Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ταινία Εκείνη

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Πλάθοντας ευτυχισμένα παιδιά

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Ελένη Ανθοπούλου Κουτσίδου

09/08/2012

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 
 Πίστευα και πιστεύω πως κυκλοφορούν πολλά λογοτεχνικά «σκουπίδια» πάμπολλων εκδοτικών οίκων. Βλέπετε πως βάζω σε εισαγωγικά το ουσιαστικό σκουπίδια κι όχι το επίθετο λογοτεχνικά… Λογοτεχνία είναι όλα αυτά τα ασύνταχτα αναγνώσματα… απλώς κατ’ εμέ είναι κάκιστη λογοτεχνία! Προσπαθούσα λοιπόν πριν από μερικούς μήνες να πείσω τον εαυτό μου πως δε πρέπει να ασχολείται κανείς με τέτοιου είδους αναγνώσματα. Δεν υπάρχει λόγος να τα σχολιάζεις και να δίνεις υπόσταση σε κάτι που δεν ταιριάζει στη δική σου αισθητική. Κι έλεγα… 

«Δες την Ανθοπούλου που ενώ έγραψε ένα από τα καλύτερα βιβλία της περσινής χρονιάς – για μένα το καλύτερο που διάβασα – , ένα βιβλίο που δεν το προβάλλουν τόσο… όσο θα έπρεπε… Η Ανθοπούλου βλέπει και δε μιλά!» Κι όταν η Ανθοπούλου μίλησε σε κάποια φάση κι είπε την αλήθεια έγινα έξαλλος – γιατί γκρεμιζόταν ίσως η δική μου πρόσκαιρη ισορροπία – και της είπα σε έντονο ύφος πως δεν έχει κανένα λόγο μια συγγραφέας της δικής της αξίας να σχολιάζει τα κακά βιβλία… 
Μάλλον έκανα λάθος Ελένη! Ζητώ συγνώμη... Οι πνευματικοί άνθρωποι οφείλουν να ομιλούν!
 


1. Ξεκινάμε με τον απολογισμό των προηγούμενων ετών! Απολογισμός για την οικογένεια, για τις φιλίες, για την Ελένη… για τα πάντα. Είμαι σίγουρος πως εσείς είστε ο αυστηρότερος κριτής του εαυτού σας!

 

Απολογισμούς κάνω συχνά, ημερήσιους πολλές φορές, ακόμη και ωριαίους. Η χρονιά που διανύουμε ήταν πολύ δύσκολη για μένα, κυρίως εξαιτίας μιας σοβαρής ασθένειας που όμως έδωσε μια παράδοξη βαρύτητα στην μέχρι τώρα ζωή μου. Τελικά το πιο ανθεκτικό στον χρόνο και στις αντιξοότητες είναι η αγάπη και η οικογένεια πιστεύω πως είναι το κατεξοχήν εκκολαπτήριό της, αρκεί να μην μας περιχαρακώνει και να μας αφήνει να αγκαλιάζουμε κι άλλους ανθρώπους, όλους τους ανθρώπους θα έλεγα. 

2. Αισθανθήκατε ποτέ κατά το παρελθόν εχθρός του εαυτού σας!

 

Αισθάνθηκα πολλές φορές εχθρός του εαυτού μου. Είμαι απ' αυτούς που πιστεύουν πως μόνο εμείς οι ίδιοι μπορούμε να βλάψουμε την καθαυτό ουσία του εαυτού μας. Υπάρχουν δυο τρόποι νομίζω να είναι κανείς εχθρός του εαυτού του, ο υγιής και ο νοσηρός. Στην πρώτη περίπτωση απλώς δεν χαρίζεσαι στον εαυτό σου στην δεύτερη γίνεσαι αυτοκαταστροφικός. Θεωρώ ότι αν δεν αγαπάς τον εαυτό σου δεν μπορείς ν' αγαπήσεις κανέναν." Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν", που σημαίνει πως εμείς ήμαστε το μέτρο.


