Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Συνέντευξη από τη συγγραφέα Μαρία Μαυρίδου Καλούδη

14/06/2012

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 

 

 

1.      Το ξέρω πως δεν είναι και το πιο ευχάριστο πράγμα να μιλά κανείς για τον εαυτό του. Θα ήθελα όμως να μας παρουσιάσετε με πέντε λόγια τον άνθρωπο Μαρία Μαυρίδου Καλούδη.

Το βιβλίο της ζωής του κάθε ανθρώπου μπορεί να αποτελείται από ατελείωτους τόμους, έως μερικές λέξεις. Έγκειται στον καθένα να αποφασίσει πως θα το γράψει. Οπότε μου είναι εξαιρετικά εύκολο να σας πω, πως, είμαι μητέρα, σύζυγος, έχω πολλούς φίλους που αγαπώ και με αγαπούν, είμαι καλά».

2. Και λίγα λόγια για τη συγγραφέα...

Θα σας απαντήσω με μία εικόνα που με συνοδεύει σε όλη μου τη ζωή. Κοντεύουν Χριστούγεννα, κάνει τρομερό κρύο. Έξω από το σπίτι ο τεράστιος νερόλακκος, μετά από τις συνεχείς βροχοπτώσεις μετατράπηκε σε πίστα πατινάζ. Γύρω και πάνω από αυτόν, τα αδέλφια μου παίζουν και εγώ, μόλις έξι χρονών, μέσα στο σπίτι με ένα τετράδιο και ένα μολύβι στο χέρι. Πάνω που έμαθα πέντε κολλυβογράμματα. Πλάι μου η ξυλόκουμπα μπουμπουνίζει. Κοιτώ τα νεογέννητα γουρουνάκια μας που έφερε μέσα ο πατέρας μου για να μην παγώσουν, γράφω το πρώτο μου παραμύθι.  «Μια φορά και έναν καιρό έκανε πολύ κρύο και ο μπαμπάς έφερε μέσα στο σπίτι τα γουρουνάκια μας…… η Ροζούλα μου η πιο όμορφη κοιμάται……»  Συγγραφέας νομίζω πως ήμουν πάντα.

3. Πως βιώνει μια συγγραφέας την σημερινή πολιτική και οικονομική κρίση;

Στην καθημερινότητα βιώνω την κατάσταση όπως όλος ο κόσμος. Παρακολουθώ, ενημερώνομαι, εξοργίζομαι πολλές φορές, ελπίζω κάποιες άλλες. Με τρομάζουν όμως πολύ οι προτεραιότητες που ακόμα δίνει ο κόσμος, καταλαβαίνετε τι εννοώ. Ύστερα πάλι λέω στον εαυτό μου, σκόπελος είναι και θα περάσει. Ως συγγραφέας όμως βλέπω μία πολύ καλή ευκαιρία, για υλικό. Ουδέν κακό αμιγές καλού, τολμώ να πω.

4. Θα ήθελα να μου περιγράψετε τη περίοδο της προπαρασκευής και τη διαδικασία της συγγραφής ενός ιστορικού μυθιστορήματος.

Όταν στο μυαλό του συγγραφέα υπάρχει ήδη η εικόνα του μύθου, το εντάσσει σε ιστορικά γεγονότα, για τα οποία βεβαίως είναι απαραίτητη η έρευνα, η οποία καμιά φορά είναι χρονοβόρα, επιβάλλεται όμως. Προπαρασκευή. Πολλές φορές χρειάζεται να διασταυρώσει τις πληροφορίες του, για ενδεχόμενο λάθος. Π.χ. Το βιβλίο μου «Στα χνάρια των Κομνηνών», το βάσισα σε αληθινά γεγονότα που συντελέστηκαν εκείνη την χρονική περίοδο. Άλλοτε πάλι ο συγγραφέας γοητευμένος από κάποια ιστορικά γεγονότα, εμπνέεται και πλάθει τον μύθο του μέσα από αυτά. Δύσκολο είναι όταν χρησιμοποιείς χρονικές εναλλαγές, πίσω – μπρος. Τέτοια χρονικά πισωγυρίσματα χρησιμοποιώ και εγώ, όχι πάντα διότι είναι εξαντλητικό. Όπως και να έχει, ένα ιστορικό μυθιστόρημα έχει πολύ περισσότερη δουλειά από μία αποκλειστικά μυθοπλασία-νουβέλα, όπου χρόνος και οι κοινωνικο-ιστορικές συγκυρίες δεν υφίστανται.

