Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Μαγειρεύοντας μηνύματα

09/07/2015

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
Το ιστορικό ΟΧΙ της 5ης Ιουλίου, με το συντριπτικό ποσοστό του 61,3%, καταδίκασε αναντίρρητα, για δεύτερη φορά μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, την πολιτική των μνημονίων και της λιτότητας, που έχει επιβληθεί στη χώρα μας με αφορμή και πρόσχημα ένα μη βιώσιμο χρέος, όπως επίσημα παραδέχτηκε και το ΔΝΤ.

Το ΟΧΙ επικράτησε τσακίζοντας τη μαύρη προπαγάνδα και την εκστρατεία τρομοκράτησης του ελληνικού λαού, που εκπορεύτηκε από τις κυρίαρχες οικονομικές – πολιτικές ελίτ της Ευρώπης και τους εγχώριους μνημονιακούς οπαδούς του ΝΑΙ, διαπλεκόμενους και μη. Ήταν τόσο δυνατό το χτύπημα, που οδήγησε στην απόσυρση του κ. Σαμαρά από την προεδρία της Ν.Δ.
Το ΟΧΙ αυτό δεν απορρίπτει, κατά συνέπεια, μόνο την πρόταση – τελεσίγραφο των «θεσμών» αλλά και οποιαδήποτε παραπλήσια πρόταση, «απ’ όπου κι αν προέρχεται». Δεν είπαμε ΟΧΙ στο μνημόνιο made in Brussels για να πούμε ΝΑΙ σε μνημόνιο made in Athens (ή οπουδήποτε αλλού).

Λένε πολλοί ότι το ΟΧΙ αποκλείει οποιαδήποτε ρήξη με τους «θεσμούς». Ακόμη και αν δεχτούμε κατ’ αρχήν αυτή τη θέση, μένει να απαντηθεί το εξής: Τι κάνουμε στην περίπτωση που οι «θεσμοί» μάς επιφυλάσσουν μνημόνια και μόνο μνημόνια, ατελείωτη συνέχιση της καταστροφικής λιτότητας και, παράλληλα, «εξυπηρέτηση» ενός μη βιώσιμου χρέους. Και σε αυτό ακριβώς το δόκανο έχουμε παγιδευτεί.

Αποτελεί εκδήλωση ακραίας υποκρισίας εκ μέρους του μνημονιακού πολιτικού προσωπικού ο εξορκισμός της ρήξης, αφού αυτή έχει τυλίξει με τη ζοφερή σκιά της τη χώρα μας εδώ και αρκετά χρόνια. Είναι παρούσα ως βασικό συστατικό και αποτέλεσμα της εφαρμοζόμενης πολιτικής του νεοφιλελευθερισμού: ρήξη του κοινωνικού ιστού, ρήξη κάθε εργασιακού πλαισίου, κάθε ορίου και επιπέδου ζωής και αξιοπρέπειας, ντε φάκτο ακύρωση της δημοκρατίας και της εθνικής κυριαρχίας.
Πώς πας, λοιπόν, σε διαπραγματεύσεις για τερματισμό της λιτότητας των μνημονίων χωρίς καν «να έχεις διανοηθείς τη ρήξη»;
Πώς θέτεις τέλος σε αυτή την τερατώδη πολύμορφη ρήξη - διάλυση της κοινωνίας και της δημοκρατίας, αν όχι με μια αποφασιστική κίνηση ανατροπής;

Ο ελληνικός λαός την περασμένη Κυριακή έδειξε σε όλο τον κόσμο πως η γενναιότητα δεν είναι απλώς μια λέξη απαραίτητη για την εκφώνηση πανηγυρικών λόγων στις εθνικές επετείους. Το ΟΧΙ που είπε ορθώθηκε γιγάντιο απέναντι στην «υπευθυνότητα» του ΝΑΙ, απέναντι στο «ρεαλισμό» των πρόθυμων και διαθέσιμων. Και είναι αυτοί ακριβώς, οι πρόθυμοι και διαθέσιμοι, που σπεύδουν τώρα να παράσχουν τις καλές τους υπηρεσίες για την επίτευξη μιας κάποιας συμφωνίας, μιας όποιας συμφωνίας, βαφτίζοντας μάλιστα την προθυμία τους «εθνική συνεννόηση». Γι’ αυτό ακριβώς όλοι και όλες εμείς που σε αυτόν το μαινόμενο ταξικό αναμφιβόλως πόλεμο διαλέξαμε το στρατόπεδο του ΟΧΙ οφείλουμε να επικαιροποιούμε και να επισημαίνουμε καθημερινά το μήνυμά του: το ΟΧΙ στα μνημόνια και τη λιτότητα. Και αυτό να εκπέμπεται προς πάσα κατεύθυνση.
Ο μόνος δικαιωμένος αγώνας είναι εκείνος που συνεχίζεται.