3. Εσείς μπορείτε να το δηλώνετε χωρίς καμία συστολή. Είστε συγγραφέας! Αυτά που γράφετε είναι λογοτεχνία ολκής! Ποια είναι άραγε τα χαρακτηριστικά της καλής λογοτεχνίας; Πως θα ξεχωρίσω από τα ράφια του βιβλιοπωλείου ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο;

 

Ο Ντοστογιέφσκι έλεγε " Αν θέλεις να γράψεις πρέπει να πονέσεις, να πονέσεις, να πονέσεις" Το χαρακτηριστικό της καλής λογοτεχνίας είναι το βίωμα. 'Ο,τι γράφεις πρέπει να είναι αληθινό άσχετα αν τα γεγονότα είναι επινοημένα. Το τέλειο λογοτεχνικό έργο απαιτεί τρεις προϋποθέσεις: Την εμπειρία, την τεχνική και τον κόπο. Τον κόπο τον διαπιστώνεις με την ανάγνωση μερικών σελίδων -αυτή είναι και η μέθοδος που χρησιμοποιώ για να διαλέξω ένα βιβλίο, μαζί με την γνώμη ανθρώπων των οποίων το κριτήριο εμπιστεύομαι. Ο Φλομπέρ έλεγε ότι δεν πρέπει να εμφανίζεται η ίδια λέξη δυο φορές σε μια σελίδα. Ενέχεται μια υπερβολή σ' αυτό αλλά και μια αλήθεια. Το Ουρανός Στο Αίμα το έγραψα σε 6 μήνες και το διόρθωνα 2 χρόνια. Ο μόνος τρόπος για να τελειοποιηθεί ένα βιβλίο είναι η απόσταση. Όταν κάποιος εκδίδει κάθε χρόνο από ένα βιβλίο κάτι δεν πάει καλά, η συγγραφή δεν είναι βιοτεχνία. 

4. Αν η Ελένη ζούσε στην Αθήνα θα είχε μια διαφορετική πορεία στο χώρο της λογοτεχνίας;

 

Στην Ελλάδα υπάρχει μια ισχυρή κεντρομόλος δύναμη που συγκεντρώνει τα πάντα στην πρωτεύουσα. Οπωσδήποτε αν ζούσα στην Αθήνα θα είχα διαφορετικές ευκαιρίες, υπάρχει όμως μια φοβερή παγίδα σ' αυτό: Η βιασύνη, η άγουρη "επιτυχία" που ρημάζει και το πιο μεγάλο ταλέντο. 

5. Περικοπές, μειώσεις… Μια εποχή – η εποχή μας - που οι πάντες μιλούν για τα χρήματα. Ποια η σχέση σας με τα χρήματα;

 

Σιχαίνομαι όλη αυτήν την, ανερμήνευτη εν πολλοίς, οικονομική κρίση που αναγκάζει έναν ολόκληρο λαό να περιστρέφεται γύρω απ' το χρήμα. Το κακό είναι ότι και στην περίοδο της ευμάρειας το ίδιο γινόταν. Νομίζω πως το χρήμα το φοβάμαι. Και στην υπερβολή και στην έλλειψή του. Άλλη μια περίπτωση που χρειάζεται κανείς να βρει το μέτρο.


6. Ιδιωτική και δημόσια τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες. Αφού ακούσω τη γνώμη σας για τα παραπάνω μέσα πληροφόρησης, θα ήθελα να διερευνήσετε τις σημερινές αποστάσεις του ιδιωτικού τομέα ενημέρωσης από το δημόσιο.

 

Στο σπίτι μας δεν έχουμε τηλεόραση. Κυριολεκτικά την απεχθάνομαι. Εφημερίδες παίρνω αρκετές αλλά δεν θα έλεγα ότι τις έχω σε υπόληψη. Ραδιόφωνο ακούω μόνο συγκεκριμένους σταθμούς, πολλές φορές μπορεί να γίνει το ίδιο κακό με την τηλεόραση. Νομίζω πως τα ιδιωτικά κανάλια ήταν η αρχή του μεγάλου κακού αλλά όπως έχουν τα πράγματα δημόσια και ιδιωτικά εμφορούνται από τα ίδια συμφέροντα. Βιβλία, βιβλία, βιβλία. Όσο ακόμη υπάρχουν θα συνιστούσα όλοι να ενημερωνόμαστε απ' αυτά, τηρώντας την αρχή της διαφορετικότητας των πηγών που είναι η βάση του πλουραλισμού. 

