Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Χαρτογραφείται το διεθνές πολιτισμικό έγκλημα της αρχαιοκαπηλίας

14/10/2013

Άρθρο της Διαμάντως Φραγγεδάκη

 
Αναζήτηση ενός μοντέλου διεκδίκησης κλεμμένων θησαυρών στο Συνέδριο "Παράνομο Εμπόριο Τέχνης και Επαναπατρισμός" στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Η οδύσσεια των κειμηλίων από τις Μονές Τιμίου Προδρόμου και Εικοσιφοίνισσας που παρακρατεί παράνομα η Βουλγαρία.

Η παράνομη διακίνηση πολιτιστικής κληρονομιάς είναι ένα διεθνές «αναίμακτο»έγκλημα από το οποίο υποφέρουν πάρα πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και η Κύπρος κυρίως μετά την εισβολή του 1974. Πρόκειται για μια μάστιγα που πλήττει τόσο τις χώρες προέλευσης, όσο και τις χώρες διέλευσης και τελικού προορισμού των κλεμμένων έργων.Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, η μαύρη αγορά έργων τέχνης αποτελεί μία από τις τέσσερις πιο προσοδοφόρες παράνομες δραστηριότητες εμπορίου με τζίρο 6 δις ευρώ.Μόνο και μόνο να απαριθμήσει κανείς τις χώρες των οποίων η πολιτιστική κληρονομιά γίνεται λεία των αρχαιοκάπηλων τα τελευταία χρόνια, θα διαπιστώσει το μέγεθος του εγκλήματος: Γιουγκοσλαβία,Συρία, Αίγυπτος, Αφγανιστάν, Κύπρος…Μέχρι τον 19ο αιώνα το ενδιαφέρον των αρχαιοκάπηλων ήταν περιορισμένο σε χειρόγραφα κυρίως, για να επεκταθεί σιγά σιγά στις βυζαντινές εικόνες και αρχαιότητες, ενώ τελευταία τα μουσεία σύγχρονης τέχνης γίνονται εύκολη λεία στους επίδοξους εμπόρους τέχνης. Μια γρήγορη ματιά στους καταλόγους των μεγάλων οίκων δημοπρασίας από τη δεκαετία του'50 και μετά θα συνειδητοποιήσει ότι η βυζαντινή τέχνη και οι αρχαιότητες της Μεσογείου αποτελεί το κύριο ενδιαφέρον των συλλεκτών και κατ' επέκταση των λαθρέμπορων.

Ο επαναπατρισμός το 2001,στην Ελλάδα του Συναξαρίου του μοναχού Εφραίμ, ενός σπάνιου χειρογράφου του 13ου αιώνα που εκλάπη πριν από 85 χρόνια από την Ιερά Μονή της Εικοσιφοίνισσας, όπως επίσης και η επιστροφή από τις βουλγαρικές αρχές στο Αγιον Ορος τον Ιανουάριο του 1998 της χειρόγραφης «Ιστορίας» που ο μοναχός Παΐσιος συνέγραψε πριν από δυόμισι περίπου αιώνες, η οποία είχε κλαπεί την περίοδο του καθεστώτος Ζίβκοφ από πράκτορες των βουλγαρικών μυστικών υπηρεσιών, ανοίγει ενδεχομένως τον δρόμο για να επιστρέψουν στη χώρα μας και τα «Ελγίνεια της Μακεδονίας»: δηλαδή οι σπάνιοι και ανεκτίμητοι θησαυροί των Μονών Εικοσιφοίνισσας του Παγγαίου και Τιμίου Προδρόμου Σερρών, που στη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και στα μαύρα χρόνια της τριπλής γερμανοιταλοβουλγαρικής κατοχής λεηλατήθηκαν από βούλγαρους στρατιώτες.

Το τελευταίο διάστημα έγιναν σε επίσημο κρατικό και κυβερνητικό επίπεδο αλλά και διά της διπλωματικής οδού πολλές ενέργειες προς το βουλγαρικό κράτος προκειμένου να επαναπατρισθεί το Ευαγγέλιο των «εννέα οκάδων» και ο υπόλοιπος ανεκτίμητος εθνικός θησαυρός σε μεσαιωνικούς χειρόγραφους κώδικες και σε άλλα ιερά κειμήλια που αφαιρέθηκε βίαια από τα δύο αυτά βυζαντινά μοναστήρια.Εν τούτοις εδώ και μερικά χρόνια στην ουσία παραμένει στάσιμη η κατασταση. Συνήθως τα αντικείμενα καταλήγουν σε ιδιωτικές συλλογές σε όλο τον κόσμο.Αν αναλογιστούμε για μια στιγμή τις συλλογές των μεγαλύτερων μουσείων του κόσμου ή απλά να ξεφυλλίσουμε τους καταλόγους τους, θα διαπιστώσουμε ότι αυτά είναι γεμάτα από έργα τέχνης άλλων χωρών (Βρετανικό Μουσείο, Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης, Λούβρο…).Κυκλώματα λαθρεμπόρων. Το παράνομο λαθρεμπόριο τέχνης διαθέτει ένα πολύπλοκο σύστημα διακίνησης των κλεμμένων έργων. Το εμπόριο αρχαιοτήτων περιλαμβάνει τους κλέφτες σε τοπικό επίπεδο, τους αρχαιοκάπηλους μεγάλης κλίμακας και τις διεθνείς συνδέσεις με οίκους δημοπρασίας, γκαλερί, μουσεία, ντίλερ και συλλέκτες.

