Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Για την υπόθεση «Κατίν»…

15/04/2014

Άρθρο της Δήμητρας Σαμαρά

 
Στην πολιτική δεν γίνεται τίποτα τυχαίο, όπως και στη ζωή ή στην φύση άλλωστε. Όλα έχουν συγκεκριμένες αιτίες και συγκεκριμένες στοχεύσεις. Τις τελευταίες μέρες, με αφορμή τα γεγονότα της Ουκρανίας κάποια ΜΜΕ επανέφεραν την υπόθεση Κατίν «αποδειχνοντας» ότι «όπως σφάζει σήμερα η Ρωσία έτσι έσφαζε και πριν από 70 χρόνια»! Εντέχνως «λησμόνησαν» να αναφέρουν ότι η Ρωσία του Πουτιν δεν είναι η Σοβιετική Ένωση των Λένιν – Στάλιν! Η θολούρα είναι συστατικό στοιχείο της πλαστογράφησης της ιστορίας. Η ταξική πάλη και το κομμουνιστικό κίνημα ο διαρκής και μεγαλύτερος εχθρός των αφεντάδων του κόσμου! Στην θλιβερή χορεία των πλαστογράφων έχουν προσχωρήσει και πρόθυμοι «αριστεροί» που θέλουν να φανούν αρεστοί στην Δύση, στο όνομα τη «αντικειμενικότητας» της ιστορίας.

Αλλά τι σημαίνει Kατίν; Ποια είναι η αλήθεια γύρω από αυτό το έγκλημα που διαπράχθηκε μέσα στην κόλαση του B' Παγκοσμίου Πολέμου? Το Kατίν είναι ονομασία μιας δασωμένης περιοχής στη πρώην Σοβ. Ουκρανία, κοντά στο Σμολένσκ. Εκεί εκτελέστηκαν από τους χιτλερικούς μερικές χιλιάδες Πολωνών αξιωματικών αιχμαλώτων πολέμου.

Τα γεγονότα Βρισκόμαστε στις 13 Απριλη του 1943. Οι ναζιστικές ορδές έχουν ήδη κατατροπωθεί από τον Κόκκινο Στρατό στην μάχη του Στάλινγκραντ που άλλαξε τον ρου του πολέμου. Ο ραδιοφωνικός σταθμός του Βερολίνου ανακοινώνει ότι η Wehrmacht (Βέρμαχτ) «ανακάλυψε» μαζικό τάφο 10.000 Πολωνών αξιωματικών στο δάσος του Κατίν!. «Λάβαμε τηλεγράφημα από το Σμολένσκ, στο οποίο αναφέρεται ότι ανακαλύφθηκαν μαζικοί τάφοι 10.000 Πολωνών αξιωματικών, που τους σκότωσε η NKVD. Oι αξιωματικοί ήταν ντυμένοι με τις στολές τους και βρέθηκαν τα προσωπικά τους ντοκουμέντα». Ο αριθμός αυξήθηκε με τα χρόνια και την αντικομμουνιστικη υστερία κι έφτασε στις 22.000 σύμφωνα με την «μαύρη βίβλο του κομμουνισμού». Απορίας άξιο είναι ο προσδιορισμός του εκτελεστικού οργάνου – λες και είχε αφήσει σφραγίδα πάνω στους νεκρούς αλλά και η ευαισθησία των ναζί για τους πολωνούς αξιωματικούς, τη στιγμή που εξόντωσαν οι ίδιοι εκατομμύρια άμαχου πολωνικού πληθυσμού. Στον χορό της γκεμπελικής προπαγάνδας μπήκε και η εξόριστη στο Λονδίνο αντικομμουνιστική κυβέρνηση της Πολωνίας.

Στις 19 του ίδιου μήνα η σοβιετική «Πράβντα» απαντά άμεσα: «Έχοντας συνείδηση της οργής ολόκληρης της προοδευτικής ανθρωπότητας για τις σφαγές που διέπραξαν σε βάρος ειρηνικών (σ.σ. φιλήσυχων) πολιτών και ιδιαίτερα Εβραίων, οι Γερμανοί προσπαθούν τώρα να εγείρουν το μίσος ευκολόπιστων ανθρώπων ενάντια στους Εβραίους. Γι’ αυτό τον λόγο εφηύραν μια ολόκληρη συλλογή από “Εβραίους κομισάριους”, οι οποίοι, όπως ισχυρίζονται, συμμετείχαν στη δολοφονία των 10.000 Πολωνών αξιωματικών. Για τόσο έμπειρους παραχαράκτες δεν ήταν και δύσκολο να εφεύρουν ονόματα ανθρώπων, που ποτέ δεν υπήρξαν - Λεβ Ρίμπακ, Αβραάμ Μπορίσοβιτς, Πάουλ Μπροντνίσκι, Χάιμ Φίνμπεργκ. Αυτά τα πρόσωπα δεν υπήρξαν ποτέ, είτε στο “Παράρτημα Σμολένσκ της OGPU” είτε σε κανένα άλλο τμήμα της NKVD. (σ.σ. όργανα του σοβιετικού κράτους που κατηγορήθηκαν για το έγκλημα)».