5. Ποίηση ή πεζογραφία; Μπορεί να υπάρξει αιτιολόγηση στην απάντησή σας;

Με εκφράζουν και τα δύο. Με αντιπροσωπεύει όμως η πεζογραφία. Ποιήματα ζωγραφίζω για τον εαυτό μου, κάποιες ώρες που ενδείκνυνται. Ιστορίες γράφω όλες τις ώρες. Άλλοτε καθισμένη στον υπολογιστή μου και άλλοτε με την αόρατη πένα του νου. Κάθε εικόνα γύρω μου μπορεί να είναι ένας στοίχος ή μία ιδέα για βιβλίο.

6. Θα ήθελα την άποψή σας - στην ουσία την ιδεολογική σας κατάθεση - για δύο ζεύγη λέξεων. Αντικειμενικότητα - Υποκειμενικότητα. Μαξιμαλισμός - Μινιμαλισμός.

Νομίζω πως εκφράζομαι – με εκφράζουν και οι δύο όροι.  Η Αντικειμενικότητα είναι τρόπος δημιουργίας, σκέψης… ζωής θα έλεγα. Πως άλλωστε αφού είναι αυτή που εξασφαλίζει την εξιδανίκευση και την συναισθηματική προσάρτηση στα κείμενα; Την διαχωρίζω σαφώς από τον ρεαλισμό που αναπαριστά την «γυμνή και ωμή» αλήθεια, όρος απωθητικός, για τους ρομαντικούς και τους στοχαστές, άρα και για μένα. Η υποκειμενικότητα πάλι, ως τρόπος καλλιτεχνικής δημιουργίας που πηγάζει καθαρά και μόνο από τον δημιουργό, μου είναι οικεία. Νομίζω λίγο πολύ σε όλους τους συγγραφείς. Κάνεις δεν γράφει με τον έναν ή τον άλλον αποκλειστικά τρόπο. Νομίζω, δεν μπορώ να πω με σιγουριά, δεν είμαι ειδικός στο να κρίνω κείμενα. Όσο για τον Μαξιμαλισμό και τον μινιμαλισμό, ένα έχω να πω. Δεν ζω με ουτοπίες. Δεν κυνηγώ το άπιστο. Παν μέτρων.

7. Η αγάπη σας για τα ζώα σας έχει βοηθήσει ώστε να γίνετε περισσότερο ευαίσθητος άνθρωπος; Ο ευαίσθητος... είναι στα σίγουρα και καλύτερος άνθρωπος;

Η ευαισθησία μου, με έκανε να πονάω και κατ επέκταση να αγαπήσω περισσότερο τα ζώα. Με την ευαισθησία γεννιέσαι και την ανακαλύπτεις στην πορεία, δεν την αποκτάς με κάποια αφορμή. Είτε λέγεται ζώο είτε άνθρωπος, αυτή η αφορμή. Όχι, ο ευαίσθητος άνθρωπος δεν είναι και απαραίτητα καλός. Γνωρίζω ανθρώπους που έχουν ευαισθησίες μόνο σε ένα «είδος» και μισούν όλα τα άλλα. Σίγουρα όμως, ακόμα και αυτοί, είναι καλύτεροι από τους αναίσθητους

8. Τι θα λέγατε για τους ανθρώπους του χώρου μας που λειτουργούν με εμμονές και στεγανά;

Να αλλάξουν δουλειά, αν έχουν την συγγραφή, για επάγγελμα.

9. Ένα σύντομο σχόλιο για τους εκδοτικούς οίκους και τα κεντρικά βιβλιοπωλεία...

Είναι κάποιοι εκδότες που δεν κρίνουν κείμενο, αλλά όνομα. Άλλοι εκδίδουν μόνο επί πληρωμή. Εκμεταλλεύονται την λαχτάρα του λογοτέχνη και πλουτίζουν στις πλάτες του και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πληθώρα των εκδόσεων μέσα στα οποία, πραγματικά διαμάντια χάνονται. Και βεβαίως υπάρχουν και οι εκδότες με τα υψηλά στάνταρτ στις εκτιμήσεις τους που τους αξίζει ένα τεράστιο εύγε. Για τα κεντρικά βιβλιοπωλεία τι να πω; Καλές πωλήσεις.

