Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Αγωγός ΤΑΡ: διαβούλευση - θέσεις εργασίας – δημόσια υγεία/ασφάλεια

07/12/2015

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
Στο δημοσίευμα της περασμένης εβδομάδας για τον ΤΑΡ («Αγωγός ΤΑΡ: ο “έντιμος βιασμός” συνεχίζεται») και για το ζήτημα της δημόσιας διαβούλευσης δεν αναφερθήκαμε στον τρόπο που διεξήχθη και τις συγκεκριμένες τακτικές που χρησιμοποίησε η κοινοπραξία.
 
Στο παρόν δημοσίευμα αναφερόμαστε αναλυτικά  στη διαβούλευση αυτή. Επειδή στο μεταξύ άρχισαν πάλι να οργιάζουν οι φήμες -με πηγή προέλευσης ομόκεντρους ή τεμνόμενους με την εταιρεία κύκλους συμφερόντων-  για τις «χιλιάδες θέσεις  εργασίας» που θα προσφέρει το έργο, επισημαίνουμε, για δεύτερη φορά (η πρώτη το Φεβρουάριο 2014), σχετικά δεδομένα και στοιχεία της ίδιας της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΤΑΡ, τα οποία δίνουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα από αυτή της αγοράς διαφημίσεων.
Κρίνουμε, επίσης, απαραίτητο να αναφερθούμε και σε μια εντελώς παραγνωρισμένη πτυχή της όλης υπόθεσης. Αυτή που έχει να κάνει με τη δημόσια υγεία/ασφάλεια, πάλι αντλώντας στοιχεία από την περιβαλλοντική μελέτη.
 
Δημόσια διαβούλευση
Ο ΤΑΡ καλούσε σε ενημερωτικές συναντήσεις αγρότες σαν άτομα (δεν απευθυνόταν ούτε καν στα συλλογικά τους όργανα)  για να τους θέσει, ως τετελεσμένο, το δρόμο χάραξης του αγωγού και να τους πει ότι το μόνο ουσιαστικά υπό συζήτηση θέμα ήταν το ύψος και ο τρόπος των αποζημιώσεων. Παράλληλα, διαφήμιζε κατά κόρον τις θέσεις εργασίας που θ’ ανοίξουν. Στις συναντήσεις αυτές (σε ΚΑΠΗ ή καφενεία χωριών συνήθως) οι αγρότες πληροφορούνταν, ανοιχτά ή κεκαλυμμένα, ότι αν δεν αποδέχονταν «εθελοντικά» τα ποσά των αποζημιώσεων που τους έδινε η κοινοπραξία, υπήρχε «κίνδυνος» να αντιμετωπίσουν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις με πολύ μικρότερα ποσά αποζημίωσης (εκβιαστική τακτική).

Να σημειώσουμε εδώ παρενθετικά ότι, παρά τα όσα λέγονται και διαδίδονται περί προσωρινής ΜΟΝΟ δέσμευσης γης από την κοινοπραξία, η ΜΠΚΕ λέει άλλα. Εκεί αναφέρονται:
 «… αποζημίωση για ΜΟΝΙΜΗ και προσωρινή ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ γης … ο ΤΑΡ ΑG θα εκπονήσει Σχέδιο ΠΡΟΣΚΤΗΣΗΣ Γης και Δουλείας ... συμφωνίες σχετικά με την ΑΓΟΡΑ γης…»

 
(φάκελος 004 GPL00-ASP-642-Y-TAE-0και 047, σελ. 58 – τα κεφαλαία δικά μου).
Σημειώστε ακόμη ότι στις πάμπολλες ενημερωτικές αυτές συναθροίσεις έλαμπε δια της απουσίας της η πλευρά της πολιτείας (περιφερειακές ή δημοτικές υπηρεσίες), που θα μπορούσαν και θα έπρεπε να ενημερώνουν το σαστισμένο αγροτικό κόσμο. Έτσι, η εταιρεία/κολοσσός, έχοντας απέναντί της ανίδεους και αδύναμους, ως άτομα, αγρότες, αλώνιζε ανενόχλητη χωρίς αντίλογο από το Δεκέμβρη του 2012 και Γενάρη του 2013 ακόμη (περίοδος  «δημόσιας διαβούλευσης» για την Έκθεση Οριοθέτησης  Περιεχομένου Μελέτης Περιβαλλοντικών  &  Κοινωνικών Επιπτώσεων  - προμελέτη).

