Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννούν οι κότες (2)

01/04/2016

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
Συζήτηση για τη διαφθορά και τη δικαιοσύνη στη Βουλή (29-3-16). Προαναγγελθείσα σύγκρουση κυβέρνησης – αντιπολίτευσης ή, όπως το λένε στη νέα συριζαϊκή γλώσσα, σύγκρουση του «νέου και άφθαρτου» με το «παλιό, φθαρμένο κα διεφθαρμένο».

Σε προγενέστερο άρθρο μου, με αφορμή τη φιέστα για τον «ένα χρόνο αριστεράς στην κυβέρνηση», είχα επισημάνει ότι μετά τη μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ και τη συστημική του ενσωμάτωση - η οποία τον εξομοίωσε πλήρως με τις προηγούμενες «μνημονιακές» κυβερνήσεις που ως τότε κατήγγελλε- ένα μόνο πεδίο έμεινε με συγκριτικό πλεονέκτημα για το ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό της αντιπαράθεσης του «νέου» με το «παλιό», όπου ο ΣΥΡΙΖΑ σαφώς και υπερτερεί της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Οι δεκαετίες διακυβέρνησης της χώρας από τους τελευταίους είναι απείρως πλουσιότερες σε μεγάλα σκάνδαλα, χοντρή διαπλοκή και διαφθορά. Από την άλλη, ακόμη και να ήθελε, ο ΣΥΡΙΖΑ δε θα μπορούσε να εγκαθιδρύσει το δικό του «παράλληλο» κράτος μέσα στη δεκατετράμηνη κυβερνητική του θητεία.

Η (πραγματική ή φαντασιακή) σύγκρουση, λοιπόν, με το ΝΔ/ΠΑΣΟΚικό καθεστώς διαφθοράς, συνιστά το επιζητούμενο των «αριστερών» προς απόδειξη του «ηθικού τους πλεονεκτήματος». Επείγονται μάλιστα πολύ, διότι καταλαβαίνουν ότι το αβαντάζ αυτό έχει κοντινή ημερομηνία λήξης. Κάθε μέρα, κάθε περίσταση είναι πολύτιμη και δεν πρέπει να χάνεται. Αυτός είναι και ο λόγος του σκληρού ροκ που παρακολουθήσαμε στη Βουλή. Και θα το παρακολουθούμε στο εξής όλο και συχνότερα.

Το φάντασμα του Ευάγγελου Γιαννόπουλου επέστρεψε, είναι στα ντουζένια του και άρχισε να γράφει νέα επεισόδια και υπερωρίες στη Βουλή των Ελλήνων!

Η ενσωμάτωση τώρα του ΣΥΡΙΖΑ στο συστημικό νεοφιλελευθερισμό για μια χώρα της οποίας η αστική τάξη ιστορικά ήταν –και εξακολουθεί να είναι- υποτελής στο υπερεθνικό κεφάλαιο των ΗΠΑ, της υπό γερμανική επικυριαρχία ΕΕ και των υποστηρικτικών μηχανισμών του (όπως το ΝΑΤΟ) συνιστά ένα υπόστρωμα πρόσφορο για την εμφάνιση και ανάπτυξη μιας συνολικά διεφθαρμένης κρατικής/παρακρατικής μηχανής. Και αυτό ακριβώς συνέβη. Οι όποιοι λαϊκοί - δημοκρατικοί θεσμοί και λειτουργίες, η ίδια η εθνική ανεξαρτησία και κρατική οντότητα οφείλουν να «προσαρμοστούν» στις νέες συνθήκες (απώλειας αυτών των στοιχείων), ώστε να υπηρετούν το (εξωθεσμικό) σύστημα επικυριαρχίας. Αυτό κατέστη οφθαλμοφανές κατά την περίοδο εφαρμογής των μνημονιακών προγραμμάτων, κατά την οποία τίποτε απολύτως δεν μπορεί να νομοθετηθεί δίχως την έγκριση της του κουαρτέτου (ή της τρόικας μέχρι πρότινος). Η ουσιαστική υποταγή των προηγούμενων δεκαετιών έχει πλέον προσλάβει και τυπικά επίσημο χαρακτήρα, αφού έχει ενσωματωθεί, με συγκεκριμένα άρθρα συγκεκριμένων νόμων, και στην ελληνική νομοθεσία.

