Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Τα Ηλύσια πεδία του αγνώστου αοιδού

29/01/2015

Άρθρο του Μιχάλη Σωτηρίου

 
Ο Αντουάν-Βίνσεντ Αρνώ (Antoine-Vincent Arnault),Γάλλος δραματουργός, γεννήθηκε στο Παρίσι (1766-1834). Φυλακίστηκε από τις επαναστατικές αρχές και αποφυλακίστηκε με παρεμβάσεις φίλων. Το 1797 στάλθηκε από τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη στην Κέρκυρα για την οργάνωση των νήσων του Ιονίου που ήταν υπό γαλλική διοίκηση. Συγκεκριμένα, έγινε γενικός γραμματέας του πανεπιστημίου. Έγραψε πολλά έργα κυρίως δραματικής ποίησης,όπως το γνωστό του έργο Μύθοι (1813,1815,1826).

Στα 1798 ο Ρώσος ναύαρχος Ουσάκωφ (Ushakov) εξεδίωξε τους Γάλλους και ίδρυσε την Επτανησιακή Δημοκρατία, με προστάτιδες δυνάμεις τη Ρωσία και την Οθωμανική αυτοκρατορία. Ήταν η πρώτη φορά που δημιουργούνταν αποκλειστικά ελληνική αυτοδιοίκηση στα Ιόνια νησιά, μετά την Άλωση της Πόλης.

Κάποτε, στα 1817, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης είχε ακούσει από τον Νικόλαο Γαλάτη για τη Φιλική Εταιρεία, πρίν ακόμη μυηθεί από τον Ξάνθο (1820). Ο Αλέξανδρος που αγαπούσε την ποίηση, πρίν ακόμη αποφασίσει να ηγηθεί της Ελληνικής Επανάστασης, προσπάθησε έμμεσα να συγκινήσει τον Τσάρο Αλέξανδρο τον Α’ ,να στηρίξει τον ξεσηκωμό και την απελευθέρωση των Ελλήνων. Να πώς έγινε αυτό.
Ήταν τότε μιά μέρα, στα 1817,όταν έκανε τον περίπατό του ο Υψηλάντης στους κήπους του Τσάρσκοε-Σέλο. Απορροφημένος από την ηρεμία της φύσης είχε επικεντρωθεί στην σιγανή απαγγελία ενός ποιήματος του Αρνώ:
«…Φτωχό φύλλο μαραμένο,
Πεσμένο απ’το κλωνάρι σου…».
Εκείνη τη στιγμή, ακούει πίσω του βήματα ανθρώπου, γυρίζει και βλέπει τον Τσάρο.
-Τίνος είναι αυτοί οι στίχοι; τον ρωτά μ’ενδιαφέρον ο Τσάρος.
-Είναι γαλλικοί μεγαλειότατε ,μα ταιριάζουνε στους δυστυχισμένους Έλληνες.

Ο Τσάρος ζητά να του ξαναδιαβάσει τους στίχους και δείχνει συγκινημενος.Τότε ο Αλέξανδρος πετά το χαρτί με τους στίχους, γονατίζει μπροστά στον Τσάρο και του λέει:
-…Με το δικό μου στόμα η πατρίδα μου ζητά της μεγαλειότητάς σου την προστασία…
Χαμογελά με φιλικά αισθήματα και κατανόηση ο Τσάρος και απαντά:
-..Πάντα νέος και πάντα ορμητικός..Θ’αποχτήσεις ελεύθερη πατρίδα μια μέρα…Δε θέλω να πεθάνω αν δεν κάμω κάτι για τους άτυχους Έλληνες… Για να το κάμω περιμένω σημείο θεϊκό,σημείο που ή εγώ θα το γνωρίσω ή αυτοί να μου το δείξουν.Πρώτα ,όμως, πρέπει οι Έλληνες να γίνουν άξιοι αυτού του καλού για να μπορώ να λέω : «τ’ αξίζανε».
Είπανε κι άλλα και στο τέλος ο Υψηλάντης σύμφωνα με το ρούσικο έθιμο έσκυψε και φίλησε τον ώμο του Τσάρου. Η συνέχεια στα επόμενα χρόνια είναι γνωστή.

Στα 1821 μετά το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης, ο Τσάρος Αλέξανδρος Α’ συζητούσε με τον Καποδίστρια αν θα έπρεπε να διατηρήσει την ειρήνη με την Τουρκία. Ο υπουργός ,τότε, Καποδίστριας προσπαθούσε να τον πείσει να μην προχωρήσει στην απόφαση αυτή. Κάποια στιγμή πάνω που φούντωσε η αντιπαράθεση, ο Τσάρος με φιλικό τόνο του λέει :
-Αγαπητέ, δεν πείθεσαι, έχεις σιδηράν κεφαλήν!
-Μεγαλειότατε, από της στιγμής ταύτης, η κεφαλή αυτή δεν είναι αξία να υπηρετεί τον θρόνον σου.
Την επόμενη μέρα έστειλε την παραίτησή του. Ήταν πιά ελεύθερος να τολμήσει την δική του συνεισφορά στην προκοπή της πατρίδας του.
Έτσι, με αγώνες και θυσίες προσωπικές οι επώνυμοι και ανώνυμοι ήρωες έφεραν τη λευτεριά, και μαζί της, τα μικρά και μεγάλα κρίματα, τις αδυναμίες της φυλής, τη διχόνοια, το μικρομεγαλισμό και τον παραμερισμό ιδανικών και αξιών.