7. Μεγαλώσατε σίγουρα με την ίδια αγάπη όλα τα παιδιά σας. Μεγαλώσατε όμως με τον ίδιο τρόπο τους γιούς και τις κόρες σας; 

 

Έχω 3 αγόρια και 3 κορίτσια κι αυτό βοήθησε νομίζω να κρατηθούν κάποιες ισορροπίες. Τα μεγάλωσα και ίδια και διαφορετικά. Ίσες ευκαιρίες για όλους αλλά επισημαίνοντας ότι ισότητα δεν σημαίνει πολτός. Προσπάθησα να δείξω και στα αγόρια και στα κορίτσια ότι η υποχώρηση και η σιωπή δεν είναι απαραίτητα αδυναμία, κάποιες φορές αυτά προαπαιτούν μεγάλο σθένος. Πάντως αγόρια και κορίτσια μπορούν να είναι αυτόνομα γιατί ξέρουν όλες τις δουλειές του σπιτιού. Τα δυο μεγάλα αγόρια μου είναι εξαιρετικοί μάγειρες.

8. Η Ελένη Ανθοπούλου είναι φεμινίστρια; 

 

Κάποτε, στα νεανικά μου χρόνια έλεγα: Όποια δεν είναι φεμινίστρια πρέπει να την κρεμάμε σε μια κεντρική πλατεία προς παραδειγματισμό. Σήμερα ντρέπομαι γι αυτό. Με την ευρύτερη έννοια εξακολουθώ να είμαι φεμινίστρια αλλά θεωρώ πως έγιναν πολλές ακρότητες με θύματα τους άντρες, τις γυναίκες και κυρίως τα παιδιά. Η γυναίκα πρέπει να αγαπήσει τις ιδιαιτερότητες της κι όχι να κοντράρεται με την φύση της.

9. Πιστεύετε πως στη χώρα μας παράγεται γυναικεία λογοτεχνία, δηλαδή μια λογοτεχνία που γράφεται με τη λογική πως θα διαβαστεί από γυναίκες, άρα μια λογοτεχνία που θα τρέξει να χαϊδέψει τ’ αυτιά των γυναικών;

 

Μπορεί ένα βιβλίο να απευθύνεται κυρίως στο γυναικείο κοινό και να μην είναι κακό, ωστόσο ανάμεσα σε τέτοια βιβλία εμφανίστηκε ό,τι χειρότερο στο χώρο των γραμμάτων τις τελευταίες δεκαετίες. Έχει γίνει τεράστια ζημιά μ' αυτό το "χάιδεμα στ' αυτιά" γιατί απέκοψε την Ελληνίδα από την πραγματικότητα αφενός και αφετέρου άμβλυνε το αισθητικό της κριτήριο. Κυκλοφορούν κακογραμμένα βιβλία που βρίθουν από λάθη και θα έπρεπε να κάνουν τους εκδότες να ντρέπονται κι όχι να μοστράρουν στα εξώφυλλα τους εξωφρενικούς αριθμούς των-υποτιθέμενων- πωλήσεων.

10. Ποια διεργασία έχετε ακολουθήσει πριν να πάρετε τον υπολογιστή στα χέρια σας κι αρχίσετε το γράψιμο μιας ιστορίας; 

 

Υπάρχει η σύλληψη, η κυοφορία, η γέννα και ο απογαλακτισμός ενός βιβλίου. Στον υπολογιστή με βάζει να κάτσω η σύλληψη της πρώτης φράσης. Αυτό είναι η έμπνευση, τα υπόλοιπα είναι σκληρή δουλειά της έμπνευσης. Ας φανταστούμε την έμπνευση σαν ένα κομμάτι μάρμαρο. Εκλεκτό; Μέτριο; Φτηνό; Πάντως ό,τι κι αν είναι η πρώτη ύλη χρειάζεται σμίλευμα για να πάρει μορφή. Εκλεκτή; Μέτρια; Φτηνή; Εξαρτάται απ' την πρώτη ύλη αλλά κυρίως από την μαστοριά του δουλευτή. 

