Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Βενετία και Μετάσταση της Θεομήτορος

27/08/2015

Άρθρο του Μιχάλη Σωτηρίου

 
 
                                                                         Στην αιθέρια κατοικία, κοίτα, προβαίνει,
                                                                         νέο φαινόμενο που αχτινοβολεί λαμπρά,
                                                                         πλούσια η ίδια σά τον ήλιο εμπνέει στο νού
                                                                         θαυμασμό εκστατικό…
Από τα Άνθη Ευλαβείας1
 
H Bενετία δημιουργήθηκε από μια συνένωση κοινοτήτων της λιμνοθάλασσας για να αμύνονται στους εισβολείς (Λομβαρδοί, Ούννοι).
Τον 8ο μ.Χ., αιώνα οι κάτοικοι της Βυζαντινής επαρχίας της Βενετίας εξέλεξαν τον Ούρσο ως πρώτο αρχηγό-Δόγη (ύπατος και δούκας) της.
Το 860 μ.Χ., ενώ οι Ρώς πολιορκούν την Πόλη ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ’ απουσιάζει σε εκστρατεία κατά των Aράβων. Στην Πόλη ο Πατριάρχης Φώτιος, λέει η παράδοση, σε μια τελετουργία στα νερά του Βοσπόρου που είναι γεμάτα από πλοία των Ρώς, εμβαπτίζει το κειμήλιο πανωφόρι (μαμφόριον) της Παναγιάς και γίνεται τρικυμία μεγάλη καταστρέφοντας τον στόλο των επιτιθέμενων.
Τον 11ο αιώνα ,μετά τη μάχη του Ματζικέρτ γίνονται μετακινήσεις πληθυσμών σ’ Ανατολή και Δύση. Επικυριαρχίες και σύνορα αλλάζουν, η Πόλη ακόμη μια φορά σε κίνδυνο, όπως και η Γαληνότατη Δημοκρατία της Βενετίας (Serenissima Repubblica di Venezia). Αυτή, όχι από τους Σελτζούκους στη Μικρά Ασία ή τους Πετσενέγους στα Βαλκάνια, αλλά από τους Νορμανδούς που προωθήθηκαν στην ιταλική ηπειρωτική (Μπρίντιζι, Μπάρι) και νησιώτικη (Σικελία) επικράτεια.
Τότε, ο αυτοκράτορας Αλέξιος Κομνηνός κάνει συμφωνίες με τους Βενετούς, ανοίγει(1081-82) όλα τα βυζαντινά λιμάνια στους Βενετούς. Έτσι, σιγά–σιγά εγκαθίστανται και στην Πόλη  οι Βενετοί, Γενοβέζοι, Πιζάνοι, Αμαλφιτάνοι. Το Πέραν οικοδομείται, γίνεται η μεγάλη παροικία των ξένων στην Πόλη και από τον 12ο αιώνα οι Βενετοί αποκτούν λόγω του μεγάλου στόλου τους πολλά εμπορικά προνόμια από τους Βυζαντινούς. Έτσι, αν δεν ήταν οι Λατίνοι στα λιμάνια της βυζαντινής επικράτειας δε θα γινόταν από τους Σταυροφόρους, ίσως, η Άλωση του 1204. Πού,κατά τους περισσότερους ιστορικούς, είναι η αρχή του τέλους (1453) της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
 
Ο  Ρωμέϊκος Ελληνισμός (έμποροι, τεχνίτες, στρατιωτικοί, ιερωμένοι, διανοούμενοι, καλλιτέχνες) μετά την Πτώση της Πόλης (1453) κατά το πλείστον εγκαταστάθηκε στη Βενετία. Εκεί, μετέπειτα, εγκαταστάθηκαν σταδιακά Έλληνες της Ανατολής, ιδίως από τις Βενετοκρατούμενες περιοχές (νησιά Αιγαίου, Κρήτη, Μικρασία, Πελοπόννησο).
 
