Στο σεντούκι της ψυχής μου" - Ευθυμία Αθανασιάδου

Το τελευταίο σας βιβλίο κυκλοφορεί με τον τίτλο «Στο σεντούκι της ψυχής μου». Θα θέλατε να μας πείτε δυο λόγια για αυτό;
Το σεντούκι είναι ένα βιβλίο για την ψυχική δύναμη που έχει ο άνθρωπος.Μέσα από την ιστορία της Αρετής μεταφερόμαστε στην μεταπολεμική περίοδο της Ελλάδος και συγκεκριμένα τη Μακεδονία και τη Θράκη.Μαζί της ταξιδεύουμε στην Ξάνθη ,βιώνουμε τη φτώχεια όπου μεγάλωσε,ζεσταινόμαστε μεσα σε μια καλύβα με ένα μαγκάλι και βλέπουμε τον αποχωρισμό στην πιο τρυφερή ηλικία από τη μάνα της.Μεταφερόμαστε στην Καβάλα στην αναζήτηση των μοναδικών εν ζωή συγγενών της περιφερόμενοι στις λασπωμένες γειτονιές της παλιάς πόλης.Εκεί βλέπουμε να τη χτυπάει και πάλι η μοίρα αφήνοντάς της ανεξήτηλα σημάδια τα οποία και θα καθορίσουν το μέλλον της.Κυνηγημένη φευγεί για την πόλη των Σερρών όπου θα δουλέψει στα Καπνομάγαζα.Εκεί η ζωή της δείχνει επιτελους το καλό της πρόσωπο και της στελνει φύλακες άγγελους που θα τη προστατεύουν μέχρι τέλους.Από κεί και πέρα το ταξίδι της Αρετής, μας φτάνει ως τα αστέρια ,αφού η μοίρα της χαρίζει όλα αυτά που της στέρησε τόσοα χρόνια.

Ο κεντρικός σας χαρακτήρας, η Αρετή, έχει δικά σας χαρακτηριστικά; Μοιάζετε;

Η Αρετή στο βιβλίο περπατάει –και οχι τυχαία-σε μονοπάτια που έχω περπατήσει κι εγω ως παιδί.Αρχικά μέσα από την πορεία της περιγράφω γειτονιές που πέρασα τα παιδικά μου χρόνια ,μυρωδιές που έχω από τότε και γεύσεις που μένουν ακόμη και τώρα στα χείλη μου.Από χαρακτηριστικά,το γεγονός πως αγαπάει το διάβασμα και δεν τα παρατάει ακόμη και στα πιο δύσκολα ,είναι και χαρακτηριστικό δικό μου,αφού κι εγω ως παιδί συνδίαζα σχολείο και εργασία.Από κει και πέρα τον χαρακτήρα της Αρετής τον έχτισα πιο ανθεκτικό και καλοσυνάτο από ότι συνηθίζει άνθρωπος να έχει,οχι πως δεν υπάρχουν,αλλά βέβαια σπανίζουν και ειδικά στη σημερινη εποχή.Αυτό το έκανα για να τονίσω πως όποιος πορεύετε στη ζωή του με αρετή ,πείσμα και καλοσύνη η ζωή του ανταποδίδει το καλύτερο χαμόγελό της.

Τι ξεχωρίζετε στο βιβλίο αυτό σε σχέση με τα άλλα που έχετε κυκλοφορήσει; Και ποιο από όλα είναι αυτό που θα λέγατε αγαπημένο σας αν έπρεπε να επιλέξετε;


Το κάθε βιβλίο που γράφω προσπαθώ να είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.Σαφώς όμως όλα έχουν την προσωπικότητα του συγγραφέα μέσα,έτσι ώστε να αφήνουν το στίγμα τους στη λογοτεχνία.Το σεντούκι ξεχωρίζει από τα δύο προηγούμενα αφ’ενος από το χρόνο που εξελίσσεται και αφ’ετέρου από την ίδια την ιστορία του βιβλίου η οποία δεν έχει σχέση με τα υπόλοιπα.Όσον αφορά το πιο αγαπημένο μου,θα πω πως δεν μπορώ να ξεχωρίσα κάποιο,γιατι όσο κλισέ κι αν ακουστεί,όλα είναι παιδιά μου,όλα έχουν κάτι από την ψυχή μου μέσα.

