Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Δύο παραβολές

21/10/2015

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
Η παραβολή των ίσων κοτόπουλων
(για την καθώς πρέπει «ισότης»)
 
Σ’ ένα κοτέτσι όπου παλιότερα βασίλευαν γαλαζοπράσινοι κόκορες, άρχισε τώρα τελευταία να βασιλεύει ένας κόκκινος κόκορας. Τόσο όμως οι παλιοί όσο και ο νέος και ολοκαίνουργιος κόκορας είχαν δώσει όρκους υποταγής σ’ έναν μεγαλύτερο γκριζόμαυρο κόκορα Βρυξελών. Αυτός ο τελευταίος ήταν γιατρός και, επειδή στο κοτέτσι είχε πέσει από καιρό βαριά κολλητική αρρώστια, τα κοτόπουλα γεννούσαν κλούβια αβγά και  ψοφούσαν σωρηδόν, οι έγχρωμοι εντόπιοι κόκορες τού ζήτησαν  να τους γράψει συνταγή με γιατρικά να θεραπευτεί το κοτέτσι και να γλιτώσουν τα κοτόπουλα απ’ το θανατικό.

Το φάρμακο αυτό βασίζονταν στα ιδανικά του μεγάλου κοτετσιού των Βρυξελών, ιδίως δε στο ιδανικό της «ισότητας» και χορηγούνταν σε δόσεις.  Έλεγε η συνταγή:
Όποιο ντόπιο κοτόπουλο έχει δύο μάτια, δύο φτερά και δύο πόδια είναι προνομιούχο και αυτό το προνόμιο είναι η αιτία της αρρώστιας. (Δείτε γύρω σας πόσα κοτόπουλα έχουν ένα μόνο μάτι). Βγάλτε του, λοιπόν, το ένα από τα δύο μάτια για να χτυπήσετε τη ρίζα της αρρώστιας και το κοτόπουλο θα γιατρευτεί. Θα επέλθει και ισότης.

Βγάζουν τότε το ένα από τα δύο μάτια του κοτόπουλου, αλλά αυτό δε γιατρευόταν. Η αρρώστια είχε μπει βαθιά μέσα του. Ρίχνουν τότε στα κοτόπουλα τη δεύτερη δόση. Όποιο κοτόπουλο έχει ένα μάτι είναι προνομιούχο (άρρωστο) και για να γιατρευτεί πρέπει να του βγάλουμε το ένα και μοναδικό του μάτι. (Δείτε γύρω σας, ο κόσμος είναι γεμάτος με κοτόπουλα δίχως μάτια). Του βγάζουν τότε και το άλλο μάτι. Για να επέλθει και η ισότης. Μα και πάλι το κοτόπουλο δε γιατρεύτηκε. Συνέχεια είχαν τα φτερά. (Δείτε πόσα κοτόπουλα δίχως μάτια και δίχως φτερά υπάρχουν γύρω μας). Του τα κόψαν, πρώτα το ένα, μετά το άλλο, για να επικρατήσει η ισότης και η αγνή και ανόθευτη ελευθερία του μεγάλου παζαριού.

Για να μην τα πολυλογούμε, το ίδιο έγινε και με τα πόδια. Επικράτησε έτσι η «ισότης».
Τώρα τα κοτόπουλα, τυφλά, χωρίς φτερά και πόδια , κάθονταν ακίνητα στην ίδια πάντοτε θέση να κλωσήσουν τα αυγά τους. Και δεν μπορούσαν να δουν το χέρι που κάθε τόσο μάζευε τ’ αυγά για να τα πουλήσει στο μεγάλο παζάρι. Μήτε να κουνηθούν και να φύγουν, με κομμένα φτερά και πόδια όπως ήταν. Ούτε είχαν όμως και καμιά διάθεση φυγής. Είχαν γιατρευτεί και από αυτή την παράπλευρη  αρρώστια.  Ίσα ίσα, που ήταν κι ευχαριστημένα, γιατί εφαρμόστηκε επιτέλους η ισότης, τα προνόμια κόπηκαν και το κοτέτσι γλίτωσε από τον αφανισμό.
 
                 «Μερικές φορές δεν ακούς τη σφαίρα που σε σκοτώνει»
 
 
Η  παραβολή  του  καλού  Σαμαρείτη (2015 μ. Χ.)
 (για τον καθώς πρέπει εθελοντισμό)
 
Ένας άνθρωπος καιγόταν στη φωτιά που κάποιοι έβαλαν στο σπίτι του. Κατάφερε να γλιτώσει το θάνατο, με βαριά όμως εγκαύματα. Επειδή το νοσοκομείο όπου τον πήγαν δεν είχε ούτε γιατρούς ούτε κρεβάτια ούτε φάρμακα, κάποιοι εθελοντές μαζεύτηκαν και άρχισαν να φυσάνε πάνω του δυνατά, για να τον ανακουφίσουν από τους φριχτούς πόνους.

