Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Συνέντευξη από τη συγγραφέα Μαρία Μαυρίδου Καλούδη

14/06/2012

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 

 

 

1.      Το ξέρω πως δεν είναι και το πιο ευχάριστο πράγμα να μιλά κανείς για τον εαυτό του. Θα ήθελα όμως να μας παρουσιάσετε με πέντε λόγια τον άνθρωπο Μαρία Μαυρίδου Καλούδη.

Το βιβλίο της ζωής του κάθε ανθρώπου μπορεί να αποτελείται από ατελείωτους τόμους, έως μερικές λέξεις. Έγκειται στον καθένα να αποφασίσει πως θα το γράψει. Οπότε μου είναι εξαιρετικά εύκολο να σας πω, πως, είμαι μητέρα, σύζυγος, έχω πολλούς φίλους που αγαπώ και με αγαπούν, είμαι καλά».

2. Και λίγα λόγια για τη συγγραφέα...

Θα σας απαντήσω με μία εικόνα που με συνοδεύει σε όλη μου τη ζωή. Κοντεύουν Χριστούγεννα, κάνει τρομερό κρύο. Έξω από το σπίτι ο τεράστιος νερόλακκος, μετά από τις συνεχείς βροχοπτώσεις μετατράπηκε σε πίστα πατινάζ. Γύρω και πάνω από αυτόν, τα αδέλφια μου παίζουν και εγώ, μόλις έξι χρονών, μέσα στο σπίτι με ένα τετράδιο και ένα μολύβι στο χέρι. Πάνω που έμαθα πέντε κολλυβογράμματα. Πλάι μου η ξυλόκουμπα μπουμπουνίζει. Κοιτώ τα νεογέννητα γουρουνάκια μας που έφερε μέσα ο πατέρας μου για να μην παγώσουν, γράφω το πρώτο μου παραμύθι.  «Μια φορά και έναν καιρό έκανε πολύ κρύο και ο μπαμπάς έφερε μέσα στο σπίτι τα γουρουνάκια μας…… η Ροζούλα μου η πιο όμορφη κοιμάται……»  Συγγραφέας νομίζω πως ήμουν πάντα.

3. Πως βιώνει μια συγγραφέας την σημερινή πολιτική και οικονομική κρίση;

Στην καθημερινότητα βιώνω την κατάσταση όπως όλος ο κόσμος. Παρακολουθώ, ενημερώνομαι, εξοργίζομαι πολλές φορές, ελπίζω κάποιες άλλες. Με τρομάζουν όμως πολύ οι προτεραιότητες που ακόμα δίνει ο κόσμος, καταλαβαίνετε τι εννοώ. Ύστερα πάλι λέω στον εαυτό μου, σκόπελος είναι και θα περάσει. Ως συγγραφέας όμως βλέπω μία πολύ καλή ευκαιρία, για υλικό. Ουδέν κακό αμιγές καλού, τολμώ να πω.

4. Θα ήθελα να μου περιγράψετε τη περίοδο της προπαρασκευής και τη διαδικασία της συγγραφής ενός ιστορικού μυθιστορήματος.

Όταν στο μυαλό του συγγραφέα υπάρχει ήδη η εικόνα του μύθου, το εντάσσει σε ιστορικά γεγονότα, για τα οποία βεβαίως είναι απαραίτητη η έρευνα, η οποία καμιά φορά είναι χρονοβόρα, επιβάλλεται όμως. Προπαρασκευή. Πολλές φορές χρειάζεται να διασταυρώσει τις πληροφορίες του, για ενδεχόμενο λάθος. Π.χ. Το βιβλίο μου «Στα χνάρια των Κομνηνών», το βάσισα σε αληθινά γεγονότα που συντελέστηκαν εκείνη την χρονική περίοδο. Άλλοτε πάλι ο συγγραφέας γοητευμένος από κάποια ιστορικά γεγονότα, εμπνέεται και πλάθει τον μύθο του μέσα από αυτά. Δύσκολο είναι όταν χρησιμοποιείς χρονικές εναλλαγές, πίσω – μπρος. Τέτοια χρονικά πισωγυρίσματα χρησιμοποιώ και εγώ, όχι πάντα διότι είναι εξαντλητικό. Όπως και να έχει, ένα ιστορικό μυθιστόρημα έχει πολύ περισσότερη δουλειά από μία αποκλειστικά μυθοπλασία-νουβέλα, όπου χρόνος και οι κοινωνικο-ιστορικές συγκυρίες δεν υφίστανται.

