Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Δημιουργική ασάφεια ή καταστροφική σαφήνεια

09/03/2015

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
Ποιοι είναι, άραγε, οι όροι και οι προϋποθέσεις της πραγματωμένης αλήθειας των δύο σκελών του διλήμματος; Μπορούν, είτε το ένα είτε το άλλο είτε μια δυναμική, διαλεκτική μεταξύ τους σχέση να δώσει ένα ριζοσπαστικό απελευθερωτικό αποτέλεσμα για την κοινωνία; (την ελληνική αλλά και την ευρωπαϊκή).

Ποια είναι η σχέση μεταξύ κριτικής (ριζοσπαστικής- επαναστατικής) σκέψης (φιλοσοφική/κοινωνική/πολιτική παρακαταθήκη της Ευρώπης) και κρατικής-ευρωκρατικής σκέψης; (σημερινό καθεστώς, όπου οι κανόνες συναλλαγών των τραπεζών με τους πελάτες τους ωθούνται μεθοδικά να καταστούν νόμοι και συντάγματα των χωρών και των λαών της Ευρώπης)

Τι είναι σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ; Μήπως αυτό που φαίνεται δεν είναι και αυτό που είναι (εν σπέρματι, ενδεχομένως) δεν έχει ακόμη φανεί στην πληρότητά του; Και τι πρέπει να γίνει (να κάνουμε, για την ακρίβεια), για να φανεί, να προκύψει το απελευθερωτικό για την κοινωνία αποτέλεσμα; Τι οφείλουν να πράξουν οι πολίτες , ο «λαός», πρωτίστως δε τα μέλη και οι οργανώσεις του κόμματος;
Ποιο το περιεχόμενο του όρου «ταξική μεροληψία», που κατά κόρον χρησιμοποιήθηκε (και ορθώς) κατά την προεκλογική εκστρατεία του ΣΥΡΙΖΑ; Ποιες ακριβώς είναι οι ρίζες του «κακού», για να τις «σπάσουμε»; (μην ξεχνάμε ότι Συ.Ριζ.Α. σημαίνει Συνασπισμός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ Αριστεράς)

Προφανώς εδώ ταιριάζει –εκ πρώτης τουλάχιστον όψεως- το δεύτερο σκέλος του διλήμματος (καταστροφική σαφήνεια). Σε μια διαλεκτική ωστόσο εξέλιξη και τροπή των πραγμάτων κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και την προωθητική δυνατότητα της ασάφειας• με την έννοια της πανουργίας του λόγου (πολύ δύσκολη και ζόρικη «τέχνη» αυτή) σε συνδυασμό –οπωσδήποτε- με την ταξική σήμανση ενός φαινομενικά ουδέτερου ή και «συντηρητικού» ακόμη αιτήματος, όπως π.χ. να μαζεύονται όλα τα μέλη μιας οικογένειας μια ορισμένη ώρα για το μεσημεριανό τους. Η κοινωνική πραγμάτωση αυτού του αιτήματος, στις σημερινές συνθήκες διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, ισοδυναμεί με επαναστατική, -«μονομερή», σύμφωνα με το ευαγγέλιο των «εταίρων» μας- ενέργεια, διότι αυτό σημαίνει σταθερό ωράριο και μισθό για φυσιολογικούς, κανονικούς ανθρώπους. (Όπως έχουν τα πράγματα, μόνο οι άνεργοι μπορούν να βρεθούν οικογενειακά για να φάνε, αλλά εκεί υπάρχει άλλο πρόβλημα: τι θα φάνε;)

Σύντροφοι/ισσες, φίλες και φίλοι, γήινοι και γήινες. Ο καπιταλισμός πέφτει πολύ βαρύς για τα στομαχάκια μας. Βογκάμε. Και όχι μόνο εμείς

οι άνθρωποι. Το ίδιο στενάζουν και κλαίνε τα φυτά, τα ζώα, τα νερά, ο αέρας, τα σύννεφα, το χώμα, η λάσπη και το ζωοποιό πνεύμα. Πνευματική απονέκρωση, περιβαλλοντική και κοινωνική ερήμωση. Σε πλανητική κλίμακα.
Κάτι πρέπει να γίνει. Και για ν’ ακριβολογούμε, κάτι πρέπει να κάνουμε. Μην υποτιμάτε τη δημιουργική ασάφεια. Μη σας τρομάζει η καταστροφική σαφήνεια. Δεν είμαστε μόνο αντικείμενα της ιστορίας (και «ευρωπαϊκών» πειραματισμών). Είμαστε, μπορούμε να γίνουμε, και υποκείμενα απελευθερωτικών πράξεων. Και για ν’ απελευθερωθούμε πρέπει να καταστρέψουμε τα δεσμά μας (υλικά και πνευματικά).

«Πάντων χρημάτων μέτρον έστιν άνθρωπος»

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

1916 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1918 | 

Στον τομέα της λίμνης Δοϊράνης η Μεραρχία Σερρών και Κρήτης σε συνεργασία με τμήματα εγγλέζων στρατιωτών εξαπέλυσαν μια τρομερή επίθεση κατά του βουλγαρικού στρατού αλλά οι απώλειές τους ήταν βαρύτατες. Μόνο από τη Μεραρχία Σερρών υπήρξαν 326 οπλίτες νεκροί, 609 εξαφανισθέντες, 1579 τραυματίες και 36 νεκροί αξιωματικοί.

1918 | 

Οι Βούλγαροι κατακτητές αποχώρησαν και πάλι από την πόλη των Σερρών παίρνοντας μαζί τους ό,τι μπορούσαν να πλιατσικολογήσουν και να μεταφέρουν.

1930 | 

Θεμελιώθηκε το μέγαρο όπου στεγάσθηκαν τα γραφεία της «Ένωσης Γ. Συνεταιρισμών Ν. Σερρών» και το οποίο κόστισε 1.110.000 δραχμές. Την εποχή εκείνη «Η Ένωση Γ, Συνεταιρισμών Ν. Σερρών» αριθμούσε ως μέλη 131 συνεταιρισμούς του Νομού και περίπου 20.000 συνεταιριστές - όσους καμιά άλλη ένωση στην Ελλάδα - με ευρωστότερους οικονομικά αυτούς της Ν. Ζίχνης, της Πρώτης και της Νιγρίτας.

1931 | 

Πραγματοποιήθηκαν στις Σέρρες οι Α΄ ποδηλατικοί αγώνες με διοργανωτή το σύλλογο του «Ορφέως», στους οποίους πρώτευσε ο «Ηρακλής» με δεύτερο στη βαθμολογία τον «Ορφέα», τρίτο το νεοϊδρυθέντα «Άτλαντα» και τέταρτο τον «Πανσερραϊκό».

1938 | 

Στον θερινό κινηματογράφο «Τιτάνια» προβλήθηκε η ταινία «Το πράσινο φως» με τον Έρολ Φλιν και την Ανίτα Λουϊζ καθώς και η ταινία «Μάνυα» με την Όλγα Τσέχοβα.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
328049 προβολές από 1/9 έως 18/9
473553 προβολές τον προηγ. μήνα
456506 προβολές τον Ιούλιο