Ο δρόμος προς την κόλαση έχει πολλά βήματα. Δεν τον διαβαίνεις μεμιάς. Είναι όμως πολύ σημαντικό το πρώτο βήμα, γιατί αυτό χαράξει την κατεύθυνση. Το «ηθικό πλεονέκτημα» του ΣΥΡΙΖΑ, από τη στιγμή που αυτός διάλεξε στρατόπεδο (ολική συμμόρφωση στα νεοφιλελεύθερα δεδομένα), έχει υποστεί ανεπανόρθωτο πλήγμα. Ήδη η λέξη «αριστερά» έχει καταστεί κοινωνικά κακόφημη. Και ό,τι φαίνεται ακόμη να υπερέχει, σε σύγκριση με την περίοδο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, είναι ισχνό και ολοένα ξεθωριάζει.

Ακούω το επιχείρημα. Ναι, ο Τσίπρας συμβιβάστηκε απέναντι σε κατά πολύ υπέρτερες δυνάμεις, όμως το έκανε «για να σώσει τη χώρα». Ναι, υπέγραψε και εφαρμόζει μνημόνια, αλλά το κάνει «για να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται». Αναλογιστείτε όμως ότι κάπως έτσι παρουσιάστηκε και η υπερασπιστική γραμμή στις δίκες των δοσίλογων πρωθυπουργών Τσολάκογλου και Ράλλη. «Θυσιάστηκαν», λέει, και ανέλαβαν κατοχικοί πρωθυπουργοί «για να σώσουν την πατρίδα». Για την πρωθυπουργοποίηση Τσολάκογλου μάλιστα γνωρίζουμε πως υπήρξε ευρεία συναίνεση των τότε αστών πολιτικών, μεταξύ των οποίων και ο μετέπειτα ονομασθείς «γέρος της δημοκρατίας», Γεώργιος Παπανδρέου. Αναλογιστείτε ακόμη ότι υπήρξε και πλήθος «σωφρόνων» της αλησμόνητης εκείνης εποχής που υποδείκνυαν σαν υπεύθυνους για σφαγές αμάχων και καταστροφές ολόκληρων χωριών από τους Γερμανούς τους αντάρτες και αντάρτισσες του ΕΑΜ – ΕΛΑΣ, γιατί αν κάθονταν, λέει, ήσυχα και δε χτυπούσαν τα ναζιστικά στρατεύματα κατοχής, δε θα είχαν απαντήσει με αντίποινα οι Γερμανοί και οι απώλειες των Ελλήνων θα ήταν λιγότερες! Άψογος συλλογισμός!

Στο δρόμο προς την κόλαση βρίσκεις πολλές βολικές δικαιολογίες. Κι όσο πιο πολύ τις συνταιριάζεις, τόσο περισσότερο νομίζεις πως φτιάχνεις θωρακισμένη πανοπλία. Άλλο όμως δικαιολογία και άλλο δικαίωση. Μην τα μπερδεύουμε.
Στη συζήτηση άκουσα και για την πολυνομία, που εμποδίζει τη γρήγορη απονομή δικαιοσύνης• και ότι αυτό το πρόβλημα η «αριστερή» κυβέρνηση θα το λύσει. Να το λύσει. Πολύ καλά θα κάνει και μπράβο της. Αλλά, στις συνθήκες της νέας κατοχής που ζούμε, δεν ξέρω πόσο μεγάλη παρηγοριά είναι να ξέρει κανείς πως η δικαστική απόφαση για να του πάρουν το σπίτι λόγω χρεών που αδυνατεί να εξοφλήσει, θα εκδίδεται πολύ πιο γρήγορα στα απαλλαγμένα από την πολυνομία «αριστερόστροφα» δικαστήρια. Εκτός πια κι αν ενστερνιστούμε στο γνωμικό «αφού είναι να βγει μια ψυχή, ας βγει μια ώρα αρχύτερα». Για να συντομεύει και η επιθανάτια αγωνία!

