Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

O Σείχης Μπεντρεντίν και η πόλη των Σερρών

04/12/2014

Άρθρο του Μιχάλη Σωτηρίου

 
Αυτές τις μέρες η Ανατολή φλέγεται και πάλι, οι θρησκείες γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης, χρησιμοποιούνται ώς άλλοθι από φανατικούς και λαφυραγωγούς των αγαθών της γής, αναβιώνοντας την προσπάθεια επανασύστασης ισλαμικών χαλιφάτων.

Χριστιανοί Ανατολής και Δύσης, Σιϊτες, σουνίτες μουσουλμάνοι, θυσιάζονται άδικα στο βωμό της αδηφάγου μανίας για εξουσία και ενεργειακούς θησαυρούς.Η «θρησκεία» χρησιμοποιείται από κρατικές και παρακρατικές ομάδες ως εργαλείο καλλιέργειας μίσους και ως άλλοθι της καταστροφικής μανίας τους απέναντι σε ετερόδοξους λαούς, ομόδοξες μειονότητες καθώς και στα έργα αρχαίων πολιτισμών.
Ώ, dunya guzeli !

Στην περίοδο αυτή, ένα ακόμη θέμα-πρωτοβουλία άρχισε να διαιρεί την κοινή γνώμη των Σερραίων, παρότι ξεκίνησε με γνήσιο και ειρηνικό κίνητρο την προσέγγιση λαών: η πρόταση τοποθέτησης αναμνηστικής επιγραφής για το σείχη Μπεντρεντίν στην πλατεία Ελευθερίας των Σερρών. Η αδόκιμη διαχείρηση του θέματος από τους υπεύθυνους των δημοτικών υποθέσεων δημιούργησε προβλέψιμες αντιδράσεις.

Ο Μπεντρεντίν, γιος του Ισραήλ και της Αγγελικής(Μελέκ), εξισλαμισμένης κόρης χριστιανού άρχοντα του κάστρου του Αμμόβουνου (Σιμαβνά ή Σαμαβνά) κοντά στον Άρδα( Διδυμότειχο) γεννήθηκε στα 1358-59. Ο πατέρας του ήταν γαζής (τίτλος τιμής πολεμιστού) και όχι καδής, όπως αναφέρει ο Ναζίμ Χικμέτ.

Έμαθε τα πρώτα γράμματα από το Κοράνι., παρακολούθησε μαθήματα θρησκευτικών, νομικής και θεολογίας στην Αδριανούπολη. Όταν ο δάσκαλός του πέθανε, πήγε στην Προύσα., όπου σπούδασε στην ιερατική σχολή .Έπειτα, πήγε στο Ικόνιο και το 1382 στο Κάϊρο, κατεξοχήν κέντρο της ισλαμικής παιδείας,. Ώς παιδαγωγός του γιου του Σουλτάνου της Αιγύπτου γνώρισε τον μικρασιάτη σουφιστή σεΐχη Χουσεΐν Αχλατί και έγινε μέλος στο τάγμα του. Φόρεσε τον τρίχινο αμπά των δερβίσηδων, μοίρασε τα υπάρχοντά του στους απόρους και πέταξε συμβολικά τα βιβλία του στο Νείλο. Αργότερα ο δάσκαλος τον όρισε διάδοχό του στο τάγμα τους.

Γύρω στα 1404-5 εγκατέλειψε το Κάιρο και δίδαξε στη Σμύρνη και Χίο, όπου πιθανόν μαθήτευσε κοντά του ο Μπορκλουτζέ Μουσταφά, ηγέτης της εξέγερσης του 1416 στην περιοχή αυτή.
Το 1411, όταν ο Μουσά Τσελεμπή ανήλθε στην εξουσία στην Αδριανούπολη εκθρονίζοντας τον Σουλεϊμάν Τσελεμπή, ο Μπεντρεντίν διορίστηκε στη θέση του Καζασκέρη (ανώτατος θρησκευτικός λειτουργός ιεραρχικά ανάμεσα στον Σεϊχουισλάμη (Shaykh al-Islām= ανώτατος θρησκευτικός λειτουργός) και του Καδή (δικαστής).