Αλλά και από το 1439, οι ήδη εγκατεστημένοι στη Βενετία Έλληνες, προσπαθούσαν να λάβουν άδεια ανέγερσης ορθόδοξου ναού συναντώντας προβλήματα λόγω των δογματικών διαφορών Δύσης-Ανατολής.
Στα 1498 οι αρχές της Bενετίας επέτρεψαν την ίδρυση της Ελληνικής Αδελφότητας (Confraternita) ή Σωματείου της Βενετίας (Scuola di San Nicolo della Nazion Greca). Kαι μόνο στα 1511-1514  έλαβαν άδεια ανέγερσης ορθόδοξου ναού για την Ελληνική Διασπορά (ο Άγιος Γεώργιος των Ελλήνων),η αποπεράτωση του οποίου συντελέστηκε το 1573.
 
Η έδρα της Πατριαρχικής Μητρόπολης Φιλαδελφείας της Μικρασίας μετά την Άλωση μεταφέρθηκε στη Βενετία. Πρώτος Μητροπολίτης της (1577-1616) εξελέγη ο Γαβριήλ Σεβήρος. Από το 1670-1755) ιδρύθηκαν και τα Ελληνικά Τυπογραφεία της Βενετίας (των Γλυκύδων, του Σάρου, του Θεοδοσίου). Οι εκδόσεις αυτών διοχετεύονταν σε όλες τις χώρες της Ανατολής όπου διέμενε ελληνισμός. Σήμερα, η Βενετία ανήκει στην Ορθόδοξη Μητρόπολη Ιταλίας και Μελίτης. Στα 1593 η Αδελφότητα άρχισε να  λειτουργεί την Ελληνική Σχολή Βενετίας η οποία αργότερα (1700) απορροφήθηκε από τη Φλαγγίνειο Σχολή (ουσιαστικά το Πανεπιστήμιο των ελληνορθόδοξων). Η Φλαγγίνειος Σχολή (δωρεά του Θωμά Φλαγγίνη ,Έλληνα κεφαλαιούχου της Βενετίας του 17ου αιώνα) συνέβαλε στην συνέχιση των γραμμάτων της νεοελληνικής παιδείας. Διδάσκονταν φιλοσοφία, ρητορική, ανθρωπιστικά γράμματα, ελληνική και λατινική γλώσσα.
 
Βέβαια, η φιλοπαπική τάση του Μητροπολίτη Μελέτιου Τυπάλδου(1685-1713) σε συνδυασμό με την ανάπτυξη νέων εμπορικών κέντρων (Τεργέστη, Λιβόρνο, Βιέννη, Βουκουρέστι, Πέστη) οδήγησαν σε παρακμή την Ελληνική Αδελφότητα Βενετίας από τα 1720 μέχρι τα τέλη του 18ου αιώνα.
Με την κατάληψη της Βενετίας από τα γαλλικά στρατεύματα (1797) που κατέλυσαν τη βενετική αριστοκρατία, χάθηκαν οι τραπεζικές καταθέσεις της Ελληνικής Αδελφότητας και αυτή οδηγήθηκε σε μαρασμό. Η Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα Βενετίας το 1953 μεταβίβασε υπό όρους τη Φλαγγίνειο Σχολή, τον Ναό του Αγίου Γεωργίου, το Κωδωνοστάσιο και άλλα 50 οικήματα  στο Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών.
 
Η έκδοση ποιητικών συλλογών και πεζών έργων ήταν συνηθισμένο γεγονός στην Ιταλία του 17ου και 18ου αιώνα, κυρίως στην Πάντοβα και τη Βενετία. Παρουσιάζονταν σε δημόσιες εκδηλώσεις κυρίως από νέους και στη συνέχεια έπαιρναν το δρόμο για το τυπογραφείο. 
 Στα 1708 εκδόθηκε στη Βενετία η συλλογή στιχουργημάτων σπουδαστών της Φλαγγινείου Σχολής: τα Άνθη Ευλαβείας, αφιερωμένα στην Πανένδοξον Μετάστασιν της Θεομήτορος Μαρίας.
Τα ποιητικά σχεδιάσματα των Ανθών Ευλαβείας είχε σαν πρότυπο τα σονέττα. Η απόδοση της λέξης σονέττο αποδίδεται στην ελληνική έκδοση με τη λέξη  ωδάριο.

