Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

…Μήτε νικηθείς , εν οίκω καταπεσών οδύρεο.

29/12/2014

Άρθρο του Μιχάλη Σωτηρίου

 
Κάποτε, λένε, ένας φιλόσοφος αποφάσισε να φυτέψει δέντρα στη σειρά, ξεκινώντας από την πατρίδα του και προχωρώντας ως τα πέρατα του κόσμου. Γιατί, όπου τα δέντρα ριζώνουν στο χώμα εκεί δημιουργούνται πατρίδες για τους ανθρώπους και κάθε είδους ζωντανά.

Το φθινόπωρο είναι η εποχή που τα δέντρα χάνουν τα φύλλα τους κι ο αγέρας τα φέρνει, σά γλάρους με γήινο χρώμα, σε χώρες μακρινές, σε πεδιάδες εύφορες, σε σχισμές των βράχων της θάλασσας και στις κορυφές των βουνών. Κάπως έτσι, μετά το «εάλω η Πόλη», σκορπίστηκαν οικογένειες της Πόλης σε κοντινά και μακρινά μέρη της γής μας.

Λέμε πολλές φορές στη ζωή μας τη φράση πόσο μικρός είναι ο κόσμος, ο καθένας μας έχει τέτοιες εμπειρίες, αλλά οι περιπτώσεις ορισμένων οικογενειών της Πόλης είναι τόσο εντυπωσιακές που μου φέρνουν στο μυαλό μια φράση του Ισαάκ Ασίμωφ: στη ζωή ,αντίθετα με το σκάκι, το παιχνίδι συνεχίζεται και μετά το μάτ.

Ο Ανδρόνικος Παλαιολόγος Καντακουζηνός, ήταν ο τελευταίος Μέγας Δομέστικος του Βυζαντίου. Παντρεύτηκε την κόρη του Λουκά Νοταρά που ήταν ο Μέγας Δούκας του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. Αντικατέστησε τον Δημήτριο Παλαιολόγο Καντακουζηνό στη σύναψη συμφωνίας Βυζαντίου και Βενετίας (1448) πολέμησε στην Άλωση και εκτελέστηκε μαζί με τον πεθερό του στις 4 Ιουνίου του 1453.

Η Ζωή (Σοφία) Παλαιολόγου γεννήθηκε γύρω στα 1455 μ.Χ. Θυγατέρα του Θωμά Παλαιολόγου, του νεωτέρου των εξ τέκνων του Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγου και της Αικατερίνης Ζακκαρία, κόρης του πρίγκιπα Κεντυρίωνα Ζακκαρία της Αχαΐας. Βαφτίστηκε δύο φορές, την πρώτη φορά Ζωή στο Μυστρά και τη δεύτερη φορά Σοφία, στην πόλη Πσκόφ της Ρωσίας πηγαίνοντας να παντρευτεί τον Ιβάν Γ΄τον Μέγα ,ηγεμόνα, τότε, της Μοσχοβίας(με συνοικέσιο που έκανε ο Πάπας Πίος Β΄).Παντρεύτηκε τον Ιβάν Γ΄ στις 12 Νοεμβρίου 1472 στο Κρεμλίνο. Στο μακρινό αυτό ταξίδι της την ακολούθησε πλήθος εκπεσόντων αρχόντων της άλλοτε κραταιάς Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που κατέλαβαν υψηλά αξιώματα στη ρωσική διοίκηση. Από τότε και ένας κλάδος της οικογένειας Καντακουζηνών (του Μυστρά και της Ρουμανίας) διαδραμάτησε σημαντικό ρόλο στη Ρωσία.

Η Σοφία εισήγαγε το βυζαντινό τυπικό στο ρωσικό θρόνο, προσκάλεσε Ιταλούς αρχιτέκτονες να κτίσουν ναούς και τα τείχη του Κρεμλίνου, όπως υπάρχουν και σήμερα, και κυρίως να ανοικοδομήσουν το πολυεδρικό ανάκτορο (το οποίο και σήμερα υποδέχεται τους ξένους ηγέτες) που επισκέπτονται τη Μόσχα.