Σε αυτή την πρώτη φάση «δημόσιας διαβούλευσης» ο ΤΑΡ «έπαιζε» κυριολεκτικά χωρίς διαιτητή και αντίπαλο. Αυτό ακριβώς αποτυπώθηκε και στη ΜΠΚΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών & Κοινωνικών Επιπτώσεων) που ακολούθησε (Ιούλιος 3013), όπου αναφέρεται :
«Αποτελέσματα της διαβούλευσης με την κοινότητα [τοπικές κοινωνίες] κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της ΜΠΚΕ έδειξαν ότι υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για το Έργο, ιδίως όσον αφορά την απασχόληση κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας …»
(ίδιος φάκελος, σελ. 64 - «Κοινοτική συνοχή»)
Εκεί είχε περιορίσει την περίφημη «δημόσια διαβούλευση» η κοινοπραξία  του ΤΑΡ:  αποζημιώσεις και θέσεις εργασίας! Και κανείς δεν μπορεί να την κατηγορήσει γι’ αυτό. Τα συμφέροντά της  προωθούσε. Ο αντίλογος ήταν δουλειά των άλλων πλευρών· του κινήματος και της … πολιτείας. Και το μεν κίνημα πάλευε  να διαμορφωθεί μέσα από αδυναμίες, αμφιταλαντεύσεις και εσωτερικές αντιφάσεις, η δε πολιτεία … τα είπαμε. Και όχι μόνο απουσίαζε, αλλά είχε επανειλημμένα ανάψει πράσινο φώς για τον ΤΑΡ, εφοδιάζοντάς τον με υπηρεσιακές εγκρίσεις  για διάφορα  τεχνικά έργα, περιβαλλοντικά ζητήματα  κ.ά.   
Ένας άλλος τρόπος «έξυπνης» διαβούλευσης εκ μέρους του ΤΑΡ ήταν ο εξής: Παρατούσαν ένα κουτί με σχισμή (κάτι σαν «κυτίο παραπόνων») στα γραφεία συνήθως της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων διέλευσης του αγωγού και … περίμεναν τις απόψεις των πολιτών. Όταν έκλεινε η προθεσμία αυτής της κρυπτο-«διαβούλευσης με το κοινό», συγκέντρωναν τα, ως επί το πλείστον και κατά διαβολική σύμπτωση (!), άδεια κιβώτια, με  τα οποία «βεβαίωναν» πως δεν υπάρχουν αντιρρήσεις για το έργο!
Κατ’ αυτόν τον τρόπο συμπληρώθηκε ο  φάκελος στοιχείων δημόσιας διαβούλευσης· ένας φάκελος που ο κος Γ. Σταθάκης ενέκρινε ως «πλήρη» και άψογο! (4-6-15, αρ. πρ. 60211).

Η έγκριση αυτή άνοιξε το δρόμο για τη χρηματοδότησης της κοινοπραξίας  από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Επενδύσεων και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης & Ανασυγκρότησης. Συνάμα δε ενίσχυε στο έπακρο τη διαπραγματευτική θέση της κοινοπραξίας στις συζητήσεις που διεξάγονταν τότε με το Υπουργείο Περιβάλλοντος – Ενέργειας, οι οποίες αφορούσαν ΚΑΙ στην αλλαγή όδευσης/απομάκρυνση του Σταθμού Συμπίεσης από καλλιεργούμενες πυκνοκατοικημένες εκτάσεις της πεδιάδας των Σερρών.
 
Θέσεις εργασίας
Από την Έκθεση Οριοθέτησης Περιεχομένου ΜΠΚΕ ακόμη (Νοέμβριος 2012) προκύπτει πως είναι πολύ αμφίβολο αν οι εργαζόμενοι θα προέρχονται από τις περιοχές διέλευσης του αγωγού (Βόρεια Ελλάδα). Στην Έκθεση αναφέρονται  «περιορισμένα εθνικά οικονομικά οφέλη, εξαιτίας της απασχόλησης ή προμήθειας του εξειδικευμένου προσωπικού ή του εξοπλισμού, που δεν είναι διαθέσιμα σε αυτές τις περιοχές»! (σελ. 118).
 
