Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

"Φταίμε όλοι για την κρίση"!

12/07/2012

Άρθρο της Διαμάντως Φραγγεδάκη

 
 • Ποιους βάζει στο στόχαστροο Αριστοφάνης, μέσα από τους«Ιππής»;

Τη δημαγωγία, τη φαυλότητα τηςεξουσίας, την χυδαιότητα της εκφοράςτου λόγου της εξουσίας, τον τρόποπου ο λαός την αποδέχεται και τηνυποστηρίζει χωρίς να την αντιληφθεί,ακριβώς για να ισορροπήσουν ταπράγματα όσο γίνεται στην αλήθεια,να ξέρουμε που πατάμε και πουβρισκόμαστε στην διαδικασία τηςκυβερνητικής μας.

• Ποια είναι τα χαρακτηριστικάτου Παφλαγόνα;

Ο Παφλαγόνας είναι ο Κλέων, οδυνάστης της Αθηναϊκής Δημοκρατίαςστην εποχή του Πελοποννησιακού πολέμου. Εδώ τον παρουσιάζει σανβυρσοδέψη κάνοντας σάτιρα γιατίείναι ένα επάγγελμα που βρωμάει,ακριβώς για να γίνουν οι αναγκαίοισυμβολισμοί και οι αναγκαίες αναγωγέςστο σήμερα, ο οποίος αντιπαρατίθεταιμε τον αλλαντοπώλη, ο οποίος καιαυτός βρωμάει, όπως επίσης έναςάλλος συμβολισμός που υπάρχειείναι ότι ενώ ο ένας ασχολείται με τοδέρμα των ζώων, ο άλλος ασχολείταιμε τις σάρκες των ζώων. Ο ένας έχειαίμα ο άλλος έχει το δέρμα τους, αυτόςείναι ένας συμβολισμός τρομερός. Καιτσακώνονται δύο άνθρωπο φαύλοι,δημαγωγοί για το ποιος είναι χειρότεροςνα υπερισχύσει για να κυβερνήσει. Καιχάνει βέβαια ο Παφλαγόνας, οποίοςχάνει γιατί ήταν ο χειρότερος, πιοαμόρφωτος, ο ποιο ελεεινός , ο οποίοςδίνει τα πάντα ακόμα και το σώμα του,προκειμένου να μπει στην διαδικασίατης εξουσίας.

• Πώς αυτή η κωμωδία γίνεταιτόσο δραματικά επίκαιρη;

Θα απαντήσω με κάτι που είπε οΣταμάτης Φασουλής στην συνέντευξητύπου: ''Δεν ξέρουμε αν πραγματικάο Αριστοφάνης είναι τόσο μπροστά ήεμείς είμαστε τόσο πολύ πίσω''. Είναιεπίκαιρη, γιατί οποιαδήποτε τέχνηείναι ανθρωποκεντρική στέκεταιαπέναντι στην εξουσία, όποια μορφήςεξουσίας και να 'ναι αυτή. Είναιπάντοτε επίκαιρη γιατί πάντοτε οιάνθρωποι κυριαρχούνται από αυτέςτις λογικές. Χρειάζεται να κυβερνηθείη ανθρωπότητα, εκμεταλλεύονταιοι κυβερνώντες αυτό ακριβώς καιμπαίνουν σε μια διαδικασία ναεκμεταλλευτούν τον άνθρωπο, νατον προσεγγίσουν με ότι πιο αφελέςεπιδερμικό και ψεύτικο υπάρχει, έτσι ναμπορούν αυτοί να κυριαρχούν και ναευημερούν σε σχέση με την ανύπαρκτηισορροπία των λαών του κόσμου.