(Ακούω κάποιους να διαμαρτύρονται, διαβεβαιώνοντας ότι η πρώτη κατοικία είναι εξασφαλισμένη. Αποτελεί «κόκκινη γραμμή» για την κυβέρνηση της «αριστεράς». Έχετε μήπως μετρήσει πόσες «κόκκινες γραμμές» αυτής της κυβέρνησης σβήστηκαν πριν καλά καλά στεγνώσει η μπογιά τους;)

Κυρίες και κύριοι της συγκυβέρνησης. Αν θέλετε να πατάξετε τη διαφθορά και τη διαπλοκή, όπως διατείνεστε, γιατί δεν το κάνετε ωραία, όμορφα και μουλωχτά, όπως τότε που κατατροπώνατε εκείνον τον ακάματο εργολάβο της διαπλοκής σε τέσσερις απανωτές κρυφές μονομαχίες κι ούτε μια ανακοίνωση, ένα απλό δελτίο τύπου δεν εκδώσατε για το «θρίαμβό» σας; Τι σας έπιασε τώρα και στήσατε αυτό το σόου; Οδηγίες σκηνοθέτη, μήπως; Επειδή το «παράλληλο» έργο (φοροεπιδρομές – περικοπές μισθών και συντάξεων- ασφαλιστικό) πέφτει κάπως βαρύ, σκοτεινό και άχαρο;

«Ορυμαγδός και σκόνη με τη Βίβλο της συναίνεσης (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ / συμφωνία 13ης Ιουλίου 2105) να παραμένει επτασφράγιστη στο άδυτο του καθεδρικού των Βρυξελλών»

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

2445 προβολές

Αρέσει σε 1 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1901 | 

Ο Ιωακείμ Φορόπουλος (1875 - 1909) καταγόμενος εκ Χίου εκλέχθηκε Μητροπολίτης Μελενίκου και Σιδηροκάστρου λόγω μεταθέως του μητροπολίτη Λεοντίου. Στη θέση αυτή θα παραμείνει μέχρι τον Οκτώβριο του 1903.

1908 | 

Σε έκθεση του ο Μητροπολίτης Μελενίκου Αιμηλιανός Δάγγουλας αναφορικά με τις βιαιότητες του Βουλγαρικού κομιτάτου τον μήνα Φεβρουάριο 1908 ανέφερε: «Συμμορία βουλγαρική, υπό αγνώστου αριθμού κακούργων συγκειμένη, επετέθη εναντίον του σχισματικού χωρίου Βρέζνιτσα, της περειφερείας Πετρίτσης και εφόνευσε δύο σχισματικούς, επειδή ούτοι ανήκον εις την αντίθετον μερίδα και, παρ' όλας τας προτροπάς, δεν επείθοντο ίνα συμμορφωθώσι προς τας ιδέας αυτών».

1915 | 

Έγινε άρση του δικαιοστασίου με την οποία αναστέλλονταν η παραγραφή κάθε δικαιώματος ή αγωγής αστικού ή εμπορικού δικαίου των πολιτών ανεξάρτητα από την υπηκοότητά τους. Η άρση αυτού του ειδικού νόμου έφερε σε απόγνωση το σύνολο των εμπόρων των Σερρών, που θεωρούσαν βέβαιο ότι πολλοί θα κατέληγαν στη φυλακή για χρέη. Η τάξη των Σερραίων εμπόρων μετά την πυρπόληση της πόλης από τους βουλγάρους το 1913 είχε υποστεί διπλή καταστροφή: οικιών, καταστημάτων και εμπορευμάτων.