Μα στη χώρα αυτή κάθε μέρα πολλοί άνθρωποι καίγονταν, πολλά σπίτια πυρπολούνταν κι έτσι, ελλείψει νοσοκομείων, η τέχνη του εθελοντή έγινε περιζήτητη. Χρειάζονταν όμως πάρα πολλοί εθελοντές με γερά πνευμόνια, που να φυσάνε όλη μέρα δυνατά πάνω στους καμένους. Τότε αυτοί που έβαζαν φωτιά στα σπίτια σκέφτηκαν ένα σύνθημα να παρακινήσουν τους πολίτες σε εθελοντισμό. Είπαν: «Όλοι μαζί μπορούμε» και το διαφήμιζαν στην τηλεόραση και τα μέσα μαζικής δικτύωσης.

Λίγοι είχαν προσέξει πως τα λεφτά για την οργάνωση των εθελοντών, τις μετακινήσεις τους, τις διαφημίσεις, τα ιλουστρασιόν πανό, τις αφίσες και τις τελετές, δεξιώσεις και βραβεύσεις εθελοντών που γίνονταν κάθε τόσο, τις περισσότερες φορές προέρχονταν από αυτούς ακριβώς που έκαιγαν τα σπίτια. Οι ίδιοι οι εμπρηστές ήταν και οι «μεγάλοι, ευγενείς  χορηγοί» των εθελοντικών δράσεων!
Μα κάποια εθελόντρια, που είχε πολλές φορές βραβευτεί για τη δράση της, το πρόσεξε και εξέφρασε φωναχτά την απορία της για τη μεγάλη αυτή αντίφαση. Τότε η επιτροπή βράβευσης την κάλεσε σε εξέταση και αποφάνθηκε ότι ήταν ντοπαρισμένη. Έτσι τής αφαίρεσαν τα μετάλλια και τα βραβεία. «Στον αγνό και ανόθευτο εθελοντισμό δε χωρούν η πολιτική και τα κόμματα», είπαν.

Το ίδιο έπαθε κι ένας άλλος εθελοντής, κι αυτός βραβευμένος, που αναρωτήθηκε ενώπιον όλων: «Δεν είναι αμαρτία και υποκρισία, ρε παιδιά, να αφήνουμε να καίγονται άνθρωποι και σπίτια και ύστερα να φυσάμε τους καμένους ν’ ανακουφιστούν; Δεν είναι καλύτερα να σταματήσουμε αυτούς που βάζουν τις φωτιές;»

Η επιτροπή, αφού τον εξέτασε και τον βρήκε επιρρεπή στη ντόπα, έβγαλε φιρμάνι πως μέχρι το μεσημέρι της επόμενης μέρας έπρεπε να επιστρέψει τα βραβεία, γιατί «τέτοιες συμπεριφορές αχαριστίας πλήττουν ανεπανόρθωτα την ιδέα του εθελοντισμού».
«Ευτυχώς όμως», πρόσθετε η επιτροπή στο επίσημο ανακοινωθέν της, «αυτές οι δύο περιπτώσεις ήταν μεμονωμένα κρούσματα, τα οποία αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως και επιτυχώς, χωρίς να επαναληφθούν».
Η αποφασιστικότητα της επιτροπής διαφύλαξε το ιδεώδες του καθώς πρέπει εθελοντισμού.
                      «Παίρνεις την αλήθεια μου και μού την κάνεις λιώμα,
                           απ’ το πόδι με τραβάς βαθιά μέσα  στο χώμα»
                                                                        Δ. Σαββόπουλος

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

1953 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1901 | 

Ο Ιωακείμ Φορόπουλος (1875 - 1909) καταγόμενος εκ Χίου εκλέχθηκε Μητροπολίτης Μελενίκου και Σιδηροκάστρου λόγω μεταθέως του μητροπολίτη Λεοντίου. Στη θέση αυτή θα παραμείνει μέχρι τον Οκτώβριο του 1903.