• Πιστεύετε ότι ο Αριστοφάνηςείχε φανταστεί ποτέ ότι το έργοτου θα απευθυνόταν καίριαστους πολιτικούς όλων τωνεποχών, σαν να μην πέρασε ούτεμια μέρα από τότε;

Ο Αριστοφάνης να σκεφτούμε ότιείναι ένα παιδί το οποίο σήμερα είναι2.500 χρόνων. Δεν χρειάστηκε ναπεθάνει για να αναστηθεί και να ζει,ζει χωρίς να έχει πεθάνει ποτέ. Επίσης οΑριστοφάνης όταν έγραφε τους ''Ιππής''ήταν περίπου 20 χρονών. Όταν μελετάςτους ''Ιππής'' μέσα σου αντιλαμβάνεσαικαι την δυναμική της νεανικότητας του.Αντιλαμβάνεσαι την αντιεξουσιαστικήτου ιδεολογία, αντιλαμβάνεσαι ότι δενδιστάζει να παίρνει θέσεις κατά τηςεξουσίας και μάλιστα όταν παίχτηκανοι ''Ιππής'' η ιστορία λέει ότι ήταν οίδιος ο Κλέων εκεί. Νομίζω ότι το έκανεγια να καλυτερεύσει την ζωή μας, τηζωή των ανθρώπων που συνυπήρξανμαζί του. Δεν πίστευε σίγουρα αν μετάαπό 2.500 χρόνια θα ήταν μόνο όχιτόσο επίκαιρος, τόσο τραγικά επίκαιροςκαι πιο επίκαιρος από το τότε, διότι τότεαυτός βοήθησε να αποκαλυφθούν ταπράγματα και σε πολλές περιπτώσεις,όχι μόνο από τις κωμωδίες αλλάκαι από τις τραγωδίες, αλλάξανε οισυσχετισμοί.

•Ποιους θεωρείτε κύριουςυπεύθυνους για τηνοικονομική κρίση;

