Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Οι κανόνες είναι κανόνες

02/04/2015

Άρθρο του Μιχάλη Σωτηρίου

 
Οι πλαγιές του Παρνασσού, του Ελικώνα και της Κίρφης συγκλίνουν και σχηματίζουν το ρέμα του Πλατανιά. Παράλληλα στο ρέμα, στα αρχαία χρόνια, υπήρχε η Σχιστή οδός στο τρίστρατο της οποίας έγινε η μοιραία συνάντηση του Οιδίποδα με τον πατέρα του Λάϊο. Νοτιοδυτικά από το σημείο αυτό ελάχιστα ίχνη της αρχαίας πόλης Άμβρυσσος, που αναφέρει ο Παυσανίας στα Φωκικά του. Στα Βυζαντινά χρόνια η πόλη πήρε το όνομα Δίστομο, από το πηγάδι με δύο στόμια που υπήρχε.

Μέσα στα σπλάχνα του ανθρώπου κοιμούνται καμμιά φορά κάτι λιονταράκια, που δεν τους βολεί να χορτάσουν μόνο με ωμό κρέας. Θέλουνε να φάνε και ψυχές, ν’αλέσουνε ευτυχίες, να γκρεμίσουν όνειρα.
Μενέλαος Λουντέμης, Ένα παιδί μετράει τ’αστέρια.

Το Δίστομο καταστράφηκε πολλές φορές, από τους Πέρσες του Ξέρξη το 480 π.χ., από τον Φίλιππο Β’, από τους Ρωμαίους το 198 π.χ., τους Γαλάτες και Κέλτες το 250 μ.Χ. Διαδοχικά την κατέκτησαν και άλλοι εισβολείς, όπως οι Φράγκοι, οι Καταλανοί και το 1460 μ.Χ, οι Οθωμανοί.

Ένα παραδοσιακό τραγούδι που ηχογράφησε η Δόμνα Σαμίου λέει:
-Ωρέ τ’έχεις καημέ τ’έχεις καημένε Παρνασσέ
τ’έχεις Παρνασσέ και στέκεις μαραμένος.
Μην είν’τα χιόνια σου πολλά και τα νερά σου κρύα;
-Δεν είν’τα χιόνια μου πολλά και τα νερά μου κρύα,
βάλαν σφαγή στο Δίστομο, φωτιά στη μαύρη Δαύλεια
και στην καημένη Λειβαδιά κρεμάσαν παλληκάρια.

Το Δίστομο έγινε γνωστό από δυό μάχες τον καιρό της Επανάστασης, το 1825 και 1827. Είναι, όμως, πιο γνωστό από τη σφαγή των κατοίκων που πραγματοποιήθηκε από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής στις 10 Ιουνίου 1944, λίγες μέρες μετά την απόβαση των συμμάχων στη Νορμανδία, δηλαδή λίγο πρίν την απελευθέρωση των κατακτημένων λαών.

Στις 27 Νοεμβρίου 1944 ,στο Αμερικανικό περιοδικό LIFE, δημοσιεύεται ένα φωτορεπορτάζ του Dmitri Kessel με τίτλο What the Germans did to Greece. Χαρακτηριστική η φωτογραφία μιάς νέας κοπέλας που επέζησε της σφαγής: Η δεκαεννιάχρονη Μαρία Παντίσκα, κλαίγοντας για τη χαμένη μητέρα της όση ώρα πλένει ρούχα στη σκάφη.