1908 | 

Σε έκθεση του ο Μητροπολίτης Μελενίκου Αιμηλιανός Δάγγουλας αναφορικά με τις βιαιότητες του Βουλγαρικού κομιτάτου τον μήνα Φεβρουάριο 1908 ανέφερε: «Συμμορία βουλγαρική, υπό αγνώστου αριθμού κακούργων συγκειμένη, επετέθη εναντίον του σχισματικού χωρίου Βρέζνιτσα, της περειφερείας Πετρίτσης και εφόνευσε δύο σχισματικούς, επειδή ούτοι ανήκον εις την αντίθετον μερίδα και, παρ' όλας τας προτροπάς, δεν επείθοντο ίνα συμμορφωθώσι προς τας ιδέας αυτών».

1915 | 

Έγινε άρση του δικαιοστασίου με την οποία αναστέλλονταν η παραγραφή κάθε δικαιώματος ή αγωγής αστικού ή εμπορικού δικαίου των πολιτών ανεξάρτητα από την υπηκοότητά τους. Η άρση αυτού του ειδικού νόμου έφερε σε απόγνωση το σύνολο των εμπόρων των Σερρών, που θεωρούσαν βέβαιο ότι πολλοί θα κατέληγαν στη φυλακή για χρέη. Η τάξη των Σερραίων εμπόρων μετά την πυρπόληση της πόλης από τους βουλγάρους το 1913 είχε υποστεί διπλή καταστροφή: οικιών, καταστημάτων και εμπορευμάτων.

1932 | 

Στις 10:45 π.μ. δόθηκε μεγάλη συναυλία του «Ορφέως» στο Κρόνιο, στην οποία πήραν μέρος οι: Β. Κοριτσάνη, Δ. Π. Παπαδημητρίου, Όλγα Κωνσταντινίδου και Δ. Παπαδημητρίου σε κουαρτέτο του Μπετόβεν. Στη συνέχεια ο Σάκης Φιδετζής παρουσίασε το «Μενουέτο Ντ' Ορφέα» του Γκλουκ. Στη συναυλία πήραν μέρος ο τενόρος Μπαξεβάνης στην «Τόσκα» και η Όλγα Κωνσταντινίδου –«…μ' όλο το κρύο της σκηνής, έγραψαν οι εφημερίδες, επειδή ο κ. Περιστέρης δεν ηυδόκησε να θερμάνη την σκηνή και επάγωσε τους καλλιτέχνας…»- εκτέλεσε «μετ' εξαιρετικής επιτυχίας» την Legente Wienavski. «Επίσης η δεσποινίς Χριστοδιούλου ετραγούδησε με το γλυκήτερο αίσθημα και χρώμα της μεγάλης τέχνης του άσματος». Εμφανίστηκαν ακόμη δύο χορωδίες «χάρις εις τον ακούραστον, δραστήριον και φιλόπονα καθηγητήν Ιωάννην Βαΐου…».

1932 | 

Ο «Ορφέας» διοργάνωσε Μεγάλη Συναυλία στο «Κρόνιο». Εμφανίστηκαν δύο χορωδίες με διευθυντή τον Γ. Βαϊου. Πήρανε μέρος ο Μπαξεβάνης (τενόρος), η Χριστοδούλου, η Όλγα Κωνσταντινίδου και ο Σάκης Φιδετζής (φλάουτο).

1935 | 

Πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνωμοτική και οργανωτική σύσκεψη των κινηματιών στις Σέρρες, στη διάρκεια της οποίας μοιράστηκαν οι εντολές και δόθηκε ο ανάλογος λόγος τιμής των παρευρισκομένων, ενώ συντάχθηκαν οι κατάλογοι εκείνων που δεν συμφωνούσαν με το κίνημα και που… επαναστατικώ δικαίω, θα έπρεπε να συλληφθούν και να απομονωθούν. Στις Σέρρες την όλη οργάνωση του κινήματος ανέλαβε το παράρτημα του «Δημοκρατικού Φρουρού» σε συνεργασία με την τοπική οργάνωση της «Δημοκρατικής Νεολαίας», της οποίας πρόεδρος ήταν ο δικηγόρος και πολιτευτής Γ. Τζεμαΐλας και το τοπικό παράρτημα της «ΕΕΕ» επικεφαλής της οποίας ήταν ο Ν. Μηνάς και ο Ορ. Καπετάνιος. Αρκετές μέρες πριν ανατέθηκε στον επίλαρχο Βολάνη για το ιππικό, στον ταγματάρχη Τσαγκαράκη για το πεζικό και στους λοχαγούς Μερκουρίου και Καλαβρό για το πυροβολικό, να εντείνουν τις προσπάθειές τους για προπαγάνδα και μύηση.