5. Ποίηση ή πεζογραφία; Μπορεί να υπάρξει αιτιολόγηση στην απάντησή σας;

Με εκφράζουν και τα δύο. Με αντιπροσωπεύει όμως η πεζογραφία. Ποιήματα ζωγραφίζω για τον εαυτό μου, κάποιες ώρες που ενδείκνυνται. Ιστορίες γράφω όλες τις ώρες. Άλλοτε καθισμένη στον υπολογιστή μου και άλλοτε με την αόρατη πένα του νου. Κάθε εικόνα γύρω μου μπορεί να είναι ένας στοίχος ή μία ιδέα για βιβλίο.

6. Θα ήθελα την άποψή σας - στην ουσία την ιδεολογική σας κατάθεση - για δύο ζεύγη λέξεων. Αντικειμενικότητα - Υποκειμενικότητα. Μαξιμαλισμός - Μινιμαλισμός.

Νομίζω πως εκφράζομαι – με εκφράζουν και οι δύο όροι.  Η Αντικειμενικότητα είναι τρόπος δημιουργίας, σκέψης… ζωής θα έλεγα. Πως άλλωστε αφού είναι αυτή που εξασφαλίζει την εξιδανίκευση και την συναισθηματική προσάρτηση στα κείμενα; Την διαχωρίζω σαφώς από τον ρεαλισμό που αναπαριστά την «γυμνή και ωμή» αλήθεια, όρος απωθητικός, για τους ρομαντικούς και τους στοχαστές, άρα και για μένα. Η υποκειμενικότητα πάλι, ως τρόπος καλλιτεχνικής δημιουργίας που πηγάζει καθαρά και μόνο από τον δημιουργό, μου είναι οικεία. Νομίζω λίγο πολύ σε όλους τους συγγραφείς. Κάνεις δεν γράφει με τον έναν ή τον άλλον αποκλειστικά τρόπο. Νομίζω, δεν μπορώ να πω με σιγουριά, δεν είμαι ειδικός στο να κρίνω κείμενα. Όσο για τον Μαξιμαλισμό και τον μινιμαλισμό, ένα έχω να πω. Δεν ζω με ουτοπίες. Δεν κυνηγώ το άπιστο. Παν μέτρων.

7. Η αγάπη σας για τα ζώα σας έχει βοηθήσει ώστε να γίνετε περισσότερο ευαίσθητος άνθρωπος; Ο ευαίσθητος... είναι στα σίγουρα και καλύτερος άνθρωπος;

Η ευαισθησία μου, με έκανε να πονάω και κατ επέκταση να αγαπήσω περισσότερο τα ζώα. Με την ευαισθησία γεννιέσαι και την ανακαλύπτεις στην πορεία, δεν την αποκτάς με κάποια αφορμή. Είτε λέγεται ζώο είτε άνθρωπος, αυτή η αφορμή. Όχι, ο ευαίσθητος άνθρωπος δεν είναι και απαραίτητα καλός. Γνωρίζω ανθρώπους που έχουν ευαισθησίες μόνο σε ένα «είδος» και μισούν όλα τα άλλα. Σίγουρα όμως, ακόμα και αυτοί, είναι καλύτεροι από τους αναίσθητους

8. Τι θα λέγατε για τους ανθρώπους του χώρου μας που λειτουργούν με εμμονές και στεγανά;

Να αλλάξουν δουλειά, αν έχουν την συγγραφή, για επάγγελμα.

9. Ένα σύντομο σχόλιο για τους εκδοτικούς οίκους και τα κεντρικά βιβλιοπωλεία...