Τον καπιταλισμό, ο οποίος δημιούργησεμε τους τεχνοκράτες του μια οικονομία,ένα τέρας, ένα αδηφάγο τέρας, πουφοβάμαι ότι θα φάει και τους ίδιουςπου το δημιούργησαν. Το αντίπαλονδέος που κατάληξε να είναι Σταλινικόκάποιες εποχές και έπαιξε ρόλο στομοίρασμα του κόσμου. Αντίπαλον δέοςδεν υπάρχει, φταίνε κι όλοι αυτοί πουδεν τον αντελήφθησαν τον καπιταλισμόγια να έρθουν απέναντι του, που τουςχρησιμοποίησε μέσα από το πλαστικό,τις πλαστικές κάρτες, τις πλαστικέςσημαιούλες. Εννοώ όταν είσαι εργάτηςκαι επιθυμείς με πλαστικότητα αυτούςτους ψευτοηγέτες, τους εθνικούςμειοδότες, αυτούς τους ''yes men'',αυτούς που έσκυψαν το κεφάλι, αυτούςπου είπαν ανήκομεν κάπου, ανήκομενεις τη Δύση ή αλλού, γιατί κάποιοιλέγανε ανήκουμε στη Δύση, άλλοιπαίρναν μηνύματα από το Ανατολικόμπλοκ το οποίο κατέρρευσε σαν χάρτινοςπύργος. Σε αυτούς που δεν κατάλαβανότι οι Έλληνες ήταν ο κορυφαίοςλαός στον Β' παγκόσμιο πόλεμο, πουπολέμησαν και καθυστέρησαν πολύτους Γερμανούς με την ρωμαλαιότητατους και έτσι Γερμανοί πήγαν χειμώνακαι έχασαν τον πόλεμο, γιατί δεν ξέρωπως θα ήταν η ζωή όταν κέρδιζαν οιΓερμανοί τον πόλεμο. Η Γερμανία βρήκελαούς ισοπεδωμένους με τα χέριαψηλά, σε αντίθεση με τους Έλληνεςπου ξεσηκώθηκαν εναντίον της καικαθυστέρησαν τότε τους Γερμανούς ναφτάσουν στη Ρωσία Σε όλους αυτούςπου δεν αντιλήφθηκαν πως η Γερμανίαέκανε 2 παγκόσμιους πολέμους, έχασεκαι θέλει να κάνει και ένα τρίτο μέσααπό τη διαδικασία της οικονομίας,που είναι ο χειρότερος πόλεμος αυτό,γιατί πολεμά συνειδήσεις, πολεμά τηνιδιαίτερη φύση του ανθρώπου. Δενείναι καθόλου ανθρωποκεντρικέςλογικές αυτές, αφού δεν κατάλαβαν ότιη ζωή με τον άνθρωπο πάει μπροστά,το μέτρο και ο λόγος του ανθρώπου ότιείναι αυτό που ερμηνεύει τα πάντα. Σεόλους αυτούς που θεώρησαν ότι είναιπροοδευτικοί και μπήκαν μέσα σε μιαδιαδικασία κομμάτων που θεώρησαν ότιτο κόμμα είναι προπύργιο δημοκρατίαςκαι μέσα από αυτό πολεμάνε, είναιψέμα, μπήκαν στα κόμματα για νααισθανθούν κι αυτοί μέλη της εξουσίας.Και τα κόμματα δεν είναι προπύργιατης δημοκρατίας. Θα δεχθώ ότι είναιπροπύργια της δημοκρατίας αρκεί ναμου δείξει κάποιος στην Ελλάδα τονπύργο της δημοκρατίας.• Θα μπορούσε όλο αυτό να είναιένα καλά οργανωμένο σχέδιο;Είναι ένα οργανωμένο σχέδιο απόανεγκέφαλους το οποίο δεν τουςβγαίνει γι αυτό και πιστεύω ότι θα τουςκατασπαράξει, διότι οι κοινωνικές καιοικονομικές επιστήμες είναι ότι πιοάμορφο, ότι πιο αμόρφωτο, απαίδευτο.Αυτοί που σπουδάζουν οικονομικάδεν ξέρουν τι τους γίνεται, μόνοδιαπιστώσεις κάνουν. Εγώ δεν θέλωδιαπιστώσεις. Εγώ θέλω πρόληψη, δεντο έκαναν ποτέ. Οι δε κοινωνιολόγοι,αυτοί που κάνουν κοινωνικές επιστήμες,πολιτικές επιστήμες υπηρετούν σίγουρασυμφέροντα γιατί έτσι έχει νομοθετηθείκαι η εκπαίδευσή τους, συμφέροντακαπιταλιστικών λογικών, συμφέρονταπου ευνοείται η εκπαίδευση ανθρώπουσε άνθρωπο.

• Ως κράτος, ποιο είναι το δικό μαςμερίδιο συνενοχής στην ευόδωσητων σκοπών των ισχυρότερων;