Από πού αντλείτε την έμπνευση σας; Γράφετε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας;

Η έμπνευση έρχεται από οπουδήποτε.Από μια ιστορία που θα μου αφηγηθεί κάποιος,από μια προσωπική μου εμπειρία,από μια ταινία,ακόμα και από ένα στίχο ενός τραγουδιού η μια μελωδία που θα με αγγίξει...Συνηθίζω να γράφω πολύ νωρίς το πρωί ,όπου όλα γύρω μου είναι ήρεμα.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο συγγραφέα που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στον χώρο της γραφής και του βιβλίου;

Θα συμβούλευα τον νεα συγγραφέα αυτό που θα συμβούλευα οποιοδήποτε νέο σε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα.Να αγαπάει αυτό που κάνει,να έχει μεράκι για αυτό και να προσπαθεί να αφήσει κάτι αξιόλογο πίσω του.Μόνο έτσι θεωρώ πως κάποιος είναι επιτυχημένος σε ότι επιλέγει να κάνει.

Ετοιμάζετε κάτι νέο αυτή την περίοδο;

Έχω ήδη ετοιμάσει το τέταρτο βιβλίο και βρίσκεται στον εκδοτικό μου οίκο αναμένοντας για εκτύπωση.Αυτό το διάστημα γράφω επίσης τη συνέχεια του πρώτου μου βιβλίου, «Για όσα δεν μιλήσαμε ποτέ»..

Βιβλίο | της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Συνάντηση συμμαθητών μετά από 50 χρόνια

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Ιστορία και Κομμουνισμός

της Δήμητρας Σαμαρά

Βγήκαν λάμιες στο ποτάμι, σύννεφο έβαλαν γιορντάνι….

της Δήμητρας Σαμαρά

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

της Ευθυμίας Αθανασιάδου-Μαράκη

Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μετρώντας τις μέρες μας

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το θέατρο στους μαθητές

του Χριστόφορου Παλαμίδη

Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Προκλητή ζήτηση υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα και προτάσεις αντιμετώπισης της – Περικοπές στην πρωτοβάθμια υγεία ή εξοικονόμηση πόρων;

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δάσος και ενέργεια και Γιατί λύματα;

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Γαλλικός Ρομαντισμός και Φιλελληνισμός

του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, διαχειρισιμότητα του δημόσιου χρέους και βιωσιμότητα της χώρας

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Δημοσιονομική κρίση χρέους, τραπεζικό σύστημα και πολιτικο-οικονομικές ελίτ

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

Μια γιορτή επαναπροσέγγισης των πολιτισμών στα ερτζιανά κύματα στις Σέρρες

της Unesco Σερρών

Περί ευρωζώνης, εθνικών νομισμάτων και άλλων τινών

του Καλλίνικου Νικολακόπουλου

2017 Διεθνές Έτος Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

της Unesco Σερρών

Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Υγροβιότοποι, για μείωση του κινδύνου των καταστροφών

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Στιγμές της πόλης

της Αικατερίνης Εμμανουηλίδου

Στερητικό σύνδρομο εξουσίας

του Παναγιώτη Κοτρώνη

«Το τάγμα που τραγουδάει…»

της Δήμητρας Σαμαρά

Εύκολη προφητεία

του Αθανάσιου Μπόϊκου

΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αδιόρθωτοι

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται

του Αθανάσιου Μπόϊκου

ΤΑΡ, «νεοοθωμανισμός» και εθνικό συμφέρον

του Αθανάσιου Μπόϊκου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Ο ποιητής ως αναγνώστης

10/11/2016

Άρθρο του Αθανάσιου Μπόϊκου

 
Η αφορμή για το κείμενο αυτό δόθηκε από μια αναπάντητη, κατά τη γνώμη μου, ερώτηση και από ένα δημοσίευμα αποσπάσματος από τη βιβλιοπαρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Ο ΑΠΕΡΙΣΚΕΠΤΟΣ ΠΛΟΗΓΟΣ» του Γιώργου Ανδρέου (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών, 19-10-16).
 