Η κυβέρνηση της Σοβ. Ένωσης κατήγγειλε τη συντονισμένη συκοφαντική επίθεση χιτλερικών και πολωνικής κυβέρνησης και διαμαρτυρήθηκε έντονα στη βρετανική κυβέρνηση, από το έδαφος της οποίας εκτοξεύονταν η αντισοβιετική προπαγάνδα. Ταυτόχρονα, διέκοψε και τις σχέσεις της με την εξόριστη πολωνική κυβέρνηση, καταγγέλλοντάς την σαν συνεργάτη του Xίτλερ κατά της Σοβ. Ένωσης. Mε το τέλος του πολέμου, διασυμμαχική επιτροπή που εξέτασε επί τόπου τους τάφους του Kατίν, αφού μελέτησε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία -μαρτυρίες ανθρώπων, εκτελεσθέντων στο Kατίν, ατόμων που είχαν αιχμαλωτισθεί από τους Γερμανούς και κρατούνταν σε δικά τους στρατόπεδα, τον γνωστό γερμανικό τρόπο εκτέλεσης μπροστά σε ανοιχτούς τάφους, τις σφαίρες που χρησιμοποιήθηκαν για την εκτέλεση τύπου «Γκέτσο» γερμανικές κ.λπ.- κατέληξε στο πόρισμα, ότι οι μαζικές εκτελέσεις του Kατίν είναι έργο των ναζιστών. Άλλωστε ο ίδιος ο Γκαίμπελς, σε καταχώριση στο ημερολόγιό του με ημερομηνία 8 Μαΐου 1943 ανέφερε πως «δυστυχώς στους τάφους του Κατίν βρέθηκαν γερμανικές σφαίρες...

Είναι απαραίτητο αυτή η πληροφορία να παραμείνει άκρως απόρρητη. Αν ποτέ ερχόταν εν γνώσει του εχθρού, η όλη υπόθεση του Κατίν θα κατέρρεε». Στη δίκη των χιτλερικών εγκληματιών πολέμου στη Νυρεμβέργη, ανάμεσα στη σωρεία κατηγοριών για τα εγκλήματά τους, ήταν και το έγκλημα του Kατίν. Αυτά είναι τα επίσημα ντοκουμέντα που δεν αμφισβητήθηκαν ούτε στην περίοδο του ψυχρού πόλεμου. Η υπόθεση Κατίν επανήλθε από την Γκορμπατσοφικη περεστρόικα που ανοιχτά αποκατέστησε τον καπιταλισμό στην κλασική του μορφή στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Στα 1987 ο Γκορμπατσωφ συναντήθηκε με τον Γιαρουζέλσκι στην Μόσχα. Στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε η σύσταση επιτροπής από ιστορικούς των δυο χωρών για να μελετήσει «τις λευκές σελίδες της ιστορίας που καλύπτουν οι δημοσιογράφοι με λάσπη». Την «μελέτη και τις αποδείξεις» βρήκε η Nατάλια Λεμπέντεβα, ιστορικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Γενικής Ιστορίας της A.E. της EΣΣΔ» («Nέα της Mόσχας» Aπρίλης 1990). Mόνο που οι αποδείξεις της είναι τέτοιες που γελοιοποιούν τόσο την ίδια και την επιτροπή των ιστορικών, όσο και εκείνους που τους ανέθεσαν μια τέτοια αποστολή. Εκτός από μία ατέλειωτη αναφορά σε μετακινήσεις αιχμαλώτων από στρατόπεδο σε στρατόπεδο και ανταλλαγή Πολωνών αιχμαλώτων ανάμεσα στους Ρώσους και τους Γερμανούς για να μπερδέψουν και το γεγονός ότι στους τάφους του Kατίν βρέθηκαν και άνθρωποι που κρατούνταν σε γερμανικά στρατόπεδα, παρουσιάζει μία και μοναδική γελοία «μαρτυρική απόδειξη» κάποιου καθηγητή Σβιανέβιτς, «μοναδικού μάρτυρα που είδε να αδειάζουν τα βαγόνια με τους αιχμαλώτους από το στρατόπεδο του Kοζέλσκ στο σταθμό Γνιέζντοβο 3 χλμ. από τους τάφους του Kατίν». Πώς τους είδε; Mας το λέει η ίδια παρακάτω: «Όταν το τρένο έφτασε στο σταθμό, αναζήτησε τον Σβιανέβιτς κάποιος συνταγματάρχης και τον οδήγησε σε ένα άδειο βαγόνι, απ' όπου είδε, μέσα από μια χαραμάδα να αδειάζουν τα βαγόνια και κάθε μισή ώρα να φτάνει ένα λεωφορείο και να παίρνει τους αιχμαλώτους».