Ως κράτος δεν μπορώ να το δεχτώ,ως λαός μπορώ να το δεχτώ γιατί τοκράτος είναι πάντοτε απέναντι στολαό. Το Ελληνικό ανύπαρκτο κατάτην άποψη μου κράτος, γιατί κάθεφορά ελέγχεται από την εκάστοτεκυβέρνηση, απ' το εκάστοτε κόμμα,σε σχέση με άλλα καπιταλιστικά κράτηόπως είναι η Ιταλία που το κράτοςλειτουργεί ανεξάρτητα από το ποιοςείναι στην κυβέρνηση. Προτιμώ ναμιλήσω για τον λαό. Ο λαός φυσικάείναι υπεύθυνος γιατί επέλεγε αυτός μετον τρόπο του ή με την ψήφο του ή μετο φιλάει κατουρημένες ποδιές για ναβάλει τα παιδιά του στο δημόσιο, πουσημαίνει να τους κόψει τα φτερά, νατα αποδυναμώσει, να μην μπορούν νακάνουν τίποτα, να τους κάνει δημόσιουςλειτουργούς σε ένα δημόσιο που δενλειτούργησε ποτέ. Αυτός ο λαός επέλεξεμια ψευτοευδαιμονία, πίστεψε ότι ταπράγματα είναι έτσι όπως ζούσαμε πριν2-3 χρόνια. Τον χρησιμοποίησαν αυτόντον λαό λοιπόν και ο λαός έχει πολύμεγάλη ευθύνη και τώρα ένα στοιχείοτης ευθύνης του είναι ότι 40% απείχαναπό τις εκλογές. Δεν μπορείς να απέχειςκαι να παρακολουθείς και να κάνεις χαβαλέ. Πρέπει να μπεις στη διαδικασίαέστω σε αυτή τη ψευτοδημοκρατία πουζούμε, να μπούμε και να την κάνουμεαληθινή.Ως πολίτες, ποια είναι ταμηνύματα που πρέπει νααφουγκραστούμε και από πούθα πρέπει να αρχίσουμε τιςαλλαγές;Πρέπει να εμπνευστούμε ο καθέναςαπό την προσωπικότητά του κι όχιμέσα από μαζικές αντιλήψεις. Πρέπεινα αποκοπούμε να ενημερωνόμαστεσυνεχώς από την καθοδηγημένηενημέρωση των μαζικών μέσωνενημέρωσης. Πρέπει να αποβάλλουμετις φοβίες, πρέπει να παλέψουμε όσογίνεται, όχι κάτω από υπαλληλικέςλογικές, για να δημιουργήσουμε.Πρέπει να πιστέψουμε στην Ελλάδα, ναπιστέψουμε ο ένας τον άλλον πολύ, ναγίνουμε μια μεγάλη αγκαλιά οι Έλληνες,να αποδεχτούμε την διαφορετικότητάμας, να δημιουργούμε, να ποιούμε,να γινόμαστε ποιητές, να πουλάμε μεαξιοπρεπή τρόπο τα καλά της χώραςμας, την ενέργειά της, τον ήλιο, τηνδιαφορετικότητα των τόπων της, μεένα τρόπο που να γίνει αντιληπτό νακάνουμε την κουλτούρα μας σε όλοτον κόσμο γνωστή, να δημιουργηθείεπιτέλους σε αυτή τη χώρα πουδημιούργησε τα πάντα: τέχνες,επιστήμες, μαθηματικά, (ακόμα η γημετράται με την Ευκλείδειο γεωμετρία,με τα φρονήματα του Πυθαγόραμαθαίνουμε μαθηματικά και φυσική),θέατρο, μουσική... μία ακαδημίατεχνών. 

Διαμάντω Φραγγεδάκη

Πληροφορίες άρθρου:

2452 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

14/10/2013 | Χαρτογραφείται το διεθνές πολιτισμικό έγκλημα της αρχαιοκαπηλίας

24/09/2013 | Οι Γερμανοί “καλοβλέπουν” την αξιοποίηση της γεωθερμίας στην Ηράκλεια Σερρών

05/12/2012 | Περί γενόσημων

14/11/2012 | Τιμητική εκδήλωση για το Σερραίο σκηνοθέτη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

12/09/2012 | Χρήστος Σαμαράς: Οδοιπορικό ζωής στα Τζουμέρκα

19/06/2012 | Στις Σέρρες η μεγαλύτερη διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ

18/06/2012 | Η εικόνα του δικομματισμού και της τεχνητής πόλωσης κυριάρχησε και στο Ν.Σερρών

07/06/2012 | Ο Πίθος των Δαναΐδων και τα έργα ΕΣΠΑ στο Ν.Σερρών

29/05/2012 | To ΠΑΣΟΚ που “σάπισε” έφυγε στο ΣΥΡΙΖΑ

24/05/2012 | ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ: Οργανωτική ανασυγκρότηση του κόμματος, εν όψει εκλογών και συνεδρίου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1941 | 