Είναι κάποιοι εκδότες που δεν κρίνουν κείμενο, αλλά όνομα. Άλλοι εκδίδουν μόνο επί πληρωμή. Εκμεταλλεύονται την λαχτάρα του λογοτέχνη και πλουτίζουν στις πλάτες του και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πληθώρα των εκδόσεων μέσα στα οποία, πραγματικά διαμάντια χάνονται. Και βεβαίως υπάρχουν και οι εκδότες με τα υψηλά στάνταρτ στις εκτιμήσεις τους που τους αξίζει ένα τεράστιο εύγε. Για τα κεντρικά βιβλιοπωλεία τι να πω; Καλές πωλήσεις.

10. Οι καλές δημόσιες σχέσεις είναι απαραίτητες για έναν συγγραφέα;

Αν εννοείται όσο αφορά τις πωλήσεις, ναι. Αν και δεν θα έπρεπε ο συγγραφέας να ασχολείται με πωλήσεις. Από τη στιγμή όμως που θα πληρώσει για την έκδοση του βιβλίου του, είναι αναγκασμένος να κάνει και τον έμπορο. Ένα θα σας πω. Μου χαλάνε τη διάθεση όταν με ρωτάνε «πως πάνε οι πωλήσεις» Ο συγγραφέας πρέπει να δημιουργεί, απερίσπαστος από τέτοιες έγνοιες. Όσο για τις καλές δημόσιες σχέσεις, δεν θα μπορούσα να διανοηθώ τον εαυτό μου, μόνο με τον εαυτό μου.

11. Ποια η σχέση σας με την πόλη μας τη Θεσσαλονίκη και τους ανθρώπους της;

Είμαι ερωτευμένη με την πόλη μας! Με τους ανθρώπους της, εκτός από κάποιους, μετρημένους στα δάχτυλά του ενός χεριού, έχω καλές σχέσεις, και τους στέλνω την αγάπη μου.
Ευχαριστώ. Ευτυχής καθότι εν ολίγοις αρκούμενη

Σας ευχαριστώ πολύ!


Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

3065 προβολές

Αρέσει σε 5 άτομα

Σχετικά άρθρα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

Σχετικά άρθρα

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

13/10/2012 | Μάρα Θρασυβουλίδου

05/08/2012 | Ελένη Ανθοπούλου Κουτσίδου

09/06/2012 | Συνέντευξη από το συγγραφέα Δημόκριτο Τσουκάπα

25/05/2012 | Συνέντευξη από τη συγγραφέα Άννα Γαλανού

19/03/2012 | Χρειαζόμαστε επιτακτικά μία “Κάθετη Έξοδο”...

26/01/2011 | Σχολικές βιβλιοθήκες δημοτικών σχολείων: στέκι για μαθητές και με «σαλονάκι».

21/12/2010 | Συνέντευξη κ. Σαπουντζή στο Ράδιο Ε 103 για τα εγκαίνια του Αμφιθεάτρου της ΔΚΒΣ

27/09/2010 | Σέρρες, Πάμε Μπεζεστένι;

21/09/2010 | Αδιέξοδη η κατάσταση με τη δημοτική βιβλιοθήκη (πρώην ΔΕΠΚΑ νυν ΚΕΠΑΣ)

12/01/2016 | Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

20/10/2014 | Το κορίτσι απ’ τη Σαμψούντα

18/10/2014 | Περί προπαγάνδας...

15/10/2014 | Δημιουργική Γραφή για ενήλικες στη ΧΑΝΘ

18/06/2014 | 33o Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

01/11/2013 | Αλήθειες παράλληλες

03/09/2013 | Όσα ποτέ δεν είπαμε

01/04/2013 | ΓΛΥΚΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ

05/12/2012 | Το αεράκι και η καμινάδα

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1333 | 

Απεβίωσε ο δεύτερος και κύριος κτήτορας της Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου, Ιωάννης (Ιωακείμ) σε ηλικία 75 ετών. Για την ενάρετη ζωή του, την πλούσια μόρφωσή του, το μεγάλο χριστιανικό του έργο, ανακηρύχθηκε άγιος επί Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Παχωμίου, του από Ζιχνών αρχές του 16ου αιώνα. Τάφηκε στο Μεσονυκτικό του ιερού ναού της Μονής, μαζί με τον θείο του Ιωαννίκιο.

