Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

00/00/0000

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 
Η κυρά Πωλίνα εξ Αθηνών... έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και δε θέλω αντιρρήσεις από κανέναν σας – Βόρειο ή Νότιο - γιατί και θα πιαστούμε στα χέρια και θα γίνουμε μαλλιά κουβάρια. Εξηγώ... Έγραψε κάτι... μια έγκυρη εφημερίδα του εξωτερικού, μας έδωσε την πρωτιά στο φαγητό εμάς τους Θεσσαλονικείς κι αμέσως το εσωτερικό γίγνεσθαι της γυναικός αναστατώθηκε. Επαναστάτησε η Πωλίνα με το άκουσμα της χαλκευμένης είδησης! Δεν την χώρεσε το “είναι” της μια τόσο μεγάλη και κατάφορη αδικία κι ο στόμας της άρχισε να επιχειρηματολογεί.

Με το δίκιο του το ευγενές κοράσιον προβληματίζεται στο άρθρο της και απορεί για την παραπληροφόρηση!

Εγώ πιστεύω ακράδαντα πως κάποιος Θεσσαλονικιός λάδωσε τα γρανάζια της αλλοδαπής... για αυτή την πρωτιά.

Το δημιουργικό φαγητό λοιπόν – πάντα κατά Πωλίναν - υπάρχει μόνο στην Αθήνα και όχι εδώ πάνω σε μας. Εμείς οι βόρειοι – λέει η λίαν ενημερωμένη και λίαν προβληματισμένη Πωλινάρα - είμαστε ακόμα στο στάδιο του πειραματισμού.

Το στομάχι μας λοιπόν... βιώνει με όλους αυτούς τους άκρατους πειραματισμούς μια εξαιρετικά δύσκολη εφηβεία.

Λίαν καλώς, Πωλίνα μου!
Εύγε!
Επαρχία παιδί μου...

Με ξεστράβωσες, βρε θηρίο, με τη λάμψη της αυτόφωτης σκέψης σου! Τα πήρα στο κρανίο με την αναξιοκρατία... Σου δηλώνω – κι εγώ δεν είμαι από εκείνους που λένε και ξελένε - πως εμένα δε θα με κάνουν τα διάφορα οινομαγειρεία πειραματόζωό τους. Που φτάσαμε... Να δοκιμάζουν δηλαδή οι σεφ το “μελλοντικό” δημιουργικό φαγητό στις δικές μου τις πλάτες... να αδειάζουν οι δικές μου τσέπες κι εγώ το βόδι να κοιμάμαι όρθιος...

Έχεις όλα τα δίκια με το μέρος σου, Πωλινάκι!

Την παρακάτω ανοιχτή επιστολή σου την αφιερώνω γιατί μου έφτιαξες το απόγευμα. Σε παρακαλώ, μη με πάρεις στα σοβαρά. Ένας ανόητος είμαι που πειραματίζεται με τη γραφή, προσπαθώντας να συντάξει ένα γράμμα... με απώτερο σκοπό να εξασκηθεί στο ευθυμογράφημα...

Δεν ξέρω... αν θα τα καταφέρω!
Κυρά Πωλίνα μου
Ως επαρχιώτης, κομπλεξικός και συμπλεγματικός σε ευχαριστώ που με ξεστράβωσες. Μου άνοιξες τα μάτια, με έβγαλες από το έρεβος και με οδήγησες στα χωράφια του φωτός! Έμαθα ο απολίτιστος μεσήλικας... τώρα στα πρώτα -ήντα μου και το “δημιουργικό φαγητό”. Εγώ ξέρεις... είμαι ένας προβληματικός συγγραφέας που προσπαθεί να διδάξει... κάτι που πιστεύει πως τελικά δε διδάσκεται.

Ξέρεις πώς το λένε αυτό;
Δημιουργική γραφή...
Θα με περνάς για ηλίθιο... κι έχεις τα δίκια σου!
Πάρε το παρακάτω σόφισμα και κάνε ομελέτα τους συνειρμούς σου!

Ο Αθηναίος μάγειρας του δημιουργικού φαγητού τι ακριβώς πιστεύει για τις δημιουργίες του; Πιστεύει πως τρώγονται από μεγάλη μερίδα κόσμου; Εγώ λέω... πως δεν τρώγονται καθώς ο περισσότερος κόσμος – άκουσες κάτι για οικονομική κρίση – δεν είναι σε θέση να βάλει το χέρι στην τσέπη και να πληρώσει τις δημιουργικές πινελιές του.

Εδώ ταιριάζει αυτό για τα μεταξωτά βρακιά - πιάτα, βρε Πωλίνα! Τα οπίσθιά μας δυστυχώς δεν είναι πλέον αρκετά επιδέξια... και πάψαμε προ πολλού να φοράμε μεταξωτά εσώρουχα.

Φόροι, χαράτσια, σήματα αυτοκινήτων...
Άστα... Δε θέλω σοβαρές κουβέντες!
Είμαι λαϊκιστής, Πωλινάρα μου!