Στη ΜΠΚΕ ξεκαθαρίζεται ότι: « …το εργατικό δυναμικό των κατασκευαστικών εργασιών κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελείται από Έλληνες και ξένους εργάτες. Για την κατασκευή θα απαιτηθεί σε μεγάλο βαθμό ένα καταρτισμένο και εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Είναι πιθανό, επομένως, η ζήτηση για ανειδίκευτο εργατικό δυναμικό σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο κατά μήκος όδευσης να είναι σχετική χαμηλή.» (σελ. 55 του φακέλου 004)
 
Στη σελ. 64 αναφέρεται « … εισροή εργατικού δυναμικού στην περιοχή του έργου, που θα αποτελείται από, έως και 2.700, ξένους και Έλληνες. Με βάση την εμπειρία από παρόμοια έργα, υπολογίζεται ότι το 20% - 30% του εργατικού δυναμικού θα είναι Έλληνες ανειδίκευτοι εργάτες. Ως εκ τούτου, μόνο ένα μικρό ποσοστό του εργατικού δυναμικού θα προσληφθεί σε τοπικό επίπεδο από την περιοχή του έργου».

Επίσης, στη σελ. 67 του ίδιου φακέλου διαβάζουμε: «Ανάλογα με τα αποτελέσματα του διαγωνισμού επιλογής εργολάβου, είναι πιθανό οι εργαζόμενοι να προέρχονται από διάφορες περιοχές του κόσμου…».

Εν ολίγοις, από τις 2.700 θέσεις εργασίας, που απαιτούνται κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ζήτημα είναι αν οι 600 θα καλυφθούν από ντόπιους. Και αυτός ο αριθμός κατανέμεται σε όλο το μήκος της διαδρομής του αγωγού, από την Αλεξανδρούπολη ως τη Φλώρινα. Όσο για τις θέσεις εκείνες που σχετίζονται με προϊόντα ή υπηρεσίες γύρω από το έργο, οι φήμες για τον αριθμό τους κυμαίνονται κατά το δοκούν ή το συμφέρον όσων τις διαδίδουν. Επί προηγούμενης συγκυβέρνησης μιλούσαν για 10.000(!). Στις μέρες μας κυκλοφορεί το νούμερο 8.000 και όσο πλησιάζει η ώρα της αλήθειας, μάλλον θα ακολουθεί την κατιούσα.
Προσέξτε τώρα κάτι σχετικά με τη «διαχείριση» της εργατικής/εργασιακής εξαθλίωσης και εξαχρείωσης ηθών στον καιρό της χολέρας των μνημονίων (σελ. 65 του φ. 004)

«Επιπλέον, υπάρχει η πιθανότητα όσοι αναζητούν ευκαιρία για απασχόληση και παροχή αγαθών και υπηρεσιών να πάνε στην περιοχή, κυρίως στην περιοχή των εργοταξίων κατασκευής, ανταγωνιζόμενοι ενδεχομένως άτομα της περιοχής που είτε αναζητούν εργασία, είτε παρέχουν αγαθά και υπηρεσίες.

 Πιθανά ζητήματα συνοχής της κοινότητας θα αντιμετωπιστούν προληπτικά από τον TAP AG μέσω μιας σειράς μέτρων που περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
 Η TAP AG μέσω των εργολάβων του, θα μεριμνήσει για την πρόσληψη προσωπικού και προμήθειας αγαθών από την γειτονική περιοχή και θα προσπαθήσει να παρέχει ευκαιρίες σε τοπικό πλαίσιο ...».
Εδώ προαναγγέλλεται μία εν δυνάμει ενδοεργατική σύγκρουση:  ντόπιοι άνεργοι σε αναζήτηση εργασίας εναντίον  συναδέλφων τους από μακρινότερες περιοχές της Ελλάδας. Ας μην ανησυχούν όμως οι ντόπιοι, γιατί ο ΤΑΡ «θα μεριμνήσει» γι’ αυτούς». Οι συντάκτες της μελέτης δεν έχουν καταστρώσει κάποιο «διαχειριστικό σχέδιο» για τους μακρινότερους που θα έρθουν ψάχνοντας δουλειά. Το αναθέτουν, φαίνεται, σιωπηρά στη διακριτική ευχέρεια των ντόπιων της «γειτονικής περιοχής» και στο μηχανισμό του κοινωνικού αυτοματισμού.