10. Οι καλές δημόσιες σχέσεις είναι απαραίτητες για έναν συγγραφέα;

Αν εννοείται όσο αφορά τις πωλήσεις, ναι. Αν και δεν θα έπρεπε ο συγγραφέας να ασχολείται με πωλήσεις. Από τη στιγμή όμως που θα πληρώσει για την έκδοση του βιβλίου του, είναι αναγκασμένος να κάνει και τον έμπορο. Ένα θα σας πω. Μου χαλάνε τη διάθεση όταν με ρωτάνε «πως πάνε οι πωλήσεις» Ο συγγραφέας πρέπει να δημιουργεί, απερίσπαστος από τέτοιες έγνοιες. Όσο για τις καλές δημόσιες σχέσεις, δεν θα μπορούσα να διανοηθώ τον εαυτό μου, μόνο με τον εαυτό μου.

11. Ποια η σχέση σας με την πόλη μας τη Θεσσαλονίκη και τους ανθρώπους της;

Είμαι ερωτευμένη με την πόλη μας! Με τους ανθρώπους της, εκτός από κάποιους, μετρημένους στα δάχτυλά του ενός χεριού, έχω καλές σχέσεις, και τους στέλνω την αγάπη μου.
Ευχαριστώ. Ευτυχής καθότι εν ολίγοις αρκούμενη

Σας ευχαριστώ πολύ!


Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

1970 προβολές

Αρέσει σε 5 άτομα

Σχετικά άρθρα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

Σχετικά άρθρα

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

13/10/2012 | Μάρα Θρασυβουλίδου

05/08/2012 | Ελένη Ανθοπούλου Κουτσίδου

09/06/2012 | Συνέντευξη από το συγγραφέα Δημόκριτο Τσουκάπα

25/05/2012 | Συνέντευξη από τη συγγραφέα Άννα Γαλανού

19/03/2012 | Χρειαζόμαστε επιτακτικά μία “Κάθετη Έξοδο”...

26/01/2011 | Σχολικές βιβλιοθήκες δημοτικών σχολείων: στέκι για μαθητές και με «σαλονάκι».

21/12/2010 | Συνέντευξη κ. Σαπουντζή στο Ράδιο Ε 103 για τα εγκαίνια του Αμφιθεάτρου της ΔΚΒΣ

27/09/2010 | Σέρρες, Πάμε Μπεζεστένι;

21/09/2010 | Αδιέξοδη η κατάσταση με τη δημοτική βιβλιοθήκη (πρώην ΔΕΠΚΑ νυν ΚΕΠΑΣ)

12/01/2016 | Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

20/10/2014 | Το κορίτσι απ’ τη Σαμψούντα

18/10/2014 | Περί προπαγάνδας...

15/10/2014 | Δημιουργική Γραφή για ενήλικες στη ΧΑΝΘ

18/06/2014 | 33o Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

01/11/2013 | Αλήθειες παράλληλες

03/09/2013 | Όσα ποτέ δεν είπαμε

01/04/2013 | ΓΛΥΚΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ

05/12/2012 | Το αεράκι και η καμινάδα

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1907 | 

Από έκθεση του Έλληνα Προξένου Σακτούρη: «Επειδή ο φανατικός ημίν εχθρός, εκατόνταρχος της χωροφυλακής Σερρών Ιμπραήμ εφέντης… επέμενε να πυρποληθή ο ναός (της Τοπόλιανης όπου κατέφυγαν αντάρτες) ο επί κεφαλής των αποσπασμάτων Αλβανός και γνωστός μοι Χαμίτ Αγάς ημπόδισεν… Παρεκάλεσαν (οι συλληφθέντες αντάρτες της ομάδος Στρατή) προς τούτοις τον Χαμίτ Αγά να μεταφέρη αυτούς εις Σέρρας ελεύθερους δεσμών, επί των λόγω της τιμής των ότι δεν θα δραπετεύσωσιν. Ούτω και εγένετο. Πληροφορηθείς όμως το πράγμα ο κ. Verand έσπευσε να διαμαρτυρηθή, διότι οι Ελληνομακεδόνες ήχθησαν ενταύθα ουχί σιδηροδέσμιοι, αλλ' ελεύθεροι».

1908 | 

Πραγματοποιήθηκαν γυμναστικοί αγώνες στο προαύλιο της Σχολής Καμενικίων, ενώπιον του Μητροπολίτου Γρηγορίου. Η έναρξη των αγώνων δόθηκε από την μουσική του Γυμναστηρίου «Τερψιχόρη». Οι μαθητές εκτέλεσαν ασκήσεις υπό τα παραγγέλματα του δασκάλου Γυμναστικής Ιωάννου Καλαϊτζή. Ακολούθως αγωνίστηκαν στη λιθοβολία με φόρα, στο δρόμο αντοχής 300 μ., στο άλμα σε μήκος, στο δρόμο αντοχής 700 μ., στη πάλη, στο άλμα εις ύψος και στη διελκυνστίδα καθ' ομάδας. Στο τέλος όλοι οι μαθητές χόρεψαν συρτό και έγινε απονομή δώρων στους αριστεύσαντες.

