βιβλιοθήκες δημοτικών σχολείων: στέκι για μαθητές και με «σαλονάκι».

21/12/2010 | Συνέντευξη κ. Σαπουντζή στο Ράδιο Ε 103 για τα εγκαίνια του Αμφιθεάτρου της ΔΚΒΣ

27/09/2010 | Σέρρες, Πάμε Μπεζεστένι;

21/09/2010 | Αδιέξοδη η κατάσταση με τη δημοτική βιβλιοθήκη (πρώην ΔΕΠΚΑ νυν ΚΕΠΑΣ)

12/01/2016 | Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

20/10/2014 | Το κορίτσι απ’ τη Σαμψούντα

18/10/2014 | Περί προπαγάνδας...

15/10/2014 | Δημιουργική Γραφή για ενήλικες στη ΧΑΝΘ

18/06/2014 | 33o Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

01/11/2013 | Αλήθειες παράλληλες

03/09/2013 | Όσα ποτέ δεν είπαμε

01/04/2013 | ΓΛΥΚΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ

05/12/2012 | Το αεράκι και η καμινάδα

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1333 | 

Απεβίωσε ο δεύτερος και κύριος κτήτορας της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου, Ιωάννης (Ιωακείμ) σε ηλικία 75 ετών. Για την ενάρετη ζωή του, την πλούσια μόρφωσή του, το μεγάλο χριστιανικό του έργο, ανακηρύχθηκε άγιος επί Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Παχωμίου, του από Ζιχνών αρχές του 16ου αιώνα. Τάφηκε στο Μεσονυκτικό του ιερού ναού της Μονής, μαζί με τον θείο του Ιωαννίκιο.

1904 | 

Εισήλθαν στο χωριό Στάρτσιοβον (του οποίου οι κάτοικοι αργότερα μετώκησαν στο Ν. Πετρίτσι), 94 κομιτατζήδες με επικεφαλής τον Ντόντσιο και αξίωσαν τον εκβουλγαρισμό των κατοίκων του χωριού, την εκδίωξη του δασκάλου και των ιερέων ορίζοντας ως τελική προθεσμία γι’ αυτό την ημέρα των Χριστουγέννων. Την ημέρα εκείνη όμως κατά σύμπτωση έφθασε στο χωριό μια ομάδα Τουρκικού στρατού με αποτέλεσμα να τραπούν σε φυγή οι Βούλγαροι κομιτατζήδες.

1906 | 

Βούλγαροι κομιτατζήδες επιχείρησαν επίθεση στα σπίτια των Ελλήνων προκρίτων και του ιερέα της Κλεπούσνας (Αγριανής). Η σύγκρουση υπήρξε ιδιαίτερα σφοδρή και ο ιερέας μόλις κατόρθωσε να γλιτώσει αλλά το σπίτι του κάηκε βρίσκοντας μαρτυρικό θάνατο η πρεσβυτέρα Φωτεινή Παπαφιλίππου. Δραματική σκηνή ξετυλίχθηκε στο σπίτι του Έλληνα προκρίτου Καριοφύλλη, όπου κατοικούσαν τρεις οικογένειες. Ενώ τα γυναικόπαιδα διέφυγαν, οι γονείς του Καριοφύλλη βρήκαν μαρτυρικό θάνατο, γιατί αρνήθηκαν να γίνουν εξαρχικοί. Παρόμοια σκηνή διαδραματίστηκε και στο σπίτι του Άγγελου Αντωνίου, ο οποίος έχασε τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του, τη νύφη του και το εγγόνι του. Η άφιξη των Τουρκικών αρχών και η επίσκεψη των Γάλλων αξιωματικών της διεθνούς Χωροφυλακής δεν στάθηκαν δυνατό να αποσβήσουν την τραγική κατάσταση.

1926 | 

Έκανε πρεμιέρα στο «Πάνθεον» η «Οπερέττα Δράμαλη – Πατρικίου» με τη μεγάλη επιτυχία του Θ. Σακελλαρίδη, «Μακρής Κοντός & Σία, εις πράξεις τρεις». Η πρώτη παράστασή δόθηκε στις 5:30 μ.μ. Το ίδιο βράδυ ο θίασος ανέβασε την οπερέτα των Α. Μαρτίνου - Ι. Πρινέα «Η Απάχισσα των Αθηνών».

1933 | 

Στο Θέατρο «Κρόνιον» έκανε έναρξη των παραστάσεών του ο θίασος Αλίκης - Μουσούρη με το έργο του Αλέκου Λιδωρίκη «Η Μεγάλη Στιγμή».

1937 | 

Σε πανηγυρική τελετή στις 11.30 π.μ. πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου Δημοτικού Μεγάρου.