Ποιος δε διεκδικεί και δεν υπερασπίζεται το «ιερό δικαίωμα στην εργασία», όταν αυτό «απειλείται» από άλλους και δη «ξενομερίτες»;
Και κάτι για τη δυνατότητα δημιουργίας «έμμεσων» θέσεων εργασίας (προμήθειες υλικών από ντόπιες/τοπικές αγορές, χρήση ξενοδοχείων από εργαζόμενους, ανεφοδιασμός σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης).
Στις σελ. 55 και 56 του φ. 004 πληροφορούμαστε πως «οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια θα φιλοξενηθούν σε μια σειρά από εγκαταστάσεις φιλοξενίας εργαζομένων που διατάσσονται κατά μήκος της όδευσης του αγωγού και στα σταθερά εργοτάξια (8 εγκαταστάσεις φιλοξενίας. Ανάλογα με τα αποτελέσματα της περαιτέρω λεπτομερούς εξέτασης των αναπτυγμάτων, πιθανόν να απαιτηθούν επιπλέον εγκαταστάσεις). Οι εγκαταστάσεις θα είναι πλήρως εξυπηρετούμενες».

Τι απεικονίζεται εδώ; Πώς λειτουργούν οι «πλήρως εξυπηρετούμενες εγκαταστάσεις φιλοξενίας»; Αυτόνομες, μήπως,  ως προς τις προμήθειες και διάφορα άλλα χρειώδη; Με προϊόντα και υπηρεσίες, που εισάγονται απευθείας μέσω πολυεθνικών για να διατεθούν στους διαβιούντες εντός των χώρων «φιλοξενίας» εργαζόμενους;
Κι αν έτσι έχουν τα πράγματα, πόσα περιθώρια αφήνει ο «ολοκληρωμένος» αυτός σχεδιασμός του ΤΑΡ για μια –έστω πρόσκαιρη- αναθέρμανση της κίνησης στις τοπικές αγορές;
                                                   
Δημόσια υγεία/ασφάλεια
Στη σελ. 62 του φ. 004 αναγγέλλονται «… επείγουσες μεταφορές [των εργαζόμενων στα εργοτάξια] σε Κέντρα Υγείας, η εντατική χρήση τοπικών πόρων και οι συνεπαγόμενες επιπτώσεις στο περιβάλλον ή/ και η μετάδοση νοσημάτων (συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νόσων)»!
Για την αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων «ο ΤΑΡ θα αναλάβει την αξιολόγηση της δυναμικότητας/αναγκών του εξοπλισμού και του προσωπικού των νοσοκομείων [;] κατά μήκος της διαδρομής και στη Θεσ/νίκη … Θα συναφθούν συμφωνίες με κατάλληλα νοσοκομεία για παροχή υγειονομικής περίθαλψης σε καταστάσεις ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ. Οι συμφωνίες αυτές θα περιλαμβάνουν την παροχή πρόσθετου εξοπλισμού ή κατάρτισης του προσωπικού [;], εφόσον απαιτηθεί από τον ΤΑΡ.
Ο ΤΑΡ θα αναπτύξει Σχέδια Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης (ΣΑΕΑ), λαμβάνοντας υπ’ όψη την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης, τα σοβαρά περιστατικά και τις ΠΑΝΔΗΜΙΕΣ»
[;] (σελ. 63 – τα κεφαλαία δικά μου)
Τι περιγράφεται εδώ; Τι σημαίνει ότι ο ΤΑΡ θα αναλάβει την αξιολόγηση των νοσοκομείων της Βόρειας Ελλάδας; Για ποιο λόγο; Με ποια αρμοδιότητα;  Ποιος του έχει παραχωρήσει αυτή τη δικαιοδοσία;
  • Τι ακριβώς θα προβλέπουν οι συμφωνίες που θα συναφθούν μεταξύ ΤΑΡ και Νοσοκομείων; (Έχει μήπως συναφθεί τέτοια συμφωνία με το Γ.Ν. Σερρών;)
  • Σε τι αποσκοπεί η παροχή από τον ΤΑΡ «πρόσθετου εξοπλισμού» στα Νοσοκομεία και τι το επιπρόσθετο (πέραν της επιστημονικής μόρφωσης και κατακτημένης εμπειρίας) θα περιλαμβάνει αυτή η «κατάρτιση του προσωπικού» τους;
  • Ποιοι ιδιαίτεροι και ξεχωριστοί για την υγεία και ασφάλεια εργαζομένων και ντόπιων κίνδυνοι εμφανίζονται από την κατασκευή του έργου, οι οποίοι «σχετίζονται με την παρουσία του εργατικού δυναμικού ή την υποβάθμιση του περιβάλλοντος», όπως προανήγγελλε και η Έκθεση Οριοθέτησης Περιεχομένου της ΜΠΚΕ (σελ.120);
  • Ποια μπορεί να είναι η πηγή/αιτία των πανδημιών για τις οποίες κάνει λόγο η ΜΠΚΕ της Κοινοπραξίας ΤΑΡ;
Στη σελ.72 αναφέρεται «Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης», που θα εκπονηθεί «σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης/πολιτικής άμυνας και τις Δημοτικές αρχές …
ο ΤΑΡ
AG θα αναλάβει την πλήρη Ποσοτική Εκτίμηση του Κινδύνου (ΠΕΚ) … και ειδικότερα, θα εξετάσει τμήματα όπου η πυκνότητα οικισμών είναι υψηλότερη. Ανάλογα με τα αποτελέσματα της λεπτομερούς ΠΕΚ, θα ληφθούν μέτρα για να μειωθεί η πιθανότητα βλάβης του αγωγού, προκειμένου να περιορίσουν περαιτέρω το ευάλωτο του αγωγού σε εξωτερικές απειλές.»
Φαίνεται πως ο ΤΑΡ AG ενδιαφέρεται βασικά για την ασφάλεια του αγωγού απέναντι σε βλάβες και «εξωτερικές απειλές». (Συμπεριλαμβάνονται σε αυτές και επιθέσεις τακτικού ή άτακτου στρατού/τρομοκρατικά χτυπήματα;) Και αν «εξετάζει τμήματα όπου η πυκνότητα οικισμών είναι  υψηλότερη», για ποιο λόγο το κάνει; Για την ασφάλεια των πολιτών, των χωριών και των πόλεων; Δε νομίζω, γιατί αν ίσχυε κάτι τέτοιο, η εταιρεία θα είχε ευθύς εξαρχής μεριμνήσει να σχεδιάσει την όδευση του αγωγού μακριά από τις αυλές και τις ζωές των ανθρώπων. 