(Ώρα 05.15΄). Άρχισε η μάχη των Οχυρών του Ρούπελ. Ισχυρές γερμανικές δυνάμεις, εφοδιασμένες με σύγχρονα πολεμικά μέσα προσέβαλλαν τις περιορισμένες ελληνικές δυνάμεις, αρχικά εναντίον των τμημάτων προκαλύψεως που βρίσκονταν στα υψώματα Ντεμύρ Καπού, για να γενικευθεί η επίθεση στα αμέσως σε όλο το μέτωπο των 40 περίπου χιλιομέτρων. Οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν εναντίον των δεκαεννιά συνολικά τόπων θυσίας, όπως κατέληξαν να γίνουν τα οχυρά με τον συνολικό αριθμό των 8.300 υπερασπιστών τους, περισσότερα από 800 αεροπλάνων τύπου «στούκας». Το ελληνικό πολεμικό ανακοινωθέν της ημέρας αυτής έλεγε: «Από της 5.15 ώρας της σήμερον ο εν Βουλγαρία γερμανικός στρατός προσέβαλλεν απροκλήτως τα ημέτερα στρατεύματα της ελληνικής μεθορίου. Αι δυνάμεις μας αμύνοναι του πατρίου εδάφους… Ισχυραί γερμανικά δυνάμεις, εφοδιασμέναι με τα πλέον σύγχρονα πολεμικά μέσα, με υποστήριξιν αρμάτων, αφθόνου βαρέος πυροβολικού και πολυαρίθμου αεροπορίας, προσέβαλον από της πρωίας της σήμερον επανειλημμένως τας θέσεις μας, ων αμύνονται μόνον ελληνικά δυνάμεις λίαν περιωρισμέναι. Καθ' όλη την ημέραν διεξήχθη σφοδρότατος αγών εις τας κυριοτέρας ζώνας της παραμεθωρίου προς Βουλγαρίαν περιοχής ιδιαιτέρως δε εις την περιοχήν Μπέλες και την κοιλάδα του Στρυμόνος…».

1941 | 

Σκοτώθηκε μαχόμενος ο έφεδρος Επιλοχίας πεζικού Δημήτριος Ίτσιος από τα Πορόϊα, επικεφαλής των ανδρών του θρυλικού πολυβολείου Π-8 κατά την εισβολή των Γερμανών. Από τους πρώτους νεκρούς εκείνης της ημέρας ήταν οι Ανωπορογιώτες υπερασπιστές πολυβολείων: Κορδένης Δημήτριος, Αργυρίου Αργύριος, Χουρσουτίδης Παναγιώτης.

1952 | 

Στο Δημοτικό γήπεδο Σερρών η ποδοσφαιρική ομάδα του «Απόλλωνα» κέρδισε την ομάδα του «Ηρακλέους» με σκορ 1- 0.

1954 | 

(Τρίτη) Η εφημερίδα «Φως» έγραψε: «Το Σιδηρόκαστρον είναι η πρώτη πόλη της Βορ. Ελλάδος, μας λέγει ο κ. Σακαλίδης, εις την οποίαν ιδρύθη Συντονιστικόν Γραφείον του Ελλην. Συναγερμού, με πλήρες δίκτυον εις όλας τας κοινότητας της Σιντικής και του οποίου προΐσταται ο ίδιος. Ομοίως υπάρχει και γυναικεία επιτροπή Ελλ. Συναγερμού, την οποίαν αποτελούν οι κ.κ. Τρένου, Γκουγλέρη, Βασματζίδου και οι δίδες Σούργου και Ευαγγελίδου. Η δράσις της ως άνω επιτροπής εις όλας τας εκδηλώσεις της εθνικής και κοινωνικής ζωής του τόπου είναι αξία πάσης εξάρσεως…».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
27646 προβολές από 1/4 έως 6/4
206881 προβολές τον προηγ. μήνα
267497 προβολές τον Φεβρουάριο