1952 | 

Κυκλοφόρησε τη εφημερίδα «Μαθητικός Παλμός» που ήταν «Όργανον των μαθητών του Γυμνασίου Αρρένων Σερρών», με διευθυντή τον καθηγητή Τάσο Δ. Καψιδέλη. Η εφημερίδα ήταν τετρασέλιδη, σε σχήμα 31Χ43 (ένα τεύχος) και τιμή 1000 δρχ. Τυπώθηκε στο τυπογραφείο του Ι. Σαμαρά στη Δημοτική Στοά και έγραφαν οι μαθητές: Νίκος Μανούσκας, Ρούλης Κύρου, Νίκος Μπαλάνος, Κύρος Σπυρόπουλος, Π. Παπαδόπουλος, Σ. Παπαντωνίου, Γ. Παπαηλιού και η Γιαννούλη Μπαλάνου. Στη δεύτερη σελίδα είχε αρχίσει ένα διήγημα σε συνέχειες ο αργότερα αδικοχαμένος ποιητής Τάσος Μανθόπουλος με τίτλο «Η εξιλέωση ενός ιερόσυλου».

1965 | 

Στον ποδοσφαιρικό αγώνα που διεξήχθη αυτή τη μέρα στη Θεσσαλονίκη μεταξύ του Π.Α.Ο.Κ. και του Πανσερραϊκού η ομάδα των Σερρών έπειτα από μια θαυμάσια εμφάνιση απέσπασε ισοπαλία 1-1.

1989 | 

Απεβίωσε ο δικηγόρος και πολιτικός Αθανάσιος Μαυρίδης. Γεννήθηκε στις Σέρρες όπου και τελείωσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τον προσκοπισμό και τον αθλητισμό. Σπούδασε Νομικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Διορίσθηκε στο Πρωτοδικείο Σερρών όπου και άσκησε τη δικηγορία. Στα φοιτητικά του χρόνια το 1935 ίδρυσε στις Σέρρες από κοινού με συμπολίτες φίλους του την «Φιλελεύθερην Νεολαίαν» και διετέλεσε πρόεδρός της. Το 1934 ίδρυσε με ένθερμους φίλους του τον «Εθνικόν Όμιλον Εγγραμμάτων Ν. Σερρών» και εκλέχτηκε παμψηφεί πρόεδρός του. Σαν έφεδρος αξιωματικός συμμετείχε στα γεγονότα του κινήματος του '35. Με την καταστολή του κινήματος στις 24 Μαΐου 1936 εξέδωσε με τον τυπογράφο Γιάννη Σαμαρά και τον συνταξιούχο τραπεζικό Κωνσταντίνο Ξενίδη την εβδομαδιαία εφημερίδα με τον τίτλο «Στρυμών». Η έκδοση της εφημερίδας διακόπηκε με την επιβολή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου. Με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου επιστρατεύθηκε και με την κατάρρευση του μετώπου εγκαταστάθηκε αρχικά στη Νιγρίτα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη. Την εποχή των Δεκεμβριανών ανέλαβε προσωρινά την διεύθυνση του πολιτικού γραφείου του υπουργού της Κοινωνικής Πρόνοιας στην Αθήνα. Τον Μάρτιο του 1945 διορίσθηκε Νομάρχης στη Φλώρινα. Το 1950 πολιτεύθηκε με την ΕΠΕΚ του στρατηγού Πλαστήρα και εξελέγη πρώτος βουλευτής Σερρών. Το 1951 επανεξελέγη με την ΕΠΕΚ και πάλι πρώτος βουλευτής Ν. Σερρών και το 1963 και 1964 εκλέχτηκε με την Ένωση Κέντρου. Για τρεις συνεχείς συνόδους της κοινοβουλευτικής περιόδου του 1964 κατείχε τη θέση του Γ΄ και Β΄ Αντιπροέδρου της Βουλής. Το 1966 ορκίσθηκε υφυπουργός Δημοσίων Έργων στην κυβέρνηση Στέφανου Στεφανόπουλου. Με την μεταπολίτευση του '74 διαχώρισε την πολιτική του τοποθέτηση από το κόμμα της «Ένωσης Κέντρου» και έκτοτε απείχε από την πολιτική δράση. Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1943 είχε νυμφευθεί την Ελευθερία Σταυρίδου με την οποία και απέκτησε 4 κόρες. Η κηδεία του έγινε στον Ι. Ναό του Αγίου Ελευθερίου στο Ντεπώ της Θεσσαλονίκης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
131113 προβολές από 1/12 έως 12/12
388046 προβολές τον προηγ. μήνα
338337 προβολές τον Οκτώβριο