Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Τα λάθη που κάνουμε όταν ξεκινάμε δίαιτα μόνοι μας.

11/10/2012

Άρθρο του Νίκου Δήμου

 

1)      Η δίαιτα ξεκινάει πάντα Δευτέρα. Ειλικρινά η μέρα δεν παίζει κανένα ρόλο. Το πιο πιθανό είναι να τρώμε ασταμάτητα μέχρι να έρθει η Δευτέρα και στο τέλος δίαιτα δεν θα ξεκινήσουμε.

2)      Η καλύτερη δίαιτα είναι της γειτόνισσας. Πάντα μια γειτόνισσα έχει μια μαγική δίαιτα. Προχθές μάλιστα είδα και σε site στο internet την δίαιτα της λαχανόσουπας και συμβουλές για το πώς θα την πραγματοποιήσουμε. Κάθε άνθρωπος θα πρέπει να καταλάβει ότι είναι διαφορετικός και χρειάζεται μια μοναδική εξατομικευμένη προσέγγιση ανάλογα με φύλο, ηλικία, παθήσεις. Πρέπει να γίνεται μια εξέταση αίματος και να λαμβάνονται αρκετοί παράγοντες υπ’ όψιν για να καταρτιστεί ένα διαιτολόγιο.

3)      Θέλω να χάσω 8 κιλά σε 1 μήνα. Μερικοί θα θέλουν και ακόμη περισσότερα αλλά ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτούμε. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας ενημερώνει ότι αποδεκτή απώλεια βάρους είναι 2-4 κιλά και μάλιστα πολλές φορές η υιοθέτηση σωστών διατροφικών συμπεριφορών είναι από μόνη της αρκετή για να βελτιώσει την υγεία μας χωρίς καν απώλεια βάρους.

4)      Θα κάνω υπομονή μέχρι να χάσω τα κιλά και μετά…θα καεί το πελεκούδι. Η απώλεια βάρους δεν πρέπει να γίνεται με στερήσεις και απαγορεύσεις. Η απόλαυση είναι μέρος της ζωής μας και σκοπός είναι η αλλαγή διατροφικής συμπεριφοράς και όχι να χάσουμε τα κιλά και μετά επιστροφή στις παλιές «καλές» συνήθειες.

5)      Φάε κοτόπουλο κ σαλάτα κ θα αδυνατίσεις. Το ανθρώπινο σώμα είναι μια πολύπλοκη χημική μηχανή που έχει ανάγκη από τα θρεπτικά συστατικά των τροφών για να συνθέσει αίμα, ορμόνες, ένζυμα, μύες και τόσα άλλα που οποιαδήποτε μονοφαγία δεν είναι αρκετή για να καλύψει αυτές τις ανάγκες. Συχνά μικρά γεύματα και ποικιλία επιβάλλεται στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

6)      Αν φάω πρωινό που μου επιβάλει ο διαιτολόγος θα τρώω όλη μέρα. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε πρωινό είναι συνήθως ελαφρύτεροι από αυτούς που δεν τρώνε. Το σώμα μας έχει ανάγκη από ένα σωστό πρωινό για να ξεκινήσει την ημέρα. Αν δεν φάτε το πιθανότερο είναι, ένα πολύ παχυντικό σνακ κατά τις 11 που θα βάλει τέρμα στην προσπάθεια σας.

7)      Αφού ξέφυγα χθες…σήμερα δεν θα φάω τίποτα για να καλύψω το χαμένο έδαφος. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι 1 λάθος και ακόμα 1 λάθος κάνουν πάντα 2 λάθη και ποτέ 1 σωστό. Ακόμα και αν ξεφύγουμε συνεχίζουμε τα υπόλοιπα γεύματα σας να μην άλλαξε τίποτα.

8)      Οι υδατάνθρακες με παχαίνουν. Οι υδατάνθρακες οφείλουν να αποτελούν το μισό της συνολικής ενεργειακής μας πρόσληψης καθημερινά. Επιλέγουμε ολικής άλεσης προϊόντα και φρούτα για σύνθετους υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη για καλύτερα αποτελέσματα.

9)      Το νερό με αναγουλιάζει. Το νερό είναι πραγματικά η πηγή της ζωής. Ένα 4% αφυδάτωση του οργανισμού σημαίνει 40% κάτω ο μεταβολισμός. Νεράκι λοιπόν αν θέλετε να αδυνατίσετε με σωστή ενυδάτωση κοντά στα 2 λίτρα νερό ημερησίως.

10)  Τι να τον κάνω τον διαιτολόγο αφού τα ξέρω εγώ αυτά. Ο διαιτολόγος είναι ο άνθρωπος που με τις γνώσεις και τις εμπειρίες του, θα σας καθοδηγήσει σε ένα σωστό πλάνο διατροφής χωρίς στερήσεις σεβόμενος τον τρόπο ζωής σας. Σκοπός είναι η αλλαγή διατροφικής συμπεριφοράς έτσι ώστε να υπάρχουν πιθανότητες διατήρησης του χαμένου βάρους. Μην πείθεστε εύκολα από «ειδικούς» αναζητήστε πτυχιούχους διαιτολόγους που πραγματικά θα σας βοηθήσουν. Όσον αφορά τις τιμές και την κρίση, οι τιμές στους περισσότερους συναδέλφους είναι λογικές και ένα μέρος των χρημάτων μπορεί να εξοικονομηθεί από το σταμάτημα αγοράς  junk food στην προσπάθεια υλοποίησης ενός υγιούς διαιτολογίου.

Θα πρέπει να πούμε κλείνοντας ότι οι λέξεις Μεσογειακή Διατροφή και Άσκηση είναι πολύ σημαντικές σε όποιον θέλει να λέει ότι τρώει σωστά ή θέλει να αδυνατίσει…οπότε αν προσπαθείτε μόνοι σας τουλάχιστον κάντε το με τον σωστό τρόπο.

Νικόλαος Δήμος

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

 

Νίκος Δήμος

Πληροφορίες άρθρου:

2575 προβολές

Αρέσει σε 4 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

12/12/2012 | Έκθεση φωτογραφίας «Portraits»

22/11/2012 | Διατροφικές Διαταραχές και πώς να τις αναγνωρίσετε.

18/10/2012 | ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ «Διατροφή και ο ρόλος της οικογένειας και του σχολείου – Τοπικά διατροφικά προϊόντα»

16/10/2012 | Παγκόσμια μέρα επισιτισμού

27/06/2012 | Έκθεση φωτογραφίας του Πρότυπου Φωτογραφικού Εργαστηρίου Σερρών.

27/05/2012 | ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: «Οι επιδράσεις του άγχους στη ζωή μας!»

07/04/2012 | Έκθεση Φωτογραφίας

23/02/2012 | Οι διαιτολόγοι προειδοποιούν

18/11/2011 | Έκθεση φωτογραφίας "Σέρρες, η πόλη μέσα από τα μάτια μας".

10/10/2011 | Μα γιατί κολλάει επιτέλους αυτή η ζυγαριά!!!