«..Εγώ τώρα θα αποκαλυφθώ και θα επαναστατήσω!
Άνθρωποι της γής, πάμε να καταλάβουμε τη γή και
χρησιμοποιώντας των επιστημών τη δύναμη και το μυστικό της ενότητας
Θα καταργήσουμε τους κανόνες των εθνών και των θρησκειών.
(Ναζίμ Χικμέτ).
Η εξέγερση του Μπεντρεντίν (περιοχή Ντελί Ορμάν στη βορειοανατολική Βουλγαρία), συνέπεσε με εκείνη του μαθητή του Μουσταφά στην Ερυθραία της Μικρασίας. Ο Μεχμέτ έστειλε κατά των εξεγερμένων το γιο του Μουράτ με αποτέλεσμα την αιματηρή καταστολή της εξέγερσης.
Οι εξεγέρσεις του σεΐχη Μπεντρεντίν και του Μουσταφά το 1416 θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να τοποθετηθούν στο ιστορικό πλαίσιο των οθωμανικών ενδοδυναστικών συγκρούσεων (περίοδος της μεσοβασιλείας-fetret devri) που ακολούθησαν την ήττα του σουλτάνου Μπεγιαζίτ Αʹ στην Άγκυρα από τον Ταμερλάνο το 1402.
Σύμφωνα με τον εγγονό και βιογράφο του Χαλίλ, ο Μπεντρεντίν δεν αντιστάθηκε στη σύλληψή ούτε στη μεταφορά του στις Σέρρες (γιατί εκεί βρισκόταν τότε ο Μεχμέτ Α΄). Μπροστά στον Μεχμέτ αρνήθηκε ότι εξεγέρθηκε και φυλακίστηκε σε ένα σπίτι με την κατηγορία ότι παρίστανε τον ψευδοπροφήτη ενώ του αποδόθηκε και η σχέση του με τίς εξεγέρσεις του Μουσταφά, του Τορλάκ Χου Κεμάλ και του Αϊγκίλογλου.

1416, 18 Δεκεμβρίου, Σέρρες.
Ο φετβάς της εκτέλεσής του όριζε ότι επιτρέπεται η θανάτωσή του χωρίς να δημευθεί η περιουσία του. Τον οδήγησαν στο παζάρι και τον κρέμασαν μπροστά σε ένα μαγαζί ( το φαρμακείο Λιθαρή-Καλαιτζή). Μέρες μετά, ήρθαν κάποιοι από τους μαθητές του και τον έθαψαν. Ο Χαλίλ, αφηγείται ότι μετά την εκτέλεση του παππού του, η οικογένειά του μετακινήθηκε από τη Νίκαια στην Αδριανούπολη. Εκεί έγινε ιμάμης και μαθητής του σείχη Ακσεμσεχντίν , μαζί με τον οποίο συμμετείχαν στην κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης, υπό τον σουλτάνο Μεχμέτ Β’ (Μωάμεθ τον Πορθητή).
Στις Σέρρες επίσης αναφέρεται ότι υπήρχε ζαβιγιέ (τεκές, ίδρυμα, κατοικία σεϊχη) του Μπεντρεντίν Το λείψανό του τώρα βρίσκεται στην Πόλη ενώ το μαυσωλείο του (τουρμπές) υπήρχε στις Σέρρες μέχρι το 1938.