1904 | 

Εισήλθαν στο χωριό Στάρτσιοβον (του οποίου οι κάτοικοι αργότερα μετώκησαν στο Ν. Πετρίτσι), 94 κομιτατζήδες με επικεφαλής τον Ντόντσιο και αξίωσαν τον εκβουλγαρισμό των κατοίκων του χωριού, την εκδίωξη του δασκάλου και των ιερέων ορίζοντας ως τελική προθεσμία γι’ αυτό την ημέρα των Χριστουγέννων. Την ημέρα εκείνη όμως κατά σύμπτωση έφθασε στο χωριό μια ομάδα Τουρκικού στρατού με αποτέλεσμα να τραπούν σε φυγή οι Βούλγαροι κομιτατζήδες.

1906 | 

Βούλγαροι κομιτατζήδες επιχείρησαν επίθεση στα σπίτια των Ελλήνων προκρίτων και του ιερέα της Κλεπούσνας (Αγριανής). Η σύγκρουση υπήρξε ιδιαίτερα σφοδρή και ο ιερέας μόλις κατόρθωσε να γλιτώσει αλλά το σπίτι του κάηκε βρίσκοντας μαρτυρικό θάνατο η πρεσβυτέρα Φωτεινή Παπαφιλίππου. Δραματική σκηνή ξετυλίχθηκε στο σπίτι του Έλληνα προκρίτου Καριοφύλλη, όπου κατοικούσαν τρεις οικογένειες. Ενώ τα γυναικόπαιδα διέφυγαν, οι γονείς του Καριοφύλλη βρήκαν μαρτυρικό θάνατο, γιατί αρνήθηκαν να γίνουν εξαρχικοί. Παρόμοια σκηνή διαδραματίστηκε και στο σπίτι του Άγγελου Αντωνίου, ο οποίος έχασε τη ζωή του μαζί με τη γυναίκα του, τη νύφη του και το εγγόνι του. Η άφιξη των Τουρκικών αρχών και η επίσκεψη των Γάλλων αξιωματικών της διεθνούς Χωροφυλακής δεν στάθηκαν δυνατό να αποσβήσουν την τραγική κατάσταση.

1926 | 

Έκανε πρεμιέρα στο «Πάνθεον» η «Οπερέττα Δράμαλη – Πατρικίου» με τη μεγάλη επιτυχία του Θ. Σακελλαρίδη, «Μακρής Κοντός & Σία, εις πράξεις τρεις». Η πρώτη παράστασή δόθηκε στις 5:30 μ.μ. Το ίδιο βράδυ ο θίασος ανέβασε την οπερέτα των Α. Μαρτίνου - Ι. Πρινέα «Η Απάχισσα των Αθηνών».

1933 | 

Στο Θέατρο «Κρόνιον» έκανε έναρξη των παραστάσεών του ο θίασος Αλίκης - Μουσούρη με το έργο του Αλέκου Λιδωρίκη «Η Μεγάλη Στιγμή».

1937 | 

Σε πανηγυρική τελετή στις 11.30 π.μ. πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου Δημοτικού Μεγάρου.

1952 | 

Κυκλοφόρησε τη εφημερίδα «Μαθητικός Παλμός» που ήταν «Όργανον των μαθητών του Γυμνασίου Αρρένων Σερρών», με διευθυντή τον καθηγητή Τάσο Δ. Καψιδέλη. Η εφημερίδα ήταν τετρασέλιδη, σε σχήμα 31Χ43 (ένα τεύχος) και τιμή 1000 δρχ. Τυπώθηκε στο τυπογραφείο του Ι. Σαμαρά στη Δημοτική Στοά και έγραφαν οι μαθητές: Νίκος Μανούσκας, Ρούλης Κύρου, Νίκος Μπαλάνος, Κύρος Σπυρόπουλος, Π. Παπαδόπουλος, Σ. Παπαντωνίου, Γ. Παπαηλιού και η Γιαννούλη Μπαλάνου. Στη δεύτερη σελίδα είχε αρχίσει ένα διήγημα σε συνέχειες ο αργότερα αδικοχαμένος ποιητής Τάσος Μανθόπουλος με τίτλο «Η εξιλέωση ενός ιερόσυλου».