 

11. Όλοι οι άνθρωποι κάνουν υποχωρήσεις. Εκπτώσεις… αν έτσι το θέλετε! Θέλω ν’ ακούσω μερικές από τις δικές σας εκπτώσεις.

 

Όλοι κάνουμε εκπτώσεις, οι δικές μου σχετίζονται κυρίως με τους ανθρώπους που αγαπώ. Προσπαθώ να το βλέπω σαν διαλλακτικότητα αλλά δεν είναι πάντα έτσι. Εκπτώσεις, ευτυχώς ελάχιστες, έχω κάνει και στο γράψιμο, να το ελαφρύνω κάπως, να κόψω το βάθος γιατί οι άνθρωποι σήμερα ζαλιζόμαστε εύκολα...

12. Ποια είναι τα πράγματα που δε θα μπορούσατε να ανεχθείτε καθόλου; 

 

Όσο μεγαλώνω τόσο και περισσότερα πράγματα ανέχομαι. Θεωρώ ότι τα όποια ελαττώματα επιβαρύνουν κυρίως τον φορέα και δευτερευόντως τον αποδέκτη. Η πιο ουσιαστική ελεημοσύνη είναι να κάνεις τα στραβά μάτια στα κουσούρια των άλλων. Αυτό είναι και η αποτελεσματικότερη διδαχή. Ωστόσο έχω μια δυσκολία να ανέχομαι την έπαρση, είναι η βαρύτερη πνευματική ασθένεια. 

13. Θα ήθελα να μου περιγράψετε τη σχέση σας με το μέτρο και στη συνέχεια να προσπαθήσετε να θυμηθείτε μια δυο «μαξιμαλιστικές ατασθαλίες». Υπάρχουν; 

 

Νομίζω ότι στο παρελθόν μεγαλοποιούσα πολλά, τα πάντα. Τώρα προσπαθώ να διατηρώ μετριοπαθή στάση και επιδιώκω το μέγιστο σε πιο απλά πράγματα. Η λογοτεχνία, τα βιβλία γενικά παραμένουν η αχίλλειος πτέρνα μου. Κάποια φορά διάβαζα συγχρόνως 5 βιβλία. 

14. Θέλω τη ματιά της συγγραφέως για τη σημερινή πολιτική κατάσταση.

 

Η σημερινή πολιτική κατάσταση έχει ένα καλό. Επέφερε μια κρίση που έθιξε σχεδόν τους πάντες, πράγμα που σημαίνει ότι προνομιούχες ομάδες είχαν την ευκαιρία να έρθουν στην θέση των αναξιοπαθούντων. Πιστεύω ότι δυστυχώς ελάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει και ο πιο ικανός πολιτικός σήμερα γιατί το υπόβαθρο που δημιούργησαν οι ατασθαλίες του παρελθόντος είναι σαθρό και τίποτα δεν θεμελιώνεται πάνω του.

15. Τι θα λέγατε στους νέους ανθρώπους που αγωνιούν για το αύριο! Κι όταν λέω αύριο εννοώ την επιβίωση τους…

 

Στους σημερινούς νέους θα έλεγα ότι την ιστορία την δημιουργούν οι αστάθμητοι παράγοντες. Θα τους έλεγα να είναι ρεαλιστές αλλά και πάντα έτοιμοι για το θαύμα. Ένα θαύμα δεν είναι και η ζωή; 


 

 

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

1449 προβολές

Αρέσει σε 9 άτομα

Σχετικά άρθρα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

Σχετικά άρθρα

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

13/10/2012 | Μάρα Θρασυβουλίδου

14/06/2012 | Συνέντευξη από τη συγγραφέα Μαρία Μαυρίδου Καλούδη

09/06/2012 | Συνέντευξη από το συγγραφέα Δημόκριτο Τσουκάπα

25/05/2012 | Συνέντευξη από τη συγγραφέα Άννα Γαλανού

19/03/2012 | Χρειαζόμαστε επιτακτικά μία “Κάθετη Έξοδο”...