To φαινόμενο του θρησκευτικού συγκρητισμού εντάθηκε από τον 3οπ.χ.-3μ.χ., αιώνες. Τότε πραγματοποιήθηκε ανάμειξη θεογονικών και κοσμογονικών μύθων, όπως και των αντίστοιχων θεοτήτων της Αιγύπτου, της Ανατολής και της Ελλάδας. Αυτός ο συγκρητισμός λειτούργησε στην πράξη στο να δημιουργούνται αιρέσεις. Στα ασυνείδητα κίνητρα δημιουργίας της μουσουλμανικής αίρεσης του Μπεντρεντίν υποθέσετε και την ασυνείδητη και συνειδητή επιρροή της εξισλαμισμένης μητέρας του Αγγελικής.
Η διδασκαλία του Μπεντρεντίν, των αρχών του 15ου αι., για τη συναδέλφωση χριστιανών και μουσουλμάνων, όπως και των μελών της αίρεσης των μουσουλμάνων δερβίσηδων, μπεκτασήδων, αποτελούσαν ένα είδος μουσουλμανικού θρησκευτικού συγκρητισμού με πολλά στοιχεία παρμένα από τον χριστιανισμό. Αυτή η διδαχή του Μπεντρεντίν λειτούργησε στο να φαίνεται ο μουσουλμανισμός πιο οικείος ώστε να είναι εύκολη η υιοθέτηση του απο ορισμένους χριστιανούς της εποχής εκείνης.
Η προσωπικότητα και η επιρροή του Μπεντρεντίν, σύμφωνα με ορισμένους συγγραφείς, στη σύγχρονη τουρκική ιστορία, αποτέλεσαν και αποτελούν ενδιαφέρον ιδεολογικό διακύβευμα της τουρκικής αριστεράς. Ο Αχμέτ Γιασάρ Οτζάκ χαρακτηρίζει την ιστορία του σεΐχη Μπεντρεντίν «ένα άλυτο ακόμα ιστορικό πρόβλημα».

Είναι αλήθεια ότι το ζητούμενο είναι ο αλληλοσεβασμός των πιστών κάθε θρησκείας, όπως διαχρονική πραγματικότητα είναι η εκμετάλλευση των πιστών από πολεμοχαρείς και πολεμοκάπηλους. Θα έπρεπε οι λαοί να καλλιεργούν συνθήκες ειρηνοποιές, να συνεισφέρουν αμοιβαία τον θετικό πολιτισμικό πλούτο τους.

Θα διερωτάται, ίσως, ο Σερραίος δημότης: να υπάρχει ή όχι στις Σέρρες υπενθύμιση της μνήμης του Μπεντρεντίν;
Δεν χρειάζεται να είμαστε φοβικοί στις σχέσεις με τους άλλους λαούς, όπως δεν πρέπει ο καθένας να θεωρεί τον εαυτό του περισσότερο πατριώτη από τον άλλο. Δεν θα έμπαινα στο απλό ψευδοδίλημμα ναι ή όχι, που διχάζει. Θα έλεγα ναι, όταν παρόμοιες κινήσεις υπέρβασης των διαχωριστικών γραμμών (θρησκευτικών, πολιτιστικών, πολιτικών) ανάμεσα σε λαούς γίνονται με προσοχή και όχι βιαστικά. Χωρίς να χάνεται ο αλληλοσεβασμός, χωρίς να διαγράφεται η προηγούμενη ιστορική πραγματικότητα, χωρίς να ωραιοποιείται ή επιθυμία και η προσδοκία για την ειρήνη ανάμεσα στους λαούς.

Οι κινήσεις οικοδόμησης εμπιστοσύνης ανάμεσα στους λαούς οφείλουν πρωταρχικά να λαμβάνουν υπόψιν την αρχή της αμοιβαιότητας. Σίγουρα, λοιπόν ναι, με αλλαγή του χώρου εντοίχησης της επιγραφής (οδός Βενιζέλου) εφ’όσον κάτι αντίστοιχο, ελληνικού ή σερραϊκού ενδιαφέροντος, θα μπορούσε να γίνει ταυτόχρονα στην Αδριανούπολη ή στην Ανατολική Θράκη γενικότερα. Γιατί, το ρεαλιστικό επιχείρημα της προσέλκυσης τουριστών μπορεί να παρεξηγείται δείχνοντας, κατά μία έννοια, ότι οι ευαίσθητες αξίες των λαών μπορεί να έχουν τιμή ευκαιρίας. ΄Αλλωστε, υπάρχει η δυνατότητα προσέλκυσης όλων των γειτόνων τουριστών στην περιοχή μας με πολλών άλλων ειδών δράσεις και υποδομές.
Φιλοξενία,γάρ!