1932 | 

Στις 10:45 π.μ. δόθηκε μεγάλη συναυλία του «Ορφέως» στο Κρόνιο, στην οποία πήραν μέρος οι: Β. Κοριτσάνη, Δ. Π. Παπαδημητρίου, Όλγα Κωνσταντινίδου και Δ. Παπαδημητρίου σε κουαρτέτο του Μπετόβεν. Στη συνέχεια ο Σάκης Φιδετζής παρουσίασε το «Μενουέτο Ντ' Ορφέα» του Γκλουκ. Στη συναυλία πήραν μέρος ο τενόρος Μπαξεβάνης στην «Τόσκα» και η Όλγα Κωνσταντινίδου –«…μ' όλο το κρύο της σκηνής, έγραψαν οι εφημερίδες, επειδή ο κ. Περιστέρης δεν ηυδόκησε να θερμάνη την σκηνή και επάγωσε τους καλλιτέχνας…»- εκτέλεσε «μετ' εξαιρετικής επιτυχίας» την Legente Wienavski. «Επίσης η δεσποινίς Χριστοδιούλου ετραγούδησε με το γλυκήτερο αίσθημα και χρώμα της μεγάλης τέχνης του άσματος». Εμφανίστηκαν ακόμη δύο χορωδίες «χάρις εις τον ακούραστον, δραστήριον και φιλόπονα καθηγητήν Ιωάννην Βαΐου…».

1932 | 

Ο «Ορφέας» διοργάνωσε Μεγάλη Συναυλία στο «Κρόνιο». Εμφανίστηκαν δύο χορωδίες με διευθυντή τον Γ. Βαϊου. Πήρανε μέρος ο Μπαξεβάνης (τενόρος), η Χριστοδούλου, η Όλγα Κωνσταντινίδου και ο Σάκης Φιδετζής (φλάουτο).

1935 | 

Πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνωμοτική και οργανωτική σύσκεψη των κινηματιών στις Σέρρες, στη διάρκεια της οποίας μοιράστηκαν οι εντολές και δόθηκε ο ανάλογος λόγος τιμής των παρευρισκομένων, ενώ συντάχθηκαν οι κατάλογοι εκείνων που δεν συμφωνούσαν με το κίνημα και που… επαναστατικώ δικαίω, θα έπρεπε να συλληφθούν και να απομονωθούν. Στις Σέρρες την όλη οργάνωση του κινήματος ανέλαβε το παράρτημα του «Δημοκρατικού Φρουρού» σε συνεργασία με την τοπική οργάνωση της «Δημοκρατικής Νεολαίας», της οποίας πρόεδρος ήταν ο δικηγόρος και πολιτευτής Γ. Τζεμαΐλας και το τοπικό παράρτημα της «ΕΕΕ» επικεφαλής της οποίας ήταν ο Ν. Μηνάς και ο Ορ. Καπετάνιος. Αρκετές μέρες πριν ανατέθηκε στον επίλαρχο Βολάνη για το ιππικό, στον ταγματάρχη Τσαγκαράκη για το πεζικό και στους λοχαγούς Μερκουρίου και Καλαβρό για το πυροβολικό, να εντείνουν τις προσπάθειές τους για προπαγάνδα και μύηση.