Την παρουσίαση του και ποιητή Γιώργου Ανδρέου επιμελήθηκαν η κα Μαρία Καραθανάση, η κα Αλεξάνδρα Μπαΐρα και ο φίλος Κώστας Πασχάλης, του οποίου μέρος της παρουσίασής του δημοσιεύτηκε στη χτεσινή (1-11-16) «Ελευθερία. Η δημοσίευση αυτή μού έφερε στο νου την αναπάντητη απορία μου.
 
Η ερώτηση που έθεσα στον ποιητή ήταν, αν μπορούσε, να σκιαγραφήσει το περιεχόμενο των τελευταίων στίχων του ποιήματος «ΠΕΡΑΣΑΝ». Παραθέτω το τελευταίο μέρος του:
«Τι ωφελεί; Θα ζήσουμε όπως πεθαίνουμε / Εξαίσια ανήμποροι / Κατατρεγμένοι αμετανόητοι / Συλλαβιστές ρημάτων ακατάληπτων / Κόρες και γιοι των φεγγαριών / Τούτο το σύμπαν το αδιάφορο / Θα μας υποδεχτεί εξαχνίζοντας το ύστερο παράπονο /
Τον τελευταίο ασπασμό, τον τελευταίο οργασμό / Το τελευταίο τσιγάρο / Αγρυπνισμένοι / Γυμνωμένοι /  Εκστατικοί /  Θα κολυμπήσουμε / Απέναντι
Τι είναι, τι υπάρχει εκεί «Απέναντι»; Είναι κάτι άλλο, κάτι ουσιωδώς διαφορετικό από αυτή τη «δική» μας όχθη, από την πνιγηρή αίσθηση αδυναμίας και ματαιότητας κάθε απόπειρας διαφυγής; Το «Απέναντι» είναι άραγε μια ήδη πεθαμένη ελπίδα, που χρειάζεται μόνο σαν ένα δυσδιάκριτο, σκοτισμένο νόημα, μια χρήσιμη αυταπάτη για όσους επιμένουν ακόμα να κολυμπούν; Κάτι σαν αντικατοπτρισμός ξηράς στην απεραντοσύνη ενός εχθρικού αρχιπελάγους; Και όσοι κάποια στιγμή φτάνουν σε αυτό το «Απέναντι» -ή νομίζουν πως έχουν φτάσει- έντρομοι διαπιστώνουν ότι βρίσκονται εκεί απ’ όπου έχουν ξεκινήσει; Αυτό είναι το «Απέναντι» ή μήπως κάτι άλλο, κάπως φωτισμένο από ένα μακρινό, αδύναμο φως και υποθετικά –έστω- ελπιδοφόρο;
Έτσι περίπου τέθηκε η ερώτηση.
 