Έπεισε τον Ιβάν Γ΄ να χρισθεί καίσαρας, όπως συνηθιζόταν στο Βυζάντιο για τα τέκνα των αυτοκρατόρων, κι έτσι από την παραφθορά του λατινικού caesar, προήλθε και το μετέπειτα τσάρος. Επίσης η Σοφία έπεισε τον διστακτικό σύζυγό της να αντιταχθεί και να αποτινάξει τον ταταρικό ζυγό από τη χώρα του, αφού οι Ρώσοι ήταν υποτελείς στον εκάστοτε χάνο των Τατάρων, να απελευθερώσει την πατρίδα του και να συνενώσει τα διάφορα ανεξάρτητα δουκάτα και πριγκιπάτα, κάτω από την εξουσία του.

Στις 7 Απριλίου 1503, η Ζωή-Σοφία Παλαιολογίνα άφησε την τελευταία της πνοή. Υπολογίζεται ότι ήταν 48 ετών.Απέκτησαν ένδεκα παιδιά, εκ των οποίων μόνο τα επτά επέζησαν. Ο πρωτότοκος Βασίλι Γ΄ έμελλε να γίνει ο διάδοχος του Ιβάν. Εγγονός της ήταν ο Ιβάν Δ' της Ρωσίας (ο Τρομερός).

Πέρασαν χρόνια, πέρασαν φθινόπωρα, χειμώνες ,ανοίξεις, καλοκαίρια και να που η αναδίφηση ιστορικών στοιχείων μας οδηγεί στον Οδυσσέα Σίμπσον Γκράντ, στρατηγό των Βορείων και 18ο πρόεδρο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής γεννήθηκε το 1822 στο Οχάιο. Που, αφού έκανε τη στρατιωτική θητεία στον πόλεμο κατά του Μεξικού ,αποσύρθηκε στον τόπο του καλλιεργώντας τη γή. Αλλά το 1861,στον εμφύλιο πόλεμο Βορείων και Νοτίων, δημιούργησε εθελοντικό σώμα και πολέμησε με θάρρος, τόλμη αλλά και σκληρότητα, φτάνοντας, το 1864,να γίνει αρχιστράτηγος των Βορείων και νικητής στον πόλεμο.

Η εγγονή του Τζούλια, από το μεγαλύτερο γυιό του Φρειδερικο Δεντ Γκράντ, γεννήθηκε και έζησε αρκετά χρόνια στο Λευκό Οίκο.
Ταξίδεψε αρκετά στην Ευρώπη ,με τη συνοδεία της θείας της και στη Ρώμη, στη ρωσική πρεσβεία, συνάντησε τον Πρίγκηπα της Ρώσικης επαρχίας Σπεράνσκι και διπλωμάτη Μιχαήλ Καντακουζηνό, γυιό του Μιχαήλ Ροντιόνοβιτς Καντακουζηνού. Ο έρωτας αστραπιαίος, τόσο που σε δύο εβδομάδες την ακολούθησε στις Κάννες και εκεί αποφασίστηκε ο γάμος.

Παντρεύτηκαν στο Νιούπορτ του Ρόντ Αϊλαντ (με διαδοχικές Ορθόδοξες Ρωσικές τελετές και σε Επισκοπική εκκλησία). Έτσι, η Τζούλια έγινε Τζούλια Δέντ Καντακουζηνού Σπεράνσκι Γκράντ.

Η πριγκίπισσα Τζούλια Καντακουζηνού στη διάρκεια παραμονής τους στη Ρωσία μέχρι το 1917,συνέγραψε τίς προσωπικές της εντυπώσεις για τα γεγονότα που προηγήθηκαν της Ρώσικης Επανάστασης σε άρθρα στις εφημερίδες New York Times,Saturday Evening Post,Woman’s Home Companion και σε τρία βιβλία.

Το ζευγάρι χώρισε το 1934.Τα παιδιά τους, πρίγκηπας Μιχαήλ Μιχαήλοβιτς, και πριγκίπισσες Βαρβάρα (Μπέρτα) Μιχαήλοβνα και Ζηναίδα Μιχαήλοβνα Καντακουζηνοί ,έζησαν στις ΗΠΑ,όπως και οι απόγονοι τους μέχρι τώρα.