1959 | 

Απεβίωσε ο Περιστέρης Κωστόπουλος. Γεννήθηκε στην Προύσα της Μικράς Ασίας το 1888. Οι φόνοι του πατέρα του και του αδελφού του από τους Τούρκους τον ανάγκασαν να φύγει και να περάσει πριν από το 1912 στην ελεύθερη Ελλάδα. Υπηρέτησε στην χωροφυλακή και ήρθε στις Σέρρες όπου και εγκαταστάθηκε αφού πρώτα αποστρατεύθηκε. Άνοιξε ένα μικρό καφενείο στα «Ταμπάχανα» (είναι η σημερινή περιοχή της πλατείας Εμπορίου).Τότε γνώρισε και την σύζυγό του Βασιλική και ο γάμος τους έγινε πριν από το 1920. Κατά την διάρκεια του 1ου παγκοσμίου πολέμου οδηγήθηκε ως όμηρος μαζί με χιλιάδες κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας στη Βουλγαρία. Ήταν ένας από τους λίγους που κατάφεραν να επιστρέψουν και το 1920 ανέλαβε από τον Κώστα Χριστοδούλου την εκμετάλλευση του καφενείου «Κρόνιον». Πολύ γρήγορα το Κρόνιο καθιερώθηκε σαν ένα από τα καλύτερα καφενεία της πόλης των Σερρών αποφέροντας καλά κέρδη στον Περιστέρη Κωστόπουλο. Στα 1925 ήλθε σε συμφωνία με την υπηρεσία ανταλλαξίμων όπου και ανήκε το κτήμα και το αγόρασε με δόσεις. Στα μέσα της δεκαετίας του '20, η μεγάλη ανταπόκριση που έβρισκε στους Σερραίους η τέχνη του κινηματογράφου ώθησε τον Περιστέρη Κωστόπουλο στην ανέγερση κινηματογραφικής αίθουσας στον προαύλιο χώρο του καφενείου του, σε συνεργασία με τους Νίκο Κασάπη και Νίκο Κανάκη. Το νέο αυτό κτίσμα, την εργολαβία του οποίου ανέλαβε ο αυστριακός μηχανικός Reiser, αποτέλεσε ένα τεχνολογικό επίτευγμα για την εποχή του. Η τελετή των εγκαινίων έγινε το 1931 και την έναρξη των δραστηριοτήτων της κινηματογραφικής αίθουσας έκανε ο πολύ γνωστός θίασος Βεάκη. Το 1939 ο Περιστέρης Κωστόπουλος επεκτείνοντας ακόμη περισσότερο τις επαγγελματικές του βλέψεις προχώρησε σε συνεργασία με τον Νίκο Κασάπη στη δημιουργία του θερινού κινηματογράφου «Έσπερος». Λίγες μέρες πριν από την κήρυξη του πολέμου ο Περιστέρης Κωστόπουλος μπροστά στην ιδέα της βουλγαρικής κατοχής, εγκατέλειψε τις Σέρρες και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, αφήνοντας όλα τα περιουσιακά του στοιχεία στις Σέρρες. Στην Αθήνα έμεινε όλη την διάρκεια της κατοχής κάτω από συνθήκες απόλυτης ένδειας και εξαθλίωσης. Αμέσως μετά την απελευθέρωση ο Περιστέρης Κωστόπουλος επανήλθε στις Σέρρες και στις επιχειρήσεις του που από το ‘50 και μετά ανέλαβε και τη συνολική διαχείρισή τους. Εγκατέλειψε όμως τις Σέρρες και εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα λόγο των σοβαρών προβλημάτων της υγείας του, αφήνοντας ως νόμιμο πληρεξούσιο των επιχειρήσεών του τον κ. Κωνσταντίνο Μάρκου. Το 1957 συνέταξε τη διαθήκη του στην οποία παραχωρούσε την επικαρπία του συνόλου των περιουσιακών του στοιχείων (κινητών και ακινήτων) στην γυναίκα του και την υψηλή κυριότητα αυτών στο Γηροκομείο Σερρών. Η επικαρπία θα παραχωρούνταν στο Γηροκομείο μετά τον θάνατο της γυναίκας του. Ο Περιστέρης Κωστόπουλος πέθανε στην Αθήνα και η γυναίκα του συνέχισε να παρακολουθεί το σύνολο των επιχειρήσεών του έως το θάνατό της το 1967 και έτσι το σύνολο των ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων περιήλθε οριστικά στο Γηροκομείο Σερρών.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
226 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
257170 προβολές από 1/2 έως 28/2
327097 προβολές τον προηγ. μήνα
421659 προβολές τον Δεκέμβριο