Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

8η Mαρτη: Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας

10/03/2014

Άρθρο της Δήμητρας Σαμαρά

 
Στις 8 του Μάρτη κάθε χρόνο έχει την τιμητική του «το άλλο μισό τ’ ουρανού», οι γυναίκες. Σε συνέδριο της Β’ Διεθνούς στα 1910, η Κλάρα Τσετκιν (Γερμανίδα κομμουνίστρια) πρότεινε να γιορτάζεται η Διεθνής Μέρα της Γυναίκας στις 8 του Μάρτη. Η ημερομηνία αυτή δεν επιλέχτηκε τυχαία: στις 8 Μάρτη του 1857 στις ΗΠΑ χιλιάδες εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας οργάνωσαν μεγάλη απεργία για τα δικαιώματα τους. Η Β’ Διεθνής την καθιέρωσε ως παγκόσμια μέρα της γυναίκας. Στην ΕΣΣΔ ύστερα από εισήγηση της Αλεξάνδρας Κολοντάι, καθιερώθηκε ως επίσημη αργία.

Ο γιορτασμός της 8ης Μάρτη μπορεί να ειδωθεί είτε από την αστική ή κοσμοπολίτικη σκοπιά ανώδυνα και κουραστικά, είτε από την προλεταριακή, ταξική και αριστερή σκοπιά ως ημέρα αναστοχασμού, κριτικής, αυτοκριτικής και ανασύνταξης. Η πρώτη, η αστική τιμά την γυναίκα επειδή είναι γυναίκα! Έτσι απονέμεται τιμητική διάκριση στην γυναίκα φιλάνθρωπη (βλέπε Μαριάννα Βαρδινογιάννη), την γυναίκα πολύτεκνη, την γυναίκα επιστημονισσα ή επιχειρηματία, την γυναίκα που κάνει καλά τη δουλειά της (το προφανές δηλαδή), την γυναίκα που ασκεί το χομπυ της ! Επικίνδυνη θεωρητική ανοησία που δεν εξετάζει τις συνθήκες κάτω από τις όποιες συντελείται ένα γεγονός. Η μήπως τις εξετάζει και αποσιωπά? Και γιατί όχι τον άνδρα φιλάνθρωπο , τον άνδρα επιστήμονα?

Η δεύτερη η ταξική, αριστερή σκοπιά τιμά την γυναίκα της διπλανής πόρτας, την φτωχή γυναίκα, την λαϊκή γυναίκα που αγωνίζεται να τα φέρει βόλτα στη ζωή και στην οικογένεια. Που κόβει την μπουκιά απ’ το στόμα της κι όχι το μποτοξ της για να σπουδάσει τον γιο της, την ηλικιωμένη που αντικαθιστά τον παιδικό σταθμό για να δουλέψει η κόρη της. Που την χρησιμοποιούν σαν εφεδρικό στρατό για να ρίξουν τα μεροκάματα όταν οι δουλειές των μεγάλων αφεντικών δεν πηγαίνουν καλά - και για να μην αντιδράσει, γανώνουν το μυαλό της με διάφορες θεωρίες που τους βολεύουν. Έτσι, όταν οι τελευταίοι χρειάζονται εργατικά χέρια, θεωρείται «ικανή να κάνει όλες τις δουλειές, ικανότερη ακόμα κι απ’ τον άνδρα» ενώ σε περιόδους κρίσης γίνεται «ο φύλακας άγγελος της οικογένειας» κι «η θέση της είναι στο σπίτι» να μεγαλώνει τα παιδιά της ακόμα και ν’ αντικαθιστά τον δάσκαλο απαλλάσσοντας τις κυβερνήσεις από την υποχρέωση ύπαρξης βρεφονηπιακών σταθμών, σχολείων κλπ. Την γυναίκα που εργάζεται όχι μόνο για να συνεισφέρει στην οικογένεια ή να αυγατίσει ή ν’ αποταμιεύσει τα ευρώ του συζύγου της, αλλά γιατί η εργασία της εξασφαλίζει οικονομική ανεξαρτησία, απαραίτητη προϋπόθεση για την χειραφέτηση της. Την γυναίκα που θέλει να είναι χειραφετημένη, που είναι ανεξάρτητη και περήφανη για την προσπάθεια και την προσφορά μέσα από την δουλειά της. Άλλωστε μέσα απ αυτή την διαδικασία γίνεται πραγματικά ανεξάρτητη κι από τον άνδρα και βελτιώνεται η σχέση της μ’ αυτόν.

Οι προοδευτικές, αριστερές γυναίκες φορούν ταξικά γυαλιά, δεν τιμούν τις ομόφυλες τους, τιμούν τις ταξικές αδελφές τους. Αυτές που περήφανα αγωνίζονται για το δίκιο τους, που νοιάζονται για την τύχη των συνάνθρωπων τους, που δεν βολεύονται στην ατομική λύση των προβλημάτων τους, στις μάνες που θεωρούν παιδιά τους τα παιδιά όλου του λαού, σ’ αυτές τις γυναίκες που δίνουν κλωτσιά στην ιστορία να προχωρήσει προς τα μπρος, που αγωνίζονται μαζί με τους άνδρες κι όχι ενάντια αυτούς για να ξημερώνει ο ήλιος ίδιος για όλους τους ανθρώπους. Όπως οι υφαντρες της Ν. Υόρκης, οι κρατούμενες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης που παρά τον φόβο γιόρτασαν την διεθνή μέρα της γυναίκας στα 1945, οι γυναίκες της αντίστασης και του δημοκρατικού στρατού, οι εξόριστες στα Μακρονήσια, οι φοιτήτριες του ξεσηκωμού του Νοέμβρη του 1973, οι γυναίκες που σήμερα παλεύουν για το δικαίωμα στην δουλειά, στην παιδεία, στην υγεία, στη ζωή.