Μιχάλης Σωτηρίου

Πληροφορίες άρθρου:

2056 προβολές

Αρέσει σε 411 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/06/2016 | Κοινωνία και πολιτική στον καθρέφτη του 21ου αιώνα

01/03/2016 | ΔΙΧΟΣΤΑΣΙΑ, ΥΒΡΙΣ, ΑΤΗ, ΝΕΜΕΣΙΣ και ΤΙΣΙΣ

05/01/2016 | Το χιόνι που θερμαίνει

15/12/2015 | Τα Χριστούγεννα του κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

02/10/2015 | ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΧ, ΑΧΜΕΤ ΚΑΙ ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ

17/09/2015 | Ο ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ MARCO BOZZARI

27/08/2015 | Βενετία και Μετάσταση της Θεομήτορος

15/07/2015 | Το όνειρο που δεν τρέφεται με όνειρο εξαφανίζεται

28/05/2015 | Των αγγέλων οι φύλακες

02/04/2015 | Οι κανόνες είναι κανόνες

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1912 | 

Στο ημερολόγιο που κρατούσε εκείνες τις μέρες ο τότε μητροπολίτης Σερρών Απόστολος Χριστοδούλου έγραψε: «…Την επομένη ημέρα 13 Νοεμβρίου αι Α.Α. Υψηλότητες (σ.σ. εννοεί το διάδοχο του βασιλικού θρόνου Βόρι και τον αδελφό του Κύριλλο που επισκέπτονταν την πόλη) αφού εδέχθησαν τας διαφόρους επιτροπάς και τους διδασκάλους Βουλγάρων, Ελλήνων, Τούρκων και Εβραίων, περιήλθον διάφορα μέρη της πόλεως, μετά μεσημβρίαν δε της αυτής ημέρας απήλθον σιδηροδρομικώς εκ Σερρών προς διεύθυνσιν της Θεσσαλονίκης…».

1927 | 

Η ποδοσφαιρική ομάδα του Δικέφαλου Σιδηροκάστρου νίκησε στην Ηράκλεια τον τοπικό Ορφέα με 3-1. Τον αγώνα διαιτήτευε στο πρώτο του μέρος ο Καπετάνιος και στο δεύτερο ο Ιωάννης Πασχαλιάς. Τα τέρματα της νικήτριας ομάδας του Δικέφαλου σημείωσαν ο Ευστράτιος Καζαντζίδης στο 37΄, ο Ανδρέας Ντούτος στο 80΄ και ο Λαζαρίδης στο 85΄.

1932 | 

Στο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Ο βασιλιάς των τζαμπατζήδων» με το γάλλο κωμικό της εποχής Ζωρζ Μίλτων και εκτός προγράμματος το «Καμπαρέ των νάνων». Στο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Υπό τας στέγας των Παρισίων» με την Πύλα Ιλέρτ.

1965 | 

Απεχώρησε από την Νομαρχία Σερρών ο Σιβετίδης Γεώργιος. Είχε διατελέσει Νομάρχης Σερρών από 19 Ιουνίου του ιδίου έτους.

1992 | 

(Παρασκευή) Πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Φαίδρα» του Γ. Ρίτσου από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
175629 προβολές από 1/11 έως 13/11
338337 προβολές τον προηγ. μήνα
470146 προβολές τον Σεπτέμβριο