1959 | 

Απεβίωσε ο Περιστέρης Κωστόπουλος. Γεννήθηκε στην Προύσα της Μικράς Ασίας το 1888. Οι φόνοι του πατέρα του και του αδελφού του από τους Τούρκους τον ανάγκασαν να φύγει και να περάσει πριν από το 1912 στην ελεύθερη Ελλάδα. Υπηρέτησε στην χωροφυλακή και ήρθε στις Σέρρες όπου και εγκαταστάθηκε αφού πρώτα αποστρατεύθηκε. Άνοιξε ένα μικρό καφενείο στα «Ταμπάχανα» (είναι η σημερινή περιοχή της πλατείας Εμπορίου).Τότε γνώρισε και την σύζυγό του Βασιλική και ο γάμος τους έγινε πριν από το 1920. Κατά την διάρκεια του 1ου παγκοσμίου πολέμου οδηγήθηκε ως όμηρος μαζί με χιλιάδες κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας στη Βουλγαρία. Ήταν ένας από τους λίγους που κατάφεραν να επιστρέψουν και το 1920 ανέλαβε από τον Κώστα Χριστοδούλου την εκμετάλλευση του καφενείου «Κρόνιον». Πολύ γρήγορα το Κρόνιο καθιερώθηκε σαν ένα από τα καλύτερα καφενεία της πόλης των Σερρών αποφέροντας καλά κέρδη στον Περιστέρη Κωστόπουλο. Στα 1925 ήλθε σε συμφωνία με την υπηρεσία ανταλλαξίμων όπου και ανήκε το κτήμα και το αγόρασε με δόσεις. Στα μέσα της δεκαετίας του '20, η μεγάλη ανταπόκριση που έβρισκε στους Σερραίους η τέχνη του κινηματογράφου ώθησε τον Περιστέρη Κωστόπουλο στην ανέγερση κινηματογραφικής αίθουσας στον προαύλιο χώρο του καφενείου του, σε συνεργασία με τους Νίκο Κασάπη και Νίκο Κανάκη. Το νέο αυτό κτίσμα, την εργολαβία του οποίου ανέλαβε ο αυστριακός μηχανικός Reiser, αποτέλεσε ένα τεχνολογικό επίτευγμα για την εποχή του. Η τελετή των εγκαινίων έγινε το 1931 και την έναρξη των δραστηριοτήτων της κινηματογραφικής αίθουσας έκανε ο πολύ γνωστός θίασος Βεάκη. Το 1939 ο Περιστέρης Κωστόπουλος επεκτείνοντας ακόμη περισσότερο τις επαγγελματικές του βλέψεις προχώρησε σε συνεργασία με τον Νίκο Κασάπη στη δημιουργία του θερινού κινηματογράφου «Έσπερος». Λίγες μέρες πριν από την κήρυξη του πολέμου ο Περιστέρης Κωστόπουλος μπροστά στην ιδέα της βουλγαρικής κατοχής, εγκατέλειψε τις Σέρρες και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, αφήνοντας όλα τα περιουσιακά του στοιχεία στις Σέρρες. Στην Αθήνα έμεινε όλη την διάρκεια της κατοχής κάτω από συνθήκες απόλυτης ένδειας και εξαθλίωσης. Αμέσως μετά την απελευθέρωση ο Περιστέρης Κωστόπουλος επανήλθε στις Σέρρες και στις επιχειρήσεις του που από το ‘50 και μετά ανέλαβε και τη συνολική διαχείρισή τους. Εγκατέλειψε όμως τις Σέρρες και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα λόγο των σοβαρών προβλημάτων της υγείας του, αφήνοντας ως νόμιμο πληρεξούσιο των επιχειρήσεών του τον κ. Κωνσταντίνο Μάρκου. Το 1957 συνέταξε τη διαθήκη του στην οποία παραχωρούσε την επικαρπία του συνόλου των περιουσιακών του στοιχείων (κινητών και ακινήτων) στην γυναίκα του και την υψηλή κυριότητα αυτών στο Γηροκομείο Σερρών. Η επικαρπία θα παραχωρούνταν στο Γηροκομείο μετά τον θάνατο της γυναίκας του. Ο Περιστέρης Κωστόπουλος πέθανε στην Αθήνα και η γυναίκα του συνέχισε να παρακολουθεί το σύνολο των επιχειρήσεών του έως το θάνατό της το 1967 και έτσι το σύνολο των ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων περιήλθε οριστικά στο Γηροκομείο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
257464 προβολές από 1/2 έως 28/2
327097 προβολές τον προηγ. μήνα
421659 προβολές τον Δεκέμβριο