Ο Φραγκίσκος Κολομπής, Ιεροδιάκονος έκ Κεφαλληνίας,συμμετείχε με το Ωδάριον  είς την Μετάστασιν της Πανάγνου:
     «…Σαν είς άρμα λαμπρόν,στα χρυσωμένα
     των Αγγέλων φτερά,επέτα η Θεία
     μητέρα  Θεού, είς την οποίαν
     ήτον όλα τα κάλλη μαζωμένα»
Ο Αντώνιος Στρατηγός, Αναγνώστης Κερκυραίος έγραψε:
      «…Είχε λάμψ’ η αυγή, εις την οποίαν
      ώρισεν ο Θεός ν’ αποσηκώσει
      στ’άστρα από τον κόσμον την Μαρίαν
      κι ως Κυράν του παντός να στεφανώσει».
Ένα άλλο δίστιχο(Νο 33) από τη συλλογή των Ανθέων Ευλαβείας ανέφερε:
      «…Τον Ουρανό πρίν δέχτηκες
      στα στήθη σου Παρθένα
      γι’αυτό και τα ουράνια
      τώρα κρατούν εσένα».
Ένα σονέττο (Νο 34):
     «…καθώς η Μαρία ανεβαίνει τους αιώνιους λόφους…
    δε νοιώθεις θνητέ…πώς δε γίνεται
    ο παράδεισος να είναι μοιρασμένος με τη γή».
Στο κείμενό του ο Γεώργιος Πατούσας, Ιεροδιάκονος Αθηναίος έγραψε:
«…άς παύσουν μίαν φοράν της γής οι αναστεναγμοί και τα δάκρυα, άς εξορισθεί μακράν από λόγου της κάθε λύπης νεφέλη. Δεν έχει δίκαιον να πικραίνεται η γή διά τον μισεμόν της Θεομήτορος, η οποία μεταβαίνει σήμερον είς τας αιωνίας μονάς, όχι τόσον δια να ενωθεί με τον ηγαπημένον της Υιόν και δεσπότην, όσον δια να μας επιτυχαίνει ευκολότερα από την καλοσύνην του πλέον δαψιλή τα χαρίσματα και λαμπρές τες ευεργεσίες».
 
Ο B.Knos (Uppsala,1962) σχολίασε: «…η μικρή αυτή συλλογή μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα φιλολογικό μανιφέστο…γεμάτο από νεανική αφέλεια και πατριωτική έξαρση που εμφανίστηκε στο εξωτερικό και κάτω από ξένη επίδραση(Δυτική, Καθολική)…οι νεαροί ποιητές χωρίς να είναι ξένοι προς τη βυζαντινή παράδοση…δέχτηκαν χωρίς αμφιβολία την επίδραση της ιταλικής ποίησης ».
 
Μπορεί η λογοτεχνική δεινότητα  των έργων της συλλογής να είναι συζητήσιμη αλλά η συναισθηματική γνησιότητα των μαθητών και διδασκάλων της Φλαγγινείου Σχολής  υψηλού επιπέδου. Για μας, τα έργα αυτά αποτελούν ένα χρήσιμο ιστορικό τεκμήριο τρόπου διάσωσης της ελληνικής γλώσσας και παιδείας σε ένα τόπο μετοικεσίας μετά την Άλωση της Πόλης.
 
 
  1. Άνθη Ευλαβείας (Νέα Ελληνική Βιβλιοθήκη, Επιμέλεια Αθ.Καραθανάσης, Αθήνα 1978).

Μιχάλης Σωτηρίου

Πληροφορίες άρθρου:

3248 προβολές

Αρέσει σε 171 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

23/06/2016 | Κοινωνία και πολιτική στον καθρέφτη του 21ου αιώνα

01/03/2016 | ΔΙΧΟΣΤΑΣΙΑ, ΥΒΡΙΣ, ΑΤΗ, ΝΕΜΕΣΙΣ και ΤΙΣΙΣ

05/01/2016 | Το χιόνι που θερμαίνει

15/12/2015 | Τα Χριστούγεννα του κυρ Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

02/10/2015 | ΑΜΠΝΤΟΥΛΑΧ, ΑΧΜΕΤ ΚΑΙ ΜΟΣΚΩΒ ΣΕΛΗΜ

17/09/2015 | Ο ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ MARCO BOZZARI