Ο κος Ανδρέου πέρασε ευγενικά την «υποχρέωση» απάντησης στην κα Μπαΐρα, η οποία κινήθηκε στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας του αναγνώστη. Μη ρωτάτε το δημιουργό για το έργο του. Απαντήστε εσείς ως αναγνώστες.
Ασφαλώς και είναι στη δικαιοδοσία του αναγνώστη να φυσήξει πνεύμα ζωής στο ποίημα που διαβάζει. Ασφαλώς καλείται να νοηματοδοτήσει στίχους αινιγματικούς, γριφώδεις και πολυσήμαντους. Η εποχή που οι δάσκαλοι έθεταν στους μαθητές το στερεότυπο ερώτημα «τι θέλει να πει εδώ ο ποιητής» έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Από την άλλη όμως θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ο ποιητής δεν (μπορεί ή δε δικαιούται να) έχει καμία γνώμη, κανένα λόγο για το ίδιο του το ποίημα; Όχι βέβαια για να τον αναγάγουμε σε θέσφατο, σε μοναδική αυθεντική ερμηνεία, αλλά –τουλάχιστον- για να τον τοποθετήσουμε σε ίση μοίρα και αξία με αυτόν των αναγνωστών.
Η κα Μπαΐρα κάπου, στην πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίασή της  –μολονότι μεγάλο μέρος της δεν αφορούσε άμεσα στη συγκεκριμένη ποιητική συλλογή και θα μπορούσε, συνεπώς, να είχε παραλειφθεί· επιπλέον και για το λόγο ότι υπήρχαν ένας ακόμη ομιλητής και μια ομιλήτρια- έκανε λόγο για «χωνεμένη εμπειρία» του ποιητή. Αυτή, λοιπόν, η «χωνεμένη εμπειρία» δεν προκύπτει και από το στοχασμό του ποιητή πάνω στα έργα του; Ο ποιητής, σε τελική ανάλυση, δεν υφίσταται ως αναγνώστης των ίδιων του των ποιημάτων;

Αθανάσιος Μπόϊκος

Πληροφορίες άρθρου:

1012 προβολές

Αρέσει σε 2 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

16/05/2017 | Μετρώντας τις μέρες μας

16/05/2017 | Αλέξης Τσίπρας, ένας Ντόριαν Γκρέι της πολιτικής

23/03/2017 | Πρόσεχε το δάχτυλο, όχι το φεγγάρι

02/02/2017 | Και δάσκαλοι - όχι μόνο φιλόλογοι

01/02/2017 | Ένας δήμαρχος, μια μήνυση και ο … ΤΑΡ (πάλι)

26/01/2017 | Ποιοι μας αποκαλούν «λαϊκιστές»;

13/01/2017 | Εύκολη προφητεία

29/12/2016 | ΄Ανθρωποι και κατσαρίδες

19/12/2016 | Ένας «ρεαλιστής» δήμαρχος

14/12/2016 | Αδιόρθωτοι

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε

1926 | 

Στο "Κινημα-Ομόνοια", (δηλ. στο "Κρόνιον") προβλήθηκε η κωμωδία "Ονειρώδης Γάμος" με τον Χάρυ Λίτκε σε τέσσερεις μεγάλες πράξεις "όπου εκτυλίσσεται με όλας τας καλλιτεχνικάς του αναλαμπάς το υπέροχον τάλαντον της συγχρόνου ηρωίδος του κινηματογράφου Όσσι Οσβάλδα".

1926 | 

"Ο Αναστάσιος Μητρούσης υπέστη άγρια επίθεσιν διά λίθου όστις ερρίφθη εναντίον του καθ' ήν ώραν ούτος μετέφερε πελάτες του είς τον οίκον ανοχής, όστις έθραυσε τον υαλοπίνακα του αυτοκινήτου παρ' ολίγον δε να άφινε αυτόν άπνουν…". Από δημοσίευση καταγγελίας του Συνδέσμου Μηχανικών και Οδηγών Αυτοκινήτων Νομού Σερρών στην εφημερίδα "Ελεύθερος Πολίτης" της 28ης Μαΐου 1926.

1935 | 

Δόθηκε ρεσιτάλ του βαθύφωνου του Εθνικού μελοδράματος Μαρσέλλου στο κινηματοθέατρο "Κρόνιο", συνοδεία πιάνου από τον Γ. Γεωργιάδη. Την οργάνωση είχε το Ωδείο Σερρών "Ορφεύς".

1935 | 

Στο κινηματογράφο "Κρόνιον" προβάλλεται η ταινία "Αι δύο ορφαναί".