26/01/2011 | Σχολικές βιβλιοθήκες δημοτικών σχολείων: στέκι για μαθητές και με «σαλονάκι».

21/12/2010 | Συνέντευξη κ. Σαπουντζή στο Ράδιο Ε 103 για τα εγκαίνια του Αμφιθεάτρου της ΔΚΒΣ

27/09/2010 | Σέρρες, Πάμε Μπεζεστένι;

21/09/2010 | Αδιέξοδη η κατάσταση με τη δημοτική βιβλιοθήκη (πρώην ΔΕΠΚΑ νυν ΚΕΠΑΣ)

12/01/2016 | Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

20/10/2014 | Το κορίτσι απ’ τη Σαμψούντα

18/10/2014 | Περί προπαγάνδας...

15/10/2014 | Δημιουργική Γραφή για ενήλικες στη ΧΑΝΘ

18/06/2014 | 33o Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

01/11/2013 | Αλήθειες παράλληλες

03/09/2013 | Όσα ποτέ δεν είπαμε

01/04/2013 | ΓΛΥΚΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ

05/12/2012 | Το αεράκι και η καμινάδα

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1811 | 

Γεννήθηκε ο γιος του Εμμανουήλ Παπά Αλέξανδρος.

1813 | 

Γεννήθηκε η θυγατέρα του Εμμανουήλ Παπά Ευφροσύνη.

1903 | 

Εκλέχτηκε μητροπολίτης Μελενίκου και Σιδηροκάστρου ο Ειρηναίος Παντολέοντος και παρέμεινε στο μητροπολιτικό θρόνο μέχρι το 1906.

1912 | 

(Ημέρα Τρίτη). Η εννεαμελής επιτροπή με επικεφαλής το βοηθό επίσκοπο του Μητροπολίτη, τον Άγιο Χριστουπόλεως, συναντήθηκε με τη βουλγαρική εμπροσθοφυλακή η οποία στη συνέχεια οδήγησε την επιτροπή ενώπιον του συνταγματάρχη Θεοδώρωφ. Αυτός αποδέχθηκε τις προτάσεις τις επιτροπής και διέταξε μέχρι τον ερχομό του στρατού να διοικηθεί η πόλη των Σερρών από δεκαμελή επιτροπή, που αποτελούνταν από τρεις Έλληνες, τρεις Βούλγαρους, τρεις Τούρκους και έναν Έλληνα στη θέση του Δημάρχου.

1912 | 

Οι Βούλγαροι κατέλαβαν το Σιδηρόκαστρο. Η πόλη του Σιδηροκάστρου είχε συνολικά 4.650 κατοίκους, ήτοι: 3.000 Τούρκους, 1.000 Έλληνες, 400 Ρωμνιόγυφτους, 200 Κιρκάσιους και 50 Βούλγαρους.

1927 | 

Προβάλλονταν στις Σέρρες η ταινία «Ο Μαύρος αετός» με το Ροδόλφο Βαλεντίνο, ο οποίος πέθανε την προηγούμενη χρονιά.

1932 | 

Στο «Κρόνιον» προβάλλονταν η «ομιλούσα και άδουσα» ταινία με τίτλο «Η γυναίκα του δρόμου».