1965 | 

Στον ποδοσφαιρικό αγώνα που διεξήχθη αυτή τη μέρα στη Θεσσαλονίκη μεταξύ του Π.Α.Ο.Κ. και του Πανσερραϊκού η ομάδα των Σερρών έπειτα από μια θαυμάσια εμφάνιση απέσπασε ισοπαλία 1-1.

1989 | 

Απεβίωσε ο δικηγόρος και πολιτικός Αθανάσιος Μαυρίδης. Γεννήθηκε στις Σέρρες όπου και τελείωσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Σε νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τον προσκοπισμό και τον αθλητισμό. Σπούδασε Νομικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Διορίσθηκε στο Πρωτοδικείο Σερρών όπου και άσκησε τη δικηγορία. Στα φοιτητικά του χρόνια το 1935 ίδρυσε στις Σέρρες από κοινού με συμπολίτες φίλους του την «Φιλελεύθερην Νεολαίαν» και διετέλεσε πρόεδρός της. Το 1934 ίδρυσε με ένθερμους φίλους του τον «Εθνικόν Όμιλον Εγγραμμάτων Ν. Σερρών» και εκλέχτηκε παμψηφεί πρόεδρός του. Σαν έφεδρος αξιωματικός συμμετείχε στα γεγονότα του κινήματος του '35. Με την καταστολή του κινήματος στις 24 Μαΐου 1936 εξέδωσε με τον τυπογράφο Γιάννη Σαμαρά και τον συνταξιούχο τραπεζικό Κωνσταντίνο Ξενίδη την εβδομαδιαία εφημερίδα με τον τίτλο «Στρυμών». Η έκδοση της εφημερίδας διακόπηκε με την επιβολή της δικτατορίας της 4ης Αυγούστου. Με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου επιστρατεύθηκε και με την κατάρρευση του μετώπου εγκαταστάθηκε αρχικά στη Νιγρίτα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη. Την εποχή των Δεκεμβριανών ανέλαβε προσωρινά την διεύθυνση του πολιτικού γραφείου του υπουργού της Κοινωνικής Πρόνοιας στην Αθήνα. Τον Μάρτιο του 1945 διορίσθηκε Νομάρχης στη Φλώρινα. Το 1950 πολιτεύθηκε με την ΕΠΕΚ του στρατηγού Πλαστήρα και εξελέγη πρώτος βουλευτής Σερρών. Το 1951 επανεξελέγη με την ΕΠΕΚ και πάλι πρώτος βουλευτής Ν. Σερρών και το 1963 και 1964 εκλέχτηκε με την Ένωση Κέντρου. Για τρεις συνεχείς συνόδους της κοινοβουλευτικής περιόδου του 1964 κατείχε τη θέση του Γ΄ και Β΄ Αντιπροέδρου της Βουλής. Το 1966 ορκίσθηκε υφυπουργός Δημοσίων Έργων στην κυβέρνηση Στέφανου Στεφανόπουλου. Με την μεταπολίτευση του '74 διαχώρισε την πολιτική του τοποθέτηση από το κόμμα της «Ένωσης Κέντρου» και έκτοτε απείχε από την πολιτική δράση. Στις 5 Σεπτεμβρίου του 1943 είχε νυμφευθεί την Ελευθερία Σταυρίδου με την οποία και απέκτησε 4 κόρες. Η κηδεία του έγινε στον Ι. Ναό του Αγίου Ελευθερίου στο Ντεπώ της Θεσσαλονίκης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
131220 προβολές από 1/12 έως 12/12
388046 προβολές τον προηγ. μήνα
338337 προβολές τον Οκτώβριο