Στα τέλη Μαρτίου 2015, στο Γερμανικό τηλεοπτικό κανάλι ZDF, η σατιρική εκπομπή Τα Νέα από το Ίδρυμα (Neues aus der Anstalt) με τον καλύτερο, εύληπτο, πειστικό, χιουμοριστικό αλλά βαθειά πολιτικό, χωρίς ύβρεις λόγο τα θέματα του κατοχικού δανείου και των πολεμικών αποζημιώσεων. Αλλά και τον, μέχρι τώρα, ανήθικο, παράλογο τρόπο αντιμετώπισης αυτών των εκκρεμοτήτων από τις κυβερνήσεις της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας. Κάτι που τόνισε, εκτός από τους συντελεστές της εκπομπής, ο προσκεκλημένος μαθηματικός, αστροφυσικός και πυρηνικός φυσικός Αργύρης Σφουντούρης. Η φωτογραφία του (σε ηλικία τεσσάρων ετών το 1944 έχασε τους γονείς και άλλους τριάντα συγγενείς στη σφαγή του Διστόμου) είναι εδώ και χρόνια παγκόσμια γνωστή. Ιδίως, μετά την κινηματογραφικό ντοκυμαντέρ του Stefan Haumpt Ένα τραγούδι για τον Αργύρη (2007,βραβείο κοινού, Θεσσαλονίκη).Ο Αργύρης μεγάλωσε σε ορφανοτροφεία του Πειραιά, της Αθήνας και στην παιδόπολη Πεσταλότσι του Τρόγκεν της Ελβετίας. Έγραψε ποιήματα και δοκίμια, μετέφρασε στα γερμανικά Καζαντζάκη, Καβάφη, Σεφέρη, Ρίτσο, σε εφημερίδες και περιοδικά της Ελβετίας. Εργάστηκε αρκετά χρόνια στη Σομαλία, το Νεπάλ και την Ινδονησία σε πρόγραμμα ίδρυσης Ανώτατων τεχνικών σχολών σε αυτές.
Πενήντα χρόνια από την τη σφαγή(1994) διοργανώνει στους Δελφούς Συνέδριο για την Ειρήνη, με θέματα Μνήμη, Θρήνος, Ελπίδα. Από το 1995 μαζί με τ’ αδέλφια του διεκδικούν από το γερμανικό κράτος τις αποζημιώσεις για τη σφαγή και την καταστροφή των περιουσιών του Διστόμου.

Στα τελευταία χρόνια, εργάζεται για την αναθεώρηση της Σύμβασης της Γενεύης, εντάσσοντας παγκόσμιους κανόνες για την εκπαίδευση των στρατιωτών, ώστε να προβλέπεται η άρνηση εκτέλεσης απάνθρωπων διαταγών ή προτροπές σε εγκληματικές πράξεις.
*****
Άς ξαναγυρίσουμε στην εκπομπή Neues aus der Anstalt : Οι εκπρόσωποι των πιστωτών αφού με τα μέτρα τους, στην ουσία, οδηγούν τον έλληνα ταβερνιάρη σε προδιαγεγραμμένη διακοπή της λειτουργίας της επιχείρησής του, φεύγουν αφού υπενθυμίζουν τις υποχρεώσεις του:
Οι κανόνες είναι κανόνες.
Ta xρέη θα πρέπει να αποπληρωθούν.
Όχι τρίκς.
Στο δεύτερο μέρος ένας Γερμανός πίνει το ποτό του στην ταβέρνα και ο ταβερνιάρης του λέει το λογαριασμό: 332 δισεκατομμύρια. Αυτός εκπλήσσεται και εξανίσταται. Ο ταβερνιάρης βγάζει ένα μεγάλο τεφτέρι και εξηγεί ότι τόσο κοστίζουν το κατοχικό δάνειο και οι αποζημιώσεις στα θύματα πολέμου.
Ο πελάτης πηγαίνει στον εκπρόσωπο του Υπουργείου Εξωτερικών να του απαντήσουν τι ισχύει. Με φόντο τη φωτογραφία ενός μικρού αγοριού, δέν παίρνει πειστικά επιχειρήματα. Αντίθετα καταλαβαίνει ο καθένας ότι οι χειρισμοί της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας είναι περίτεχνα τρίκς. Κάποια στιγμή ο ταβερνιάρης φέρνει κέρασμα ένα ούζο στον εκπρόσωπο. Αυτός ξαφνιάζεται και ρωτά ποιος το παρήγγειλε. Ο ταβερνιάρης δείχνει τον ηλικιωμένο πελάτη της ταβέρνας, τον Αργύρη Σφουντούρη που εξηγεί την προσωπική εμπειρία αλλά και τις προσπάθειές του για δικαίωση.
Τελειώνοντας ο συνδαιτημόνας ρωτά τον Αργύρη:
-Και τι κάνουμε τώρα;
-Έχετε τους κανόνες. Πώς θα ήτανε αν η Γερμανία σεβόταν τους κανόνες αυτούς;
Ο ταβερνιάρης δείχνει τους κανόνες που του έχουν γράψει οι εκπρόσωποι των πιστωτών σά να τους λέει κάτι αντίστοιχο με το δάσκαλε που δίδασκες:
Οι κανόνες είναι κανόνες.
Ta xρέη θα πρέπει να αποπληρωθούν.
Όχι τρίκς.
Καλύτερη συνηγορία για τα εκκρεμή θέματα της γερμανικής κατοχής δε νομίζω ότι μπορούσαμε να περιμένουμε, ίσως, ούτε από μας τους ίδιους. Σε πολλά διακρατικά ή διεθνή θέματα έχουμε προφανές δίκιο, συνήθως όμως, δεν τα διεκδικούμε με οργανωμένη επιχειρηματολογία και σταθερό τρόπο.