1932 | 

Κυκλοφόρησε η εφημερίδα «Σερραϊκόν Βήμα» που ήταν: «Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίς φιλελευθέρων αρχών» με εκδότη - διευθυντή και προϊστάμενο τυπογραφείου τον Νικόλαο Κυρπίδη και σχήμα τετρασέλιδο διαστάσεων στην αρχή 37 Χ 52 και στη συνέχεια 43 Χ 60 εκατοστών. Το τυπογραφείο της βρισκόταν στην οδό Σμύρνης. Με την έκρηξη του κινήματος του '35 η έκδοσή της ανεστάλη (στον αριθ. 125 φύλλο της 24 Φεβρουαρίου) για να συνεχιστεί με τον επόμενο αριθμό 126 στις 2 Ιουνίου της ίδιας χρονιάς. Στο υπ. αριθ. 159 φύλλο της 8 Δεκεμβρίου 1935 αρχισυντάκτης ανέλαβε ο Δ. Γ. Λιανόπουλος. Από τον αριθ. 334 φύλλο τα γραφεία και τυπογραφεία της μεταφέρονται στην οδό Π. Τσαλδάρη. Από τον αριθ. 398 της Κυριακής 1 Ιανουαρίου 1940 αποχωρεί από την διεύθυνση της εφημερίδας ο Δ. Γ. Λιανόπουλος και στη θέση του μπαίνει ως ιδιοκτήτης - διευθυντής ο Ν. Κυρπίδης, ενώ προϊστάμενος τυπογραφείου γίνεται ο Νικ. Α. Καμβουσιώρας. Όλο σχεδόν το 1940 η εφημερίδα βγαίνει δισέλιδη. Την επόμενη Κυριακή από την έκρηξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου (3/11) η εφημερίδα δεν κυκλοφορεί και στη συνέχεια βγαίνει κατά χρονικά διαστήματα, για να κυκλοφορήσει το τελευταίο της φύλλο, αριθ. 446, στις 9 Μαρτίου 1941. Μετά την κατοχή το «Σερραϊκόν Βήμα» ξανακυκλοφόρησε με αριθ. 1 και την αναγραφή «Γ΄ Περίοδος» (;) στις 23 Οκτωβρίου 1945 ως «εβδομαδιαία πολιτική εφημερίς και των ειδήσεων», με ιδιοκτήτη - διευθυντή τον Νικόλαο Κυρπίδη. Από την Κυριακή 25 Ιουνίου 1950 και αριθ. Φ. 688 η εφημερίδα γίνεται καθημερινή αλλάζοντας τον υπότιτλό της σε «καθημερινή ανεξάρτητος εφημερίς». Τα ιδιόκτητα γραφεία της εφημερίδας βρίσκονταν στην οδό Βασ. Βασιλείου 8. Ήταν δισέλιδη και προϊστάμενος τυπογραφείου εμφανίστηκε στην αρχή ο Βασ. Καράσαλης και στη συνέχεια, από τον αριθ. 565 της 22.2.1948, ο Κ. Ματθαίου. Η εφημερίδα κυκλοφόρησε μέχρι τις 31.12.1969, οπότε και διέκοψε οριστικά την έκδοσή της.

1933 | 

Στο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Μια γυναίκα αλλά γκσρσόν» με τους Κάρμεν Μπον - Αρμάν Μπερνάρ.

1938 | 

Οι τοπικές εφημερίδες έγραψαν πως σε αντικατάσταση «του αποχωρήσαντος καθηγητού του βιολιού από το Ωδείο Σερρών Κασάρα», προσελήφθη ο καθηγητής Ιωαννίδης.

1994 | 

(Κυριακή) Κατόπιν επαναληπτικών εκλογών Δήμαρχος Σερρών αναδείχθηκε ο Γιάννης Βλάχος. Σε σύνολο εγγεγραμμένων 35.797, τα άκυρα - Λευκά ήταν 1.191, τα έγκυρα 25.419. Ο Ι. Βλάχος (υποστηριζόμενος από τη Ν.Δ.) έλαβε 13.586 ψήφους (ή ποσοστό 53,4%), ο Ζ. Μητλιάγκας (ΠΑ.ΣΟ.Κ.) 11.833 ψήφους (46,6%). Στον Δήμο Ηράκλειας εκλέχτηκε η Πηνελόπη Σταματίου (με ποσοστό 52,6%), στο Δήμο Νιγρίτας ο Αθανάσιος Κασιακόγιας (52,6%), στο Δήμο Ροδόπολης ο Ιωάννης Χατζηπάντος (51,8%) και στο Δήμο Σιδηροκάστρου η Βασιλική Χατζηαγγέλλου (52,7%).
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3585 δημοσιευμένα άρθρα
224 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
92996 προβολές από 1/10 έως 23/10
136255 προβολές τον προηγ. μήνα
151295 προβολές τον Αύγουστο