Το «έγκλημα», λοιπόν, αποδείχτηκε από την χαραμάδα! Όταν μάλιστα η ίδια η Λεμπετεβα λέει ότι σε κανένα έγγραφο που μελέτησε «πράγματι δεν υπάρχουν διαταγές του τύπου «Σκοπεύσατε!» και «Πυρ!». Αποκαλυπτικό για την αξιοπιστία τους και στους ίδιους τους Πολωνούς είναι το παρακάτω απόσπασμα της «Ελευθεροτυπίας» 19 Απριλίου 1990: «Το πρόβλημα της σφαγής στο Kατίν, τέθηκε, όπως και πολλά άλλα, μετά την εμφάνιση του Γκορμπατσόφ το 1985. Τις πρώτες μέρες του Aπρίλη του 1985 στο μεγαλύτερο νεκροταφείο της Bαρσοβίας, χωρίς καμιά ανακοίνωση στα μέσα ενημέρωσης, αποκαλύφθηκε ένα μνημείο με πάνω από δύο μέτρα σταυρό από γρανίτη, που στη βάση του έγραφε: «Στους Πολωνούς στρατιώτες θύματα του χιτλερικού φασισμού που βρίσκονται στη γη του Kατίν». Tην άλλη μέρα, στις 10 Aπριλίου σε συνέντευξη τύπου, ο εκπρόσωπος της Πολωνικής κυβέρνησης Άνταμ Nτουνάβελιτς τόνιζε: «H επιγραφή στο μνημείο είναι έκφραση της άποψής μας για το πρόβλημα αυτό». Τα καθεστώτα του παλινορθωμένου καπιταλισμού κατέρρευσαν αφήνοντας πολέμους, φτώχεια κι ανεργία στους λαούς. Ο ασκός του Αίολου για την αναθεώρηση της ιστορίας άνοιξε. Η αστική τάξη οδεύει προς ένα σύγχρονο μεσαίωνα. Για να παρατείνει την κυριαρχία της χρησιμοποιεί όλα τα μέσα. Ένα από αυτά είναι η επίθεση στο μυαλό των ανθρώπων και κυρίως των νέων. Ο φτωχός που διαβάζει και γνωρίζει είναι επικίνδυνος – αντίθετα ο μοιρολάτρης είναι χειρίσιμος.

Η ανάγνωση της ιστορίας είναι μια υπόθεση δύσκολη. Μπορείς να καταπιείς αμάσητο ότι σου προσφέρεται ή μπορείς να υποστείς την βάσανο της σκέψης και της κρίσης. Βλέποντας το γεγονός ως αποσπασματικό και τυχαίο ή ενταγμένο στην ολότητα και στο σύνολο. Παρατηρώντας τα πράγματα – τάχα υπεράνω-, υιοθετώντας το «τυχαίο», το «ότι θα μπορούσε να ήταν κι αλλιώς» ή διακρίνοντας την σχέση αιτίας και αποτελέσματος, πηγαίνοντας πέρα από το που, πως, πότε αναζητώντας το γιατί των γεγονότων.
Κι ανάλογα να αναστείλεις ή να συμβάλλεις στην απελευθερωτική πορεία των φτωχών και καταπιεσμένων.

Καλή ανάσταση

Δήμητρα Σαμαρά

Πληροφορίες άρθρου:

1905 προβολές

Αρέσει σε 3 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

29/11/2017 | Ιστορία και Κομμουνισμός

29/08/2017 | Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

24/01/2017 | «Το τάγμα που τραγουδάει…»

01/03/2016 | Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος….

05/01/2016 | Εξ όνυχος τον λέοντα….

08/12/2015 | Για τις λέξεις και την σημασία τους...

09/11/2015 | Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα του….

13/10/2015 | Οι εκλογές τέλειωσαν, τα μνημόνια έρχονται….

21/09/2015 | Καταγγελία

16/06/2015 | Η μισή αλήθεια είναι το χειρότερο ψέμα….

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1911 | 

Σε ανταπόκρισή της ελληνικής εφημερίδας της Κωνσταντινουπόλεως «Πολιτική Επιθεώρισης», από τη Θεσσαλονίκη έγραφε: «Εν τω διαμερίσματι Σερρών παρά το χωρίον Οσμάν καμήλα ( Πρόκειται για την Κάτω καμήλα) εφονεύθη κατ' αυτάς υπό δολοφόνων Τούρκων ο Γρηγόριος Γκογκολάκης αδελφός του εν Σέρραις προ της ανακηρύξεως του Συντάγματος δολοφονηθέντος αρχηγού συμμορίας, Μητρούση. Το πτώμα φέρει φρικώδη τραύματα διά πελέκεως, η δε κεφαλή αποχωρισθείσα του σώματος διά του αυτού φονικού οργάνου δεν ανευρέθη».