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

1917 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1383 | 

Η πόλη των Σερρών καταλήφθηκε από τους Οθωμανούς υπό τον Μπεηλέρμπεη Τιμουρτάς εβδομήντα χρόνια πριν από την άλωση της Κωνσταντινούπολης. Η πρώτη κατάληψη της πόλης από τους Τούρκους είχε πραγματοποιηθεί στα 1375 ή 1373 όπως αναφέρει ο ιστορικός Ευάγγελος Στράτης.

1924 | 

Ο Πρόεδρος της κοινότητας Νιγρίτης Γεώργιος Κανδύλας προκηρύσσει μειοδοτική δημοπρασία για την ανάληψη του ηλεκτροφωτισμού της κωμόπολης και την εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων δια μία 10 ετία.

1926 | 

Στην αίθουσα του κινηματοθέατρο «Πάνθεον» οι Σερραίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη «Μεγάλη μουσική συναυλία δοθισομένη υπέρ του ορφανοτροφείου Σερρών τη διοργανώσει κ. Μακρίδου & τη ευγενή συμπράξει της Μανδολινάτας «Απόλλων», που σημειώνει μεγάλη επιτυχία».

1945 | 

Άρχισε η απεργία των εργατών των λιγνιτωρυχείων Σερρών του Παπαντωνίου και Περδικάρη. Τα αιτήματα των απεργών είναι: η αύξηση του μισθού τους κατά 100%, η δωρεάν ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη, η παροχή φορμών και παπουτσιών καθώς και παροχή τροφίμων από την ΟΥΝΡΑ.

1965 | 

Αναβάλλεται ο ποδοσφαιρικός αγώνας ανάμεσα στον «Πανσερραϊκό» και την πρωταθλήτρια της Βουλγαρίας «Λέφσκυ» λόγω «μη εγκαίρου αφίξεως της αδείας δια την βουλγαρική ομάδα εις την εν Σόφια Ελληνικήν Πρεσβείαν».
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
345966 προβολές από 1/9 έως 19/9
473553 προβολές τον προηγ. μήνα
456506 προβολές τον Ιούλιο