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

1964 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1907 | 

Κοντά στις Σέρρες στο τσιφλίκι Κίς-πεκισί δολοφονήθηκε από τους Βουλγάρους ένας Ελληνόβλαχος βοσκός. Την ίδια ημέρα σε έκθεσή του ο Πρόξενος Σερρών Αντώνιος Σακτούρης έγραψε: «Παρά την θέσιν Δεμίρ - Καπού, επί του Μπέλες, τουρκική συμμορία συνέλαβε τέσσαρας νέους Βουλγάρους εκ Πορροϊων, ών εφόνευσε τους δύο, ο τρίτος απέθανεν εκ συγκοπής, ο δε τέταρτος διέφυγε μεν, αλλ' έκτοτε εξηφανίσθη».

1927 | 

Ο Αυστριακός πιανίστας και μουσικοδιδάσκαλος Λούντβιχ Πλανκ με 10μελή ορχήστρα εγχόρδων έδωσε μία και μοναδική συναυλία.

1927 | 

Στην αίθουσα του «Ορφέα» δόθηκε η μεγάλη συναυλία του «παλαιμάχου «Ορφέως»», η ορχήστρα του οποίου, αποτελούμενη από δέκα όργανα, «ετέλει υπό την διεύθυνσιν του συμπαθούς καθηγητού του κλειδοκύμβαλου κ. Louis Planc», ενώ «η χορωδία συνοδευομένη υπό της μανδολινάτας έψαλλε με μεγάλην επιτυχίαν την «Ενθύμισιν» του Κοκκίνου και αμέσως κατόπιν η μανδολινάτα εξετέλεσεν την συμφωνίαν του Rossini, «Italiana in Algeri»». Και τη χορωδία και τη μανδολινάτα διηύθυνε ο Γιάννης Ζούνης. Στη συνέχεια η υψίφωνος Τακούχη Μιχαηλιάν τραγούδησε τη σερενάτα του Σούμπερτ. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε και έκλεισε με τον Ν. Ζούνη και τον Κλεάνθη Καράμπελια, που συνοδεία της ορχήστρας έψαλεν τη βαρκαρόλα από τα «Παραμύθια του Όφμαν».

1932 | 

Κυκλοφόρησε η πολιτική εφημερίδα «Εμπρός» - «όργανον των αγροτικών και εργατικών συμφερόντων» με ιδιοκτήτη, διευθυντή, υπεύθυνο τον Πάνο Πιέρρο, προϊστάμενο τυπογραφείου τον Ι. Σουκιούρογλου, και γραφεία - τυπογραφεία «εντός Δημοτικής στοάς». Είχε σχήμα 33.5 Χ 51. Μέχρι τις 26.5.1946 όπου ή εφημερίδα διέκοψε οριστικά την έκδοσή της πολλές ήταν οι αλλαγές τόσο στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, όσο και στα τυπογραφεία στα οποία εκδιδόταν, στο σχήμα και την περιοδικότητά της.

1932 | 

Στο «Πάνθεον» προβάλλονταν η ταινία «Στο Μόντε Κάρλο» του σκηνοθέτη Ερν Λιούμπιτς και πρωταγωνίστρια τη Ζανέτ Μακ Ντόναλδ. Στο «Κρόνιον» παιζόταν η «Αερομαχία του Δυτικού Μετώπου» σε 12 πράξεις!

1936 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Γλεντώ την ζωή μου» του σκηνοθέτη Βαν Ντάικ με την Τζόαν Κράουφορδ.

1971 | 

Με επίσημη τελετή μεταφέρθηκαν από την Ύδρα και αποτέθηκαν τα λείψανα του ήρωα της επανάσταση του 1821 Εμμανουήλ Παππά κάτω από τον Ανδριάντα στην πλατεία Ελευθερίας.

1977 | 

Στις εθνικές εκλογές που διεξήχθησαν την ημέρα αυτή στο Ν. Σερρών η «Νέα Δημοκρατία» συγκέντρωσε ποσοστό 52,5% και εξέλεξε πέντε βουλευτές τους: Καραμανλή Κωνσταντίνο, Κλείτο Νικόλαο, Κοσιτζίδη Γεώργιο, Λαυρεντίδη Ισαάκ, και Χρίστογλου Ιωάννη και το «ΠΑ.ΣΟ.Κ.» με ποσοστό 23% εξέλεξε τρεις βουλευτές τους: Ανθόπουλο Ευστάθιο, Δαμιανίδη Αλέξανδρο και Ιντζέ Βασίλειο.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
258870 προβολές από 1/11 έως 20/11
338337 προβολές τον προηγ. μήνα
470146 προβολές τον Σεπτέμβριο