Αλλά εσένα το πρόβλημά σου δεν είναι αυτό! Επίτηδες τόση ώρα εστιάζω αλλού γιατί εκεί με πήγε το ευθυμογράφημα και είπα να μην αυτολογοκριθώ. Εσύ τα πήρες... με την παραπληροφόρηση, κουκλίτσα μου!

Σε γυάλα ζεις, βρε θηρίο;

Δεν έχεις ακούσει τίποτα για τις σικέ ειδήσεις; Πως λέμε αγώνες σικέ... Τι αθώα κοπέλα που είσαι... Μάθε πως όπως υπάρχουν κάποιοι στην Ελλάδα που στήνουν ειδήσεις – με το αζημίωτο φυσικά... - υπάρχουν τέτοια χαμερπή στοιχεία και στο εξωτερικό!

Άκου τα επόμενα σχέδια μου...
Θα κάνω έρανο, θα μαζέψω αρκετά χρήματα και θα βάλω όλες τις γερμανικές εφημερίδες – έγκυρες και μη - να γράψουν πως εμείς εδώ πάνω έχουμε καλύτερο κλίμα από την Αθήνα και πως κάτω έχετε υπερβολική υγρασία!

Θα σκάσεις από τη ζήλια σου...

Θα πληρώσουμε εμείς για το κέφι μας... κι κάνε εσύ τα δικά σου.

Θα βάλω τούρκικες εφημερίδες και περιοδικά να γράψουν πως το μουσείο του Λευκού Πύργου κόβει καθημερινά περισσότερα εισητήρια από το μουσείο της Ακρόπολης...

Και στο τέλος θα πω πως η δική μας δημιουργική γραφή εδώ πάνω είναι σε καλύτερα επίπεδα από τη δική σας και πως εσείς πειραματίζεστε...

Είσαι ευχαριστημένη;
Σοβαρέψου...
Μη μας το παίζεις... “από μπρος παρθένα κι από πίσω μπαίνουν τρένα...”
Δε τρώμε δημιουργικό κουτόχορτο, ούτε έχουμε μείνει στο σιδηρόδρομο της Τρικουπικής εποχής, κουκλίτσα μου!
Σου εύχομαι να περάσεις ένα δημιουργικό Σαββατοκύριακο!

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

997 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

11/01/2015 | To "Ροζ..." από τις Εκδόσεις "Δωδώνη."

20/10/2014 | Το κορίτσι απ’ τη Σαμψούντα

18/10/2014 | Περί προπαγάνδας...

15/10/2014 | Δημιουργική Γραφή για ενήλικες στη ΧΑΝΘ

18/06/2014 | 33o Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

01/11/2013 | Αλήθειες παράλληλες

03/09/2013 | Όσα ποτέ δεν είπαμε

01/04/2013 | ΓΛΥΚΙΑ ΕΚΔΙΚΗΣΗ

05/12/2012 | Το αεράκι και η καμινάδα

18/11/2012 | Το παραμύθι της Ευρυδίκης Αμανατίδου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1907 | 

Στο χωριό Κιούπ-κιόϊ (Πρώτη), καζά Ζίχνης, φονεύθηκε από Έλληνες ένας Οθωμανός.

1925 | 

Στην αίθουσα του κινηματογράφου «Πάνθεον» δόθηκαν «Δύο καταπληκτικαί μυστηριώδεις παραστάσεις» στη διάρκεια των οποίων «Το ζεύγος Καρύδη -Οι μάγοι της ανατολής- κατέπληξαν το κοινόν, διά πρωτοφανών μυστηριωδών φαινομένων και αποκρύφων επιστημών».

1930 | 

Εκλέχθηκε μητροπολίτης στην χηρεύουσα Μητρόπολη Σιδηροκάστρου ο επίσκοπος Απαμείας ο Βασίλειος Μαγκριώτης (1870 - 1968).Στη μητρόπολη παρέμεινε μέχρι το Δεκέμβριο 1966 «καταλείποντας μνήμη σώφρονος ποδηγέτη του χριστεπώνυμου πληρώματος της μητρόπολης Σιδηροκάστρου»

1932 | 

Ξεκίνησαν στο «Πάνθεον», στα διαλείμματα των ταινιών, τα ακροβατικά νούμερα από το θίασο Νικολαΐδη-Μάριου, με 12 συνολικά καλλιτέχνες.

1936 | 

Στον κινηματογράφο «Κρόνιον» προβάλλονταν η ταινία «Κλεοπάτρα» του Σεσίλ ντε Μιλ

1950 | 

«Ο ανεξάρτητος βουλευτής Σερρών κ. Α. Μπουκουβάλας δια δηλώσεώς του, κατατεθείσης εις την Βουλήν, προσχωρεί εις το Ενωτικόν Κόμμα του κ. Π. Κανελλοπούλου».

1993 | 

(Σάββατο) Δόθηκε η πρεμιέρα του θεατρικού έργου «Το φάντασμα του κ. Ραμόν Νοβάρο» του Π. Μάταση από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
225 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
86549 προβολές από 1/12 έως 18/12
169060 προβολές τον προηγ. μήνα
123650 προβολές τον Οκτώβριο