Πόσο μικρός είναι ο κόσμος, λοιπόν! Ο Ιβάν ο Τρομερός, τα δισέγγονα του στρατηγού και προέδρου Γκράντ και οι απόγονοί τους έχουν συγκεκριμένες ρίζες στην βυζαντινή και ελλαδική επικράτεια, όντας απόγονοι Παλαιολόγων και Καντακουζηνών. Η διασπορά οικογενειών ανά τον κόσμο μετά την Άλωση διατήρησε όχι μόνο τη συνέχεια συγκεκριμένων οικογενειών αλλά δίνει και το μήνυμα ότι μετά από μια μεγάλη ήττα δεν σβύνονται, δεν χάνονται όλα.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.Αρχίλοχος(725-650 π.χ.), ιαμβογράφος: Μήτε νικών αμφάδην αγάλλεο, μήτε νικηθείς, εν οίκω καταπεσών οδύρεο (ούτε αν νικήσεις να χαίρεσαι υπερβολικά,ούτε αν νικηθείς να κλαίς και να οδύρεσαι στο σπίτι σου.)

Μιχάλης Σωτηρίου

Πληροφορίες άρθρου:

1734 προβολές

Αρέσει σε 445 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/06/2016 | Κοινωνία και πολιτική στον καθρέφτη του 21ου αιώνα

01/03/2016 | ΔΙΧΟΣΤΑΣΙΑ, ΥΒΡΙΣ, ΑΤΗ, ΝΕΜΕΣΙΣ και ΤΙΣΙΣ

05/01/2016 | Το χιόνι που θερμαίνει

15/12/2015 | Τα Χριστούγεννα του κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

02/10/2015 | ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΧ, ΑΧΜΕΤ ΚΑΙ ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ

17/09/2015 | Ο ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ MARCO BOZZARI

27/08/2015 | Βενετία και Μετάσταση της Θεομήτορος

15/07/2015 | Το όνειρο που δεν τρέφεται με όνειρο εξαφανίζεται

28/05/2015 | Των αγγέλων οι φύλακες

02/04/2015 | Οι κανόνες είναι κανόνες

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1383 | 

Η πόλη των Σερρών καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς υπό τον Μπεηλέρμπεη Τιμουρτάς εβδομήντα χρόνια πριν από την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Η πρώτη κατάληψη της πόλης από τους Τούρκους είχε πραγματοποιηθεί στα 1375 ή 1373 όπως αναφέρει ο ιστορικός Ευάγγελος Στράτης.

1924 | 

Ο Πρόεδρος της κοινότητας Νιγρίτης Γεώργιος Κανδύλας προκηρύσσει μειοδοτική δημοπρασία για την ανάληψη του ηλεκτροφωτισμού της κωμόπολης και την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων δια μία 10 ετία.

1926 | 

Στην αίθουσα του κινηματοθέατρο «Πάνθεον» οι Σερραίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη «Μεγάλη μουσική συναυλία δοθισομένη υπέρ του ορφανοτροφείου Σερρών τη διοργανώσει κ. Μακρίδου & τη ευγενή συμπράξει της Μανδολινάτας «Απόλλων», που σημειώνει μεγάλη επιτυχία».

1945 | 

Άρχισε η απεργία των εργατών των λιγνιτωρυχείων Σερρών του Παπαντωνίου και Περδικάρη. Τα αιτήματα των απεργών είναι: η αύξηση του μισθού τους κατά 100%, η δωρεάν ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη, η παροχή φορμών και παπουτσιών καθώς και παροχή τροφίμων από την ΟΥΝΡΑ.

1965 | 

Αναβάλλεται ο ποδοσφαιρικός αγώνας ανάμεσα στον «Πανσερραϊκό» και την πρωταθλήτρια της Βουλγαρίας «Λέφσκυ» λόγω «μη εγκαίρου αφίξεως της αδείας δια την βουλγαρική ομάδα εις την εν Σόφια Ελληνικήν Πρεσβείαν».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
343617 προβολές από 1/9 έως 19/9
473553 προβολές τον προηγ. μήνα
456506 προβολές τον Ιούλιο