Σήμερα, οι δρόμοι Αθηνάς και Αιόλου σφύζουν καθημερινές και Κυριακές από περιπατητές για ψώνια ή για να σεργιανίσουν πρός την πλατεία Συντάγματος. Εκεί κοντά στην εκκλησιά της Χρυσοσπηλαιώτισ-σας, όπου σταματούν να ανάψουν το κεράκι τους ή να παρακολουθήσουν τους καλλιτέχνες παραστάσεων στο δρόμο, μετά την απελευθέρωση και μέχρι το 1860, δίπλα στη μαρμάρινη βρύση, ένας αόμματος φουστανελάς, καθισμένος σταυροπόδι καταγής, παίζοντας λύρα τραγουδούσε.

Δεν ήταν επαίτης, ήταν στρατιώτης του ΚαραΙσκάκη που στη μάχη του Φαλήρου έχασε τα μάτια του. Στον καιρό της Ανεξαρτησίας, πούλησε τα άρματά του για να ζήσει κάποιο διάστημα. Όταν κι αυτά τελείωσαν, κρατώντας τη λύρα του διάβηκε τραγουδώντας τη Ρούμελη όπου πολέμησε όταν είχε το φώς του. Στο τέλος κατέληξε στη Χρυσοσπηλαιώτισσα να τραγουδά τους άθλους των ηρώων του ’21.

Κι όταν άρχιζε με πάθος, συγκίνηση και υπερήφανη φωνή τους στίχους: «Τρία πουλάκια κάθονται στο κάστρο της Αθήνας…», άσμα σχετικό με τον αγώνα του Καραϊσκάκη να λύσει την πολιορκία της Ακρόπολης ,τα δάκρυά του κυλούσαν, σα τις σταγόνες ξαφνικής βροχής στα λιπόσαρκα μάγουλά του. Λές και η λύρα του μετουσίωνε το δημώδες άσμα σε Ρέκβιεμ ανώτερο του Μότσαρτ ,ένα τραγούδι που να το συνοδεύουν οι χοροί του Ευρυπίδη, του Αισχύλου και του Σοφοκλή. Στο τέλος, οι ήχοι να φτάνουν ως τα Ηλύσια πεδία, εκεί όπου αμάραντα δάφνινα στεφάνια να ξεκουράζουν τον αγωνιστή, τους αγωνιστές της ζωής και των πολέμων.

Μιχάλης Σωτηρίου

Πληροφορίες άρθρου:

1892 προβολές

Αρέσει σε 332 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/06/2016 | Κοινωνία και πολιτική στον καθρέφτη του 21ου αιώνα

01/03/2016 | ΔΙΧΟΣΤΑΣΙΑ, ΥΒΡΙΣ, ΑΤΗ, ΝΕΜΕΣΙΣ και ΤΙΣΙΣ

05/01/2016 | Το χιόνι που θερμαίνει

15/12/2015 | Τα Χριστούγεννα του κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

02/10/2015 | ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΧ, ΑΧΜΕΤ ΚΑΙ ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ

17/09/2015 | Ο ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ MARCO BOZZARI

27/08/2015 | Βενετία και Μετάσταση της Θεομήτορος

15/07/2015 | Το όνειρο που δεν τρέφεται με όνειρο εξαφανίζεται

28/05/2015 | Των αγγέλων οι φύλακες

02/04/2015 | Οι κανόνες είναι κανόνες

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1383 | 

Η πόλη των Σερρών καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς υπό τον Μπεηλέρμπεη Τιμουρτάς εβδομήντα χρόνια πριν από την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Η πρώτη κατάληψη της πόλης από τους Τούρκους είχε πραγματοποιηθεί στα 1375 ή 1373 όπως αναφέρει ο ιστορικός Ευάγγελος Στράτης.

1924 | 

Ο Πρόεδρος της κοινότητας Νιγρίτης Γεώργιος Κανδύλας προκηρύσσει μειοδοτική δημοπρασία για την ανάληψη του ηλεκτροφωτισμού της κωμόπολης και την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων δια μία 10 ετία.

1926 | 

Στην αίθουσα του κινηματοθέατρο «Πάνθεον» οι Σερραίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη «Μεγάλη μουσική συναυλία δοθισομένη υπέρ του ορφανοτροφείου Σερρών τη διοργανώσει κ. Μακρίδου & τη ευγενή συμπράξει της Μανδολινάτας «Απόλλων», που σημειώνει μεγάλη επιτυχία».

1945 | 

Άρχισε η απεργία των εργατών των λιγνιτωρυχείων Σερρών του Παπαντωνίου και Περδικάρη. Τα αιτήματα των απεργών είναι: η αύξηση του μισθού τους κατά 100%, η δωρεάν ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη, η παροχή φορμών και παπουτσιών καθώς και παροχή τροφίμων από την ΟΥΝΡΑ.

1965 | 

Αναβάλλεται ο ποδοσφαιρικός αγώνας ανάμεσα στον «Πανσερραϊκό» και την πρωταθλήτρια της Βουλγαρίας «Λέφσκυ» λόγω «μη εγκαίρου αφίξεως της αδείας δια την βουλγαρική ομάδα εις την εν Σόφια Ελληνικήν Πρεσβείαν».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
343277 προβολές από 1/9 έως 19/9
473553 προβολές τον προηγ. μήνα
456506 προβολές τον Ιούλιο