1941 | 

Με την αρ. 7 διαταγή της βουλγαρικής στρατιωτικής διοίκησης, υποχρεώθηκαν οι Σερραίοι να γράψουν όλες τις επιγραφές των καταστημάτων στη βουλγαρική γλώσσα και τα ονόματά τους να φέρουν καταλήξεις βουλγαρικές. Για την παράβαση της διάταξης προβλέπονταν πρόστιμο και κλείσιμο του καταστήματος. Ταυτόχρονα διατάχθηκαν όλα τα σπίτια και τα καταστήματα να εφοδιασθούν με βουλγαρικές σημαίες, απαγορεύθηκε η κυκλοφορία σε όλους τους κατοίκους πέρα από τη δύση του ήλιου, η θεία λειτουργία στις πόλεις και στα χωριά να τελείται στη βουλγαρική γλώσσα, να μνημονεύονται οι βασιλιάδες της Βουλγαρίας και να αναρτηθεί στα γραφεία της Ιεράς Μητρόπολης Σερρών, καθώς και στα γραφεία των εκκλησιαστικών επιτροπών, η εικόνα του βασιλιά της Βουλγαρίας Βόρι.

1963 | 

(Κυριακή) Ολοκληρώθηκε η θητεία του Νικολάου Μουταφτσή ως δημαρχεύοντα ύστερα από την οριστική απόλυση του τέως δημάρχου Στ. Σταυρίδη. Το δημοτικό συμβούλιο ψήφισε για να εκλέξει νέο δήμαρχο. Στη ψηφοφορία δύο ήταν οι βασικοί υποψήφιοι, ο Νικόλαος Μουταφτσής και ο Γεώργιος Μόσχος. Τελικά ο πρώτος συγκέντρωσε 19 ψήφους και εκλέχθηκε δήμαρχος ενώ ο Γ. Μόσχος πήρε μόνο δύο ψηφους. Από έναν ψήφο έλαβαν και οι Ν. Κυριασκόπουλος και Σ. Σκουλίδης και μία ψήφος βρέθηκε λευκή.

1981 | 

Απεβίωσε στην Αθήνα ο Δημήτριος Τολούδης, που για ένα περίπου τέταρτο του 20ου αιώνα (1947 - 1970) εξέδιδε στο Σιδηρόκαστρο την εβδομαδιαία εφημερίδα "Σιδηροκαστρινό Βήμα". Γεννήθηκε στην Απολλωνιάδα Μ. Ασίας και ως πρόσφυγας το 1922 εγκαταστάθηκε στο Σιδηρόκαστρο. Πολιτεύτηκε και ως υποψήφιος βουλευτής και ως υποψήφιος Δήμαρχος Σιδηροκάστρου. Διετέλεσε Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου στο Σιδηρόκαστρο και πρόεδρος πολλών σωματείων. Από νεαρή ηλικία συνεργάσθηκε με τις εφημερίδες "Ελληνικό Μέλλον" Αθηνών και "Φώς". "Ταχυδρόμος" και "Χρόνος" της Θεσσαλονίκης. Το "Σιδηροκαστρινό Βήμα" ήταν μια από τις εγκυρότερες επαρχιακές εφημερίδες των Σερρών.

1995 | 

Ξεκίνησαν οι εργασίες του Βαλκανικού Συνεδρίου Μουσικής οι οποίες ολοκληρώθηκαν στις 28 Μαΐου. Η Οργανωτική Επιτροπή βράβευσε τον Χρήστο Π. Σταματίου για την πολύτιμη προσφορά του στα μουσικά πράγματα της πόλης.
Ιστορικό ημερολόγιο των Σερρών
Επιμέλεια: Σ. Π. Αραμπατζής
(δημοσιογράφος ΕΡΑ Σερρών)

Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

82 πρόσωπα
3587 δημοσιευμένα άρθρα
225 ατάκες
33 videos
42 αρχεία ήχου
196549 προβολές από 1/5 έως 26/5
124750 προβολές τον προηγ. μήνα
158601 προβολές τον Μάρτιο