1928 | 

Εγκρίθηκε η χορήγηση πίστωσης για τους πλημμυροπαθείς των Σερρών ποσού 1,5 εκατομμυρίου δραχμών.

1929 | 

Στις εκλογές που γίνονται για την ανάδειξη γερουσιαστών, οι Σερραίοι Φιλελεύθεροι θα συγκεντρώσουν 15.822 ψήφους και θα εκλέξουν τρεις γερουσιαστές, ενώ οι Λαϊκοί με 6.789 ψήφους δεν θα καταφέρουν να πιάσουν τη βάση, με αποτέλεσμα να μην εκλεγεί κανείς. Εκλέχτηκαν οι: Ιωάννης Δούμπας και Θεολόγος Εξηντάρης με τους Φιλελεύθερους του Ε. Βενιζέλου και Δημήτριος Πάζης με τη Δημοκρατική Ένωση και το Αγροτικό και Εργατικό κόμμα.

1930 | 

Η ομάδα του «Άρεως» Σιδηροκάστρου αντιμετωπίζει τη βουλγαρική ομάδα Βέσωφ στο Πετρίτσι της Βουλγαρίας, από την οποία ηττήθηκε με σκόρ 2-1. Την ομάδα του Σιδηροκάστρου, που ταξίδεψε με φορτηγό στη Βουλγαρία, συνόδευσε πλήθος Σιδηροκαστρινών φιλάθλων.

1937 | 

Στον κινηματογράφο «Πάνθεον» προβλήθηκε η ταινία «Ο Ένοχος». Τα έσοδα από την προβολή της ταινίας πήγαν υπέρ της βασιλικής αεροπορίας. Πριν από την προβολή και στα διαλείμματα πήρε μέρος η παιδική χορωδία του Ωδείου Σερρών. Για τους ίδιους σκοπούς έγινε προβολή και στο «Κρόνιον». Με σχετική του ανακοίνωση ο Δήμαρχος Γ. Μόσχου είχε καλέσει τους Σερραίους να σπεύσουν και να συνδράμουν με την συμμετοχή τους.

1941 | 

Ο Βουλγαρικός Στρατός που ήταν σύμμαχος των Γερμανών εισέρχεται στο Σιδηρόκαστρο.

1948 | 

Η εφημερίδα «ΕΜΠΡΟΣ» αυτή τη μέρα έγραφε: «…Μεγάλη επίσης ευθύνη βαρύνει την γυναίκα δια την υπαιτιότητα της «μοιχείας» (…) Το 1937 εν Καβάλλα 16 μοιχαλίδας επι 17 διαζυγίων, εν Σέρραις 9 επί 11…».

1959 | 

Η Ανθή Ζαχαράτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής υπό τη διεύθυνση του Χρήστου Π. Σταματίου έδωσε συναυλία στις Σέρρες.

1961 | 

Οι μαθητές των τμημάτων κλασσικής κατεύθυνσης Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Α΄ Γυμνασίου Αρρένων, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους Τρυφερούλη Κ., Μαιγγίρη Εμ. και Μούκα Μ. πραγματοποίησαν ημερήσια εκδρομή στο χωριό Νέο Σούλι. Η εκδρομή είχε καθαρά εκπαιδευτικό χαρακτήρα και απέβλεπε στο να συλλέγουν πληροφορίες που αφορούσαν την ιστορία του χωριού.

1967 | 

Στις 06:00 π.μ., στρατιωτικά τμήματα των πραξικοπηματιών της χούντας των συνταγματαρχών κατέλαβαν επίκαιρες θέσεις σε κεντρικά σημεία της πόλης. Στις 8:15 π.μ. άρχισαν οι συλλήψεις: 6 στελέχη της Ε.Δ.Α. που πήγαν στα γραφεία του κόμματος στην οδό Μεραρχίας για να καταστρέψουν τα αρχεία συνελήφθησαν από τα όργανα της ασφαλείας. Συνολικά από το Ν. Σερρών συνελήφθησαν 296 άτομα. Μεταξύ αυτών αρκετοί άρρωστοι και υπερήλικες καθώς επίσης και 8 γυναίκες.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
182195 προβολές από 1/4 έως 21/4
286382 προβολές τον προηγ. μήνα
364671 προβολές τον Φεβρουάριο