1924 | 

Στο «Κινηματοθέατρον Πάνθεον» δόθηκε η «Μεγάλη πανηγυρική και Τιμητική των ηθοποιών Ελένης Δράκου και Ν. Μωραΐτη με το καταπλικτικόν έργον του δαιμονίου Ίψεν, «Οι Βρυκόλακες» εις πράξεις 3 και με ηθοποιούς τους: Ελένη Δράκου, Ν. Μωραϊτη, Στ. Μαχαιρίδη, Γ. Μαλαπέτσα και Ασπ. Πολίτου». Ακολούθησε το δεύτερο μέρος της παράστασης με «Το κοκαλάκι της νυχτερίδας», στη διάρκεια του οποίου «Η φιλαρμονική του «Ορφέως» θα παιανίζει διάφορα εκλεκτά τεμάχια».

1925 | 

Έκανε πανηγυρική έναρξη «διά πρώτην φοράν εν Σέρραις και μόνον διά 10 παραστάσεις» το «Μέγα Ιπποδρόμιον Ολύμπια» με τρεις παραστάσεις την ημέρα, που άρχιζαν από τις 3 το απόγευμα. Επρόκειτο για ένα τσίρκο της εποχής, στο πρόγραμμα του οποίου παίρνανε μέρος η χορεύτρια Όλγα, η σχοινοβάτης Ρόζα και οι γελωτοποιοί Άλμπερτ & Λόλα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ακόμη: «Διοδία Τιμάνς (μουσικός κωμικός), Μ. Μιλονόβοτς (ανωτέρας σχολής), Μιστ. Λούντβικ (Κοδζέσκ), Άλεξ & Αράνκα (βήματα των δύο). Διοδία Πιπάνο (ακροβάτης), Άλεξ Ντρέχσα Ρ & Ορδόβ (τζόκεϊ διά δύο), Καπετάν Εντμόντο (παρουσιάζει τας αρκούδας), Ιοβάν Νόβατσεκ-Διευθυντής (παρουσιάζει τους ίππους), Ρόζα & Ντίνερ (τραπέζιον διά δύο)».

1926 | 

Δόθηκε συναυλία του «Ορφέα» με τη συμμετοχή της Μαντολινάτας Ουζούνη.

1931 | 

Ήρθε για δύο ημέρες (29-30) στα «Διονύσια» «ο τουρκικός εθνικός θίασος της Άγκυρας» που έπαιζε το δραματικό έργο «Τας Παρτσάσε» δηλ. «Ένα κομμάτι πέτρα».

1967 | 

Απεχώρησε ο Νομάρχης Σερρών Δημοσθένης Ιασονίδης που είχε διοριστεί στη θέση αυτή από 23 Νοεμβρίου 1965 και στη θέση του ήλθε νέος Νομάρχης ο Παναγιώτης Μάτσος και παρέμεινε έως 22 Μαΐου 1967.

1968 | 

Πέθανε ο Χρήστος Χρηστίδης του Νικολάου. Γεννήθηκε στις Σέρρες το 1890. Το 1910 γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, απ' όπου αποφοίτησε το 1914. Εγκαταστάθηκε στις Σέρρες το 1916 και άσκησε το επάγγελμα του γιατρού μέχρι το 1955. Υπηρέτησε ως ιατρός στο Δημοτικό Ορφανοτροφείο Θηλέων και Αρρένων και Διευθυντής της παθολογικής κλινικής του Νοσοκομείου Σερρών επί 25 χρόνια. Διετέλεσε πάρεδρος του Δήμου, δημοτικός σύμβουλος, αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, επί 15 χρόνια πρόεδρος του ιατρικού Συλλόγου Σερρών, μέλος του γενικού Συμβουλίου του πανελληνίου ιατρικού Συλλόγου και 30 χρόνια πρόεδρος του «Ορφέα».

1971 | 

Πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Στάδιο Σερρών αγώνας καλαθοσφαίρισης μεταξύ των ομάδων της Χ Μεραρχίας και της Περιφερειακής Εφορείας Σερρών (Προσκόπων). Νικήτρια ανεδείχθη η ομάδα της Χ Μεραρχίας, κατόπιν συναρπαστικού αγώνα, με σκορ 44 - 29. Τον αγώνα παρακολούθησαν περί τους 1.000 φιλάθλους.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
190900 προβολές από 1/3 έως 28/3
267497 προβολές τον προηγ. μήνα
327097 προβολές τον Ιανουάριο