Δήμητρα Σαμαρά

Πληροφορίες άρθρου:

1701 προβολές

Αρέσει σε 4 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

29/11/2017 | Ιστορία και Κομμουνισμός

29/08/2017 | Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

24/01/2017 | «Το τάγμα που τραγουδάει…»

01/03/2016 | Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος….

05/01/2016 | Εξ όνυχος τον λέοντα….

08/12/2015 | Για τις λέξεις και την σημασία τους...

09/11/2015 | Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα του….

13/10/2015 | Οι εκλογές τέλειωσαν, τα μνημόνια έρχονται….

21/09/2015 | Καταγγελία

16/06/2015 | Η μισή αλήθεια είναι το χειρότερο ψέμα….

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1907 | 

Ο Έλληνας πρόξενος των Σερρών Σαχτούρης σημείωνε σε επιστολή του: «Ως κεφαλή και καρδιά της Ζίχνης εχαρακτηρίσθη η Αλιστράτη και ο χαρακτηρισμός ούτος δεν είναι υπερβολικός. Η Αλιστράτη τυγχάνει το σημαντικώτερον έρεισμα των προς βορράν ημετέρων δυνάμεων εν τη επαρχία εκείνη. Εκ της ενισχύσεως δε ή της απωλείας του προπυργίου εκείνου εξαρτάται κατά πολύ η τύχη ολοκλήρου της επαρχίας Ζίχνης εν τη οποία ως γνωστόν λυσσωδώς διεξάγεται υπό των Βουλγάρων ο αγών προς επικράτησιν. Κατέχοντες ισχυρώς την Αλιστράτην κατέχομεν ωσαύτως τα βουλγαρόφωνα χωριά Τριστίνισσα, Μανδήλι, Γράτσιανη, Εγρί-Δερέ, Καρλίκοβα, Γκόρτινα κλπ., επηρεάζομεν δε σοβαρώς το Σκρίτζοβον, το τρομερόν κέντρον του Βουλγαρισμού».

1907 | 

Εκατό περίπου οπλισμένοι Βούλγαροι από το Σκρίτσοβο και την Κλεπούσνα επιτέθηκαν με βόμβες στο χωριό Αγ. Αναστασιά του Καζά της Ζίχνας, έκαψαν σπίτια, θανάτωσαν Έλληνες κατοίκους και τραυμάτισαν πολλούς απ' αυτούς.

1912 | 

Από το ημερολόγιο του μητροπολίτη Αποστόλου: «Σήμερον επέτυχον της αποφυλακίσεως 127 Χριστιανών (119 Βουλγάρων και 8 Ελλήνων εν οις δύο Βούλγαροι ιερείς και εις Έλλην). Πάντες ούτοι ως δράσαντες δήθεν άλλοτε ως αντάρται συνελλήφθησαν υπό του στρατοδικείου και καθείρχθησαν. Προς αποφυλάκισιν αυτών πολλάκις παρεκάλεσα τον Μουτεσερίφην, όστις ως φαίνεται, ήθελε να τους αποφυλακίση αλλά δεν εισηκούετο υπό του Νεοτουρκικού Κομιτάτου»

1917 | 

Ο πρόξενος στο Ελληνικό Προξενείο Σερρών Αντώνιος Σακτούρης σε έκθεσή του στο υπουργείο των Εξωτερικών εισηγούνταν «την διαμονήν του μητροπολίτου Δράμας και εν Αλιστράτη επί έξ μήνας του έτους…».

1941 | 

Τα χαράματα της Παρασκευής δυνάμεις των γερμανικών Ες-Ες κύκλωσαν τα δύο χωριά Κερδύλια και εκτέλεσαν με πολυβόλα 215 (130 και 85) άνδρες και 7 ξένους και ακολούθως ύστερα έκαψαν τα σπίτια των χωριών. Για την τελική πράξη του δράματος επιλέχτηκαν δύο διαφορετικοί τόποι θυσίας, ένας για το κάθε χωριό. Η μία ομάδα των μελλοθάνατων δεν έπρεπε να βλέπει και να ακούει την άλλη. Τα χωριά απείχαν το ένα από το άλλο μερικές εκατοντάδες μέτρα, σχεδόν κοντά στο χιλιόμετρο. Τα γυναικόπαιδα και οι γέροντες σπρώχθηκαν προς την αντίθετη κατεύθυνση, μακριά από τους τόπους των εκτελέσεων. Μαζί τους βρίσκονταν ο παπάς, ο δάσκαλος και ένας δασικός υπάλληλος, ο Νίκος Ευθυμίου. Οι Γερμανοί έστησαν σε κάθε επιλεγμένο τόπο θυσίας τρία πολυβόλα φροντίζοντας τα πυρά τους να είναι διασταυρωμένα προκειμένου να μην γλιτώσει κανείς.

1963 | 

(Τετάρτη): Ενόψει των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου 1963 ο αρχηγός του συνδυασμού «Ένωση Κέντρου» Γεώργιος Παπανδρέου μίλησε στην κεντρική πλατεία «Κρονίου» από τον εξώστη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

1974 | 

Τελείωσε η δημαρχιακή θητεία του διορισμένου δημάρχου Δημ. Ελευθεριάδη (21/7/1969 - 17/9/1974). Στην θέση του διορίστηκε για ένα μικρό μεταβατικό διάστημα μέχρι να πραγματοποιηθούν εκλογές ο πρωτοδίκης Αλέξανδρος Κασιώλας.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
188836 προβολές από 1/10 έως 17/10
470146 προβολές τον προηγ. μήνα
473553 προβολές τον Αύγουστο