Όταν πρόκειται για χώρες πολεμικής σύρραξης τότε η πολιτιστική κληρονομιά είναι τελείως ανυπεράσπιστη και σε αυτήν εμπλέκονται άπαντες (δείτε τα βιβλία Hot Art, Cold Cash, Michael VanRijn, Amazon και The Illicit Trade in Artand AntiquitiesInternational Recoveryand Criminal and Civil Liability JanetUlph and Ian Smith, Hart Publishing).Νομοθεσία Οργανισμοί Από τη μια είναι δεδομένο ότι ελάχιστα κλεμμένα έργα επαναπατρίζονται και από την άλλη είναι σχεδόν αδύνατο να εκλείψει το παράνομο εμπόριο έργων τέχνης καθώς αυτό που το ενισχύει είναι η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση έργων τέχνης που δεν μπορεί να βρει κανείς σε μια νόμιμη αγορά.

Διαμάντω Φραγγεδάκη

Πληροφορίες άρθρου:

2117 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

24/09/2013 | Οι Γερμανοί “καλοβλέπουν” την αξιοποίηση της γεωθερμίας στην Ηράκλεια Σερρών

05/12/2012 | Περί γενόσημων

14/11/2012 | Τιμητική εκδήλωση για το Σερραίο σκηνοθέτη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

12/09/2012 | Χρήστος Σαμαράς: Οδοιπορικό ζωής στα Τζουμέρκα

12/07/2012 | "Φταίμε όλοι για την κρίση"!

19/06/2012 | Στις Σέρρες η μεγαλύτερη διαφορά ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ

18/06/2012 | Η εικόνα του δικομματισμού και της τεχνητής πόλωσης κυριάρχησε και στο Ν.Σερρών

07/06/2012 | Ο Πίθος των Δαναΐδων και τα έργα ΕΣΠΑ στο Ν.Σερρών

29/05/2012 | To ΠΑΣΟΚ που “σάπισε” έφυγε στο ΣΥΡΙΖΑ

24/05/2012 | ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ: Οργανωτική ανασυγκρότηση του κόμματος, εν όψει εκλογών και συνεδρίου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1941 | 

(Ώρα 05.15΄). Άρχισε η μάχη των Οχυρών του Ρούπελ. Ισχυρές γερμανικές δυνάμεις, εφοδιασμένες με σύγχρονα πολεμικά μέσα προσέβαλλαν τις περιορισμένες ελληνικές δυνάμεις, αρχικά εναντίον των τμημάτων προκαλύψεως που βρίσκονταν στα υψώματα Ντεμύρ Καπού, για να γενικευθεί η επίθεση στα αμέσως σε όλο το μέτωπο των 40 περίπου χιλιομέτρων. Οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν εναντίον των δεκαεννιά συνολικά τόπων θυσίας, όπως κατέληξαν να γίνουν τα οχυρά με τον συνολικό αριθμό των 8.300 υπερασπιστών τους, περισσότερα από 800 αεροπλάνων τύπου «στούκας». Το ελληνικό πολεμικό ανακοινωθέν της ημέρας αυτής έλεγε: «Από της 5.15 ώρας της σήμερον ο εν Βουλγαρία γερμανικός στρατός προσέβαλλεν απροκλήτως τα ημέτερα στρατεύματα της ελληνικής μεθορίου. Αι δυνάμεις μας αμύνοναι του πατρίου εδάφους… Ισχυραί γερμανικά δυνάμεις, εφοδιασμέναι με τα πλέον σύγχρονα πολεμικά μέσα, με υποστήριξιν αρμάτων, αφθόνου βαρέος πυροβολικού και πολυαρίθμου αεροπορίας, προσέβαλον από της πρωίας της σήμερον επανειλημμένως τας θέσεις μας, ων αμύνονται μόνον ελληνικά δυνάμεις λίαν περιωρισμέναι. Καθ' όλη την ημέραν διεξήχθη σφοδρότατος αγών εις τας κυριοτέρας ζώνας της παραμεθωρίου προς Βουλγαρίαν περιοχής ιδιαιτέρως δε εις την περιοχήν Μπέλες και την κοιλάδα του Στρυμόνος…».

1941 | 

Σκοτώθηκε μαχόμενος ο έφεδρος Επιλοχίας πεζικού Δημήτριος Ίτσιος από τα Πορόϊα, επικεφαλής των ανδρών του θρυλικού πολυβολείου Π-8 κατά την εισβολή των Γερμανών. Από τους πρώτους νεκρούς εκείνης της ημέρας ήταν οι Ανωπορογιώτες υπερασπιστές πολυβολείων: Κορδένης Δημήτριος, Αργυρίου Αργύριος, Χουρσουτίδης Παναγιώτης.

1952 | 

Στο Δημοτικό γήπεδο Σερρών η ποδοσφαιρική ομάδα του «Απόλλωνα» κέρδισε την ομάδα του «Ηρακλέους» με σκορ 1- 0.

1954 | 

(Τρίτη) Η εφημερίδα «Φως» έγραψε: «Το Σιδηρόκαστρον είναι η πρώτη πόλη της Βορ. Ελλάδος, μας λέγει ο κ. Σακαλίδης, εις την οποίαν ιδρύθη Συντονιστικόν Γραφείον του Ελλην. Συναγερμού, με πλήρες δίκτυον εις όλας τας κοινότητας της Σιντικής και του οποίου προΐσταται ο ίδιος. Ομοίως υπάρχει και γυναικεία επιτροπή Ελλ. Συναγερμού, την οποίαν αποτελούν οι κ.κ. Τρένου, Γκουγλέρη, Βασματζίδου και οι δίδες Σούργου και Ευαγγελίδου. Η δράσις της ως άνω επιτροπής εις όλας τας εκδηλώσεις της εθνικής και κοινωνικής ζωής του τόπου είναι αξία πάσης εξάρσεως…».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
27457 προβολές από 1/4 έως 6/4
206881 προβολές τον προηγ. μήνα
267497 προβολές τον Φεβρουάριο