15/07/2015 | Το όνειρο που δεν τρέφεται με όνειρο εξαφανίζεται

28/05/2015 | Των αγγέλων οι φύλακες

02/04/2015 | Οι κανόνες είναι κανόνες

23/03/2015 | Τράπεζα φιλοξενίας

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1923 | 

Στις εθνικές εκλογές οι οποίες διεξήχθησαν την ημέρα αυτή για την ανάδειξη της Δ΄ Συντακτικής εθνοσυνέλευσης κέρδισε το κόμμα των Φιλελευθέρων του Βενιζέλου συγκεντρώνοντας 250 έδρες με δεύτερο το κόμμα του Αλ. Παπαναστασίου – Γ. Ρούσσου με 120 έδρες. Στις Σέρρες εκλέχτηκαν οι φιλελεύθεροι: Βασίλειος Εμμανουηλίδης, Ορέστης Ζαφειρίου, Νικόλαος Κων. Κωνσταντόπουλος, Αναστάσιος Λαζαρίδης, Νικόλαος Δημ. Μανούσης, Δημοσθένης Μέλφος, Δημήτριος Πάζης, Ιωάννης Σχοινάς, Ιάκωβος Τριαναταφύλλου και Δημοσθένης Φλωριάς.

1926 | 

Με σχετικό διάταγμα που ψηφίστηκε τη μέρα αυτή και δημοσιεύτηκε στο 4ο Φ.Ε.Κ. της 11-1-1927 για να εξυπηρετηθούν οι πρόσφυγες κάτοικοι των συνοικισμών Κιουπλιών και Καλκάνη, ιδρύθηκε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών ως 6ατάξιο. Αργότερα με άλλο Δ/μα της 24-10-1929 μετονομάσθηκε σε 7ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών. Μετά το πόλεμο με την υπ' αριθ. 38872/15-5-52 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που δημοσιεύτηκε στο 120ο Φ.Ε.Κ. τ.Β΄ της 26-5-52 μετονομάστηκε από 7ο σε 10 Δημοτικό Σχολείο Σερρών και υπήχθη στην Α΄ Περιφέρεια Δ.Ε. Σερρών, γιατί την ίδια εποχή έγινε ο διαχωρισμός των Εκπαιδευτικών Περιφερειών σε Α΄ και Β΄. Σήμερα το 1ο Δημοτικό Σχολείο ανήκει στην Γ΄ Εκπ/κή Περιφέρεια Σερρών (1035/20-8-76 Φ.Ε.Κ. τ.Β΄). Τη θεμελίωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου έκανε ο Ελευθέριος Βενιζέλος.

1950 | 

Με απόφαση του νομάρχη αντικαταστάθηκε από τη θέση του δημάρχου ο πρόεδρος Πρωτοδικών Λ. Λογοθετίδης (5/8/-16/12/1950) με τον Βασίλειο Χατζηιακώβου (17/12-25/12/1950).

1993 | 

Απεβίωσε ο Νιγριτινός ερευνητής και λόγιος Αστέριος Θηλυκός. Γεννήθηκε στη Νιγρίτα το 1910. Διετέλεσε γραμματέας της κοινότητας Τερπνής και στη συνέχεια Δημοτικός υπάλληλος του Δήμου Νιγρίτας. Υπήρξε ερασιτέχνης ιστορικός και συλλέκτης λαογραφικού και γλωσσικού υλικού της ιδιαίτερης του πατρίδας. Απόφοιτος του παλαιού Γυμνασίου Αρρένων Σερρών φρόντισε δημιουργώντας επαφές με επιστήμονες της εποχής του, καθηγητές πανεπιστημίου, ειδικούς ερευνητές αλλά και με επιστημονικά σωματεία ή με απλούς εργάτες της πένας, όπως εκδότες εφημερίδων και περιοδικών, να υπερκαλύψει όσο μπορούσε τις εγγενείς αδυναμίες που δημιουργούσε η διαμονή του σε έναν τόπο απομακρυσμένο από μεγάλες βιβλιοθήκες αλλά και σχεδόν ανύπαρκτη πνευματική κίνηση. Τις ιστορικο-λαογραφικές εργασίες του τις δημοσίευε σε εφημερίδες και περιοδικά διασώζοντας την παράδοση του τόπου του. Το πλούσιο αρχείο του δωρίθηκε και βρίσκεται στο Δήμο της Νιγρίτας.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
196320 προβολές από 1/12 έως 16/12
388046 προβολές τον προηγ. μήνα
338337 προβολές τον Οκτώβριο