Με σοβαρότητα ή και με χιούμορ, διαχρονική μεθοδικότητα, αλληλοσεβασμό και όχι αλαζονεία, διακριτική ευγένεια, επιμονή στην αμοιβαία τήρηση των πανανθρώπινων αξιών μπορούν τα ελληνικά δίκαια να αναγνωριστούν και να ικανοποιηθούν.

Μιχάλης Σωτηρίου

Πληροφορίες άρθρου:

2989 προβολές

Αρέσει σε 217 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/06/2016 | Κοινωνία και πολιτική στον καθρέφτη του 21ου αιώνα

01/03/2016 | ΔΙΧΟΣΤΑΣΙΑ, ΥΒΡΙΣ, ΑΤΗ, ΝΕΜΕΣΙΣ και ΤΙΣΙΣ

05/01/2016 | Το χιόνι που θερμαίνει

15/12/2015 | Τα Χριστούγεννα του κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

02/10/2015 | ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΧ, ΑΧΜΕΤ ΚΑΙ ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ

17/09/2015 | Ο ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ MARCO BOZZARI

27/08/2015 | Βενετία και Μετάσταση της Θεομήτορος

15/07/2015 | Το όνειρο που δεν τρέφεται με όνειρο εξαφανίζεται

28/05/2015 | Των αγγέλων οι φύλακες

23/03/2015 | Τράπεζα φιλοξενίας

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1859 | 

Με έγγραφό του, ο Υποπρόξενος Γεώργιος Δ. Κανακάρης γνωστοποιούσε στο «Επί του Β. Οίκου και των Εξωτερικών Υπουργείον» τη συγκινητική πρόταση των Ελλήνων υπηκόων των Σερρών «Περί συστάσεως ταμείου υπέρ φιλανθρωπικών ή άλλων κοινωφελών πράξεων» στο ενταύθα Ελληνικό υποπροξενείο της πόλης διαβιβάζοντας την σχετική αίτηση προς έγκριση.

1884 | 

Αντιπροσωπεία της Κοινότητας των Σερρών συνήλθε και πραγματοποίησε έκτακτη συνεδρίαση προκειμένου να διαμαρτυρηθεί στις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τα δημοσιεύματα που είδαν το φως της δημοσιότητας στην Ευρώπη και τα οποία θεωρούσαν ότι η Μακεδονία και της Θράκης κατοικούνταν αποκλειστικά από Βουλγάρους.

1926 | 

Ο θίασος «Δράμαλη – Πατρικίου» ανέβασε τη «Ροζίτα» του Θ. Σακελλαρίδη, που συμπληρώνεται από τον «Παπαγάλο» και «με τετράστιχα δια τους θεατάς».

1930 | 

Οι κάτοικοι της Τζουμαγιάς εόρτασαν με πανηγυρική τελετή την περάτωση της ανοικοδόμησης της, η οποία ολοκληρώθηκε μέσα σε 6 μήνες. Ο Στυλιανός Γονατάς παρέδωσε συμβολικά τα κλειδιά των κατοικιών στον τότε πρόεδρο της Κοινότητας Τζουμαγιάς Απόστολο Αχούδη. Στην τελετή παρέστησαν: Ο Μητροπολίτης Σερρών Κωνσταντίνος Μεγγρέλης, ο Υπουργός Προεδρίας της Κυβέρνησης Αχ. Παπαδάτος, οι Υπουργοί Λ. Ιασονίδης και Ξ. Λεβαντής, οι Γερουσιαστές Σερρών Θεολ. Αξηντάρης και Ι. Δούμπας, ο Βουλευτής Σερρών Ν. Κωνσταντινόπουλος, ο Ιατρός Βασ. Καφταντζής κ.α.

1933 | 

Στο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Ξύλινοι σταυροί».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
167631 προβολές από 1/12 έως 14/12
388046 προβολές τον προηγ. μήνα